Nieuwe set schokdempers bilstein maar welke

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Nieuwe set schokdempers bilstein maar welke

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271930
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Ik heb een nieuwe set dempers nodig voor de zafira B 150pk 2008.

      Ik twijfel heel erg of verlagen met de Bilstein B12 set wel een goed idee is ivm met drempels hier in de straat.
      Zijn er mensen die ervaring hebben met originele veren en de Bilstein B6 dempers?

      Gr. Yoni

      #18284651
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Bilstein met eibach – 20 of – 30 is gewoon goed zo heel laag is dat niet beetje gelijk als een opc

        #18284652
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Ik persoonlijk denk dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. De Zafira ligt standaard erg hoog namelijk. En als de de Bilstein of wat dan ook neemt die 2cm lager is zal niet meer indeinen dan de nu standaard vering. Want de originele vering veert ook een stuk meer in dus kom je op het zelfde uit +/-.

          Ik heb namelijk op mijn vorige Astra G sport 2 veren gemonteerd en de auto werd daardoor 2cm verlaagd maar met drempels en dergelijk nooit iets van gemerkt.
          Je merkt wel goed dat de sport veren stuk stugger zijn waardoor de veer minder veert. Denk daarom dat je het niet zult merken qua drempels. Het enige voordeel wat ik
          wel merkte waarom ik het natuurlijk ook gedaan heb was om de wielkasten mooier gevuld te hebben en de wegligging was enorm verbeterd. Het stuurde veel directer en
          lag nog strakker op de weg vooral bij bochten merkte je het heel goed.

          Succes met je keus. :thumb

          #18284653
          Jones Newton
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 September 2013

            Top dan gaat de keus naar de b12 set uit.

            Bedankt voor je info!

            Gr. Yoni

            #18284654
            Jones Newton
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 September 2013

              Hoe is de comfort van de B12 set het liefst heb ik goede wegligging maar ook comfort op wat slechtere wegen.

              Gr. Yoni

              #18284655
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Ik heb zelf geen ervaring met B12 set. Maar met de sport 2 veren was het comfort niet minder geworden alleen iets stugger en dat vond ik zelf prettig. Zelfs mijn vrouw vond het lekker rijden. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijke keus. Daarbij rij ik ook nog eens met 18″inch sportvelgen eronder met 225/35/18. Dus ik heb nog minder comfort dan de standaard banden. :thumb

                Ik vind de standaard banden iets te veel hobbelen. ;)

                #18284656
                Jones Newton
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 September 2013

                  Ik houd de standaard sloffen voorlopig nog aan heb er net 4 nieuwe continentals omheen liggen.
                  Ik vind comfort wel een pre maar wegligging om de bochten is niet om over naar huis te schrijven.
                  De schokdempers liggen er nu 160.000 onder en dempen opzich nog wel prima maar in de bochten voelt het niet zo heel koersvast als het een hobbeltje tegen komt.

                  Ik twijfel alleen nog steeds tussen Bilstein B4 B6 met orgineel of de B12 met verlaagde veren.

                  Cheers

                  #18284657
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Ik rij rond met de standaard schokbrekers met standaard veren en kan je vertellen dat ik lekker strak door de bochten kan. Het is geen astra G maar voor deze grote auto houd hij zich heel strak en goed in bochten. Ik heb met mijn 18″inch Sport velgen stuk minder comfort dan met de standaard velgen 195/65/15. Maar vind de orginele velgen veel te veel zwabberen zeg maar. Ik vind het met mijn 18″inch sport velgen 225/35/18 geweldig goed op de weg liggen en comfort genoeg. Vind het zelfs lekkerder rijden zelfs mijn gezin. :thumb :wors

                    #18284658
                    Jones Newton
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 September 2013

                      Ik heb rondom de Bilstein B6 set gemonteerd en het is een ontzettende vooruitgang in bochten en op drempels morgen de snelweg op en kijken hoe dat voelt.
                      Qua comfort vind ik het niets af doen voelt wat strakker maar dat ervaar ik alleen maar als positief.

                      Nu het inveren en duiken op drempels zoveel minder is overweeg ik misschien nog de eibach pro kit veren er op te zetten.

                      Cheers

                      #18284659
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Goed om te horen dat het goed bevalt. Helaas zijn die Bilstein schrokbrekers niet de goedkoopste.

                        #18284660
                        Jones Newton
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 September 2013

                          Niet de goedkoopste maar wel een gevalletje money well spent

                          Geen overhellen meer in de bochten geen onderstuur meer en als een blok op de weg.

                          #18284661
                          andy8908
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 January 2015

                            Misschien een domme vraag maar wat is het verschil als je alleen de Bilstein dempers monteert in vergelijking met alleen de Eibach verlagingsveren qua rijgedrag? Ik heb een Eibach pro kit besteld die volgende week wordt gemonteerd en heb ook last van overhellen op de standaard dempers en veren

                            #18284662
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Its lager geeft een lager gewichtpunt, dan is ie wat straffer in de bochten.

                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              #18284663
                              Jones Newton
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 September 2013

                                Het overhellen bij mij is bijna weg dus de dempers hebben daar veel invloed op gehad.
                                Schokdempers hebben ook niet echt een lange levensduur ze kunnen met 70.000km al aan vervanging toe zijn.
                                Het verschil is heel groot!

                                Echter nu wel zo groot dat ik het onbalans in mn achter velgen kan voelen, hoop wel dat de dempers iets soepeler worden ik voel nu echt iedere oneffenheid in het asfalt.

                                Auto gaat binnenkort weer langs een velgen boer met een Roadforce machine deze balanceert eerst de velg en op band op elkaar ook hoogte slagen voordat ze gewicht gaan plaatsen bij mn winterbanden was het alsof je over een biljart laken reed.

                                #18284664
                                andy8908
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 January 2015

                                  Ik bedoelde eigenlijk wat het verschil is tussen mijn auto met alleen Eibach veren vergeleken met uw auto met alleen Bilstein dempers

                                  #18284665
                                  Jones Newton
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 September 2013

                                    Geen idee, geen ervaring met de eibach veren echter zijn schokdempers wel belangrijker voor wegligging en contact dan veren. Zoals gezegd zorgen ze voor verlaging van zwaarte punt maar als je het in en uit veren niet kan dempen heb je er nog niets aan uiteraard.

                                    #18284666
                                    Dolby
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 May 2008

                                      Ik rijd op dit moment nog met de standaard schokbrekers en veren. Maar moet eerlijk zeggen dat ik netjes strak door de bochten kan gaan zonder problemen. De Zafira ligt als een blok op de weg met mijn 18″inch Irmscher Sport stars.

                                      Maar betere schrokbrekers en veren zal natuurlijk nog betere werking hebben. Heb hiervoor een Astra G gehad met orginele sport veren (2cm lager dan standaard) en dat was ook een wereld van verschil qua wegligging.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.