Nieuwe regels Xenon

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Nieuwe regels Xenon

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • #17480033
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Yep in Duitsland dien je elke modificatie aan je auto die niet omschreven is in de autopapieren eerst door stvo goed te laten keuren. Dan krijg je een zogeheten abe in je auto papieren erbij. Toch ken ik Duitsers die xenon inbouwen, die dienen dan echter ook de was installatie en de niveauregulierings sensor op de voor en achteras in te bouwen. Kortom, veel meer werk dan in NL. Als je als NL in Duitsland een ongeluk veroorzaakt doordat je lichten niet goed zijn… Ben je flink de SJAAK. Daarnaast zal dan de verzekering in NL ook niet meer zo happig zijn op uitbetalen.

      Safe driving Jurgen.

      #17480034
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        origineel gepost door redmanta
        volgens mij in NL xenon of halogeen als ze goed staan afgesteld krijg je daar geen boete voor or, als je oom agent normaal behandeld als ze je om wat voor reden dan ook aan de kant zetten zullen ze daar niet over beginnen.

        Idd ik was laatst staande gehouden.
        (had een verkeers bord over het hoofd gezien :hmmz)
        En hij zij niks over mijn xenon lampen. :)

        #17480035
        Silver
          Lid sinds:
          7 July 2006

          vanmiddag in Zeeland geweest, kwam op een smalle b weg een politieauto tegemoet… ze deden niks, reden gewoon door. en ja ik had mijn xenon wel aan.:D

          #17480036
          Lince
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 March 2009

            Welke coderingen staan er eigenlijk op de koplampen van de Opels???
            Bij de Astra G, weet ik dat er DC erin staat, dus naar mijn weten geschikt voor xenon, maar hoe zit het met de andere modellen?

            #17480037
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              ik zal hier nu een aantal mensen waarschijnlijk onwijs hard voor de schenen trappen en dat is absoluut niet mijn bedoeling !!!

              MAAR !!!

              EINDELIJK is er gekeken naar oplossingen met betrekking tot nuclair oplichtende koplampen wat vaak ongeleid alle kanten op schijnt ! Ik hoop dat er voldoende toezicht op gehouden word en dat de rijdende bouwlampen eens van de weg zullen verdwijnen.

              Persoonlijk vind ik niets irritanter dan mede verkeers deelnemers met verkeerd afgestelde lampen !! (Ook gewone “normale” lampen!!!)

              Ik hoop zelf dat er eindelijk eens verbetering in komt. Helaas blijven “nieuwe” auto’s hier mee buiten schot … Deze hebben vaak bij zware belasting (kofferbak en/of achterbank of aanhanger) zeer hinderlijke verlichting !!! erg storend :)

              #17480038
              rickytt3
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2006

                Lichtarmaturen van voertuigen mogen vanaf 1 mei 2009 alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (xenonlampen) horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.

                Nu staat er op mijn angel-eyes alleen HC, dus dat is officieel niet toegestaan. De originele koplampunits liggen in de schuur. Daar staat niets in het glas, maar op de rand van de unit staat bij het E-keur “HR DC HC DC HC A”.

                Zou dat betekenen dat de originele units geschikt zijn voor zowel xenon als halogeen? Ik weet wel dat originele xenon units, zonder AFL, er exact hetzelfde uitzien als de standaard units…

                #17480039
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  jupzz code is dus ook voor Discharge lampen (Xenon dus)

                  Willem

                  #17480040
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    origineel gepost door 1985
                    ik zal hier nu een aantal mensen waarschijnlijk onwijs hard voor de schenen trappen en dat is absoluut niet mijn bedoeling !!!

                    > Auw!!

                    MAAR !!!

                    EINDELIJK is er gekeken naar oplossingen met betrekking tot nuclair oplichtende koplampen wat vaak ongeleid alle kanten op schijnt ! Ik hoop dat er voldoende toezicht op gehouden word en dat de rijdende bouwlampen eens van de weg zullen verdwijnen.

                    > Ik kom meer halogeen tegen waarin verkeerd geplaatste lampjes in zitten dan stevig verblindende Aftermarket Xenon.

                    > beneden meer uitleg over het fenomeen verblinden en waardoor dit komt.

                    Persoonlijk vind ik niets irritanter dan mede verkeers deelnemers met verkeerd afgestelde lampen !! (Ook gewone “normale” lampen!!!)

                    > Mee eens, maar kan me er niet echt druk om maken., je moet ten slotte niet recht in die lampen kijken!!

                    Ik hoop zelf dat er eindelijk eens verberot in komt. Helaas blijven “nieuwe” auto’s hier mee buiten schot … Deze hebben vaak bij zware belasting (kofferbak en/of achterbank of aanhanger) zeer hinderlijke verlichting !!! erg storend :)

                    > Bij auto’s met ORIGINEEL Xenon zit volledig automatische hoogte regeling.

                    – deze hebben ook best een stuk om te kunnen stellen, dit werkt ook nog eens heel snel, ik heb er geen last van iig.

                    > wel bij de moderne auto’s met Halogeen verlichting en geen automatische hoogte regeling.

                    ============================================

                    > Nadere uitleg over waarom bij sommige auto’s Xenon wel gaat zonder verblinden, en bij sommige niet.

                    – Let eens op als je door het glas van de lamp heen kijkt.
                    vaak zie je dan DIRECT het lampje zitten (H1 H7 HB3 HB4)

                    Dit zijn de UNITS die dus verblinden, dit omdat je ook werkelijk DIRECT in het lampje staat te kijken.

                    ik weet niet of je wel eens een Xenon lampje hebt hebt gekeken die brand, maar dat is niet normaal hoeveel licht dat geeft.

                    — Astra-G Vectra-B Carrello lampen.

                    – Bij andere auto’s zit er een metalen kapje over het lampje deze zorgt er voor dat de het licht alleen via de spiegel naar buiten komt.

                    zo kijk je niet direct in het lampje zelf.

                    Nu zie je veel bij nieuwe VW’s ook zo’n kapje zitten.

                    nu hebben ze in het topje van het lampje een VW logo erin gemaakt, dit logo is open, en dan heb je deze verblinding nog steeds zoals bij een lamp zonder kapje.

                    — Vectra-B1 Valeo lampen

                    Willem

                    #17480041
                    Lince
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 March 2009

                      @Wim: Juistem, dat is de grootste boosdoener.
                      Dit betreft H7 of H4 lampen. Normaal gesproken is het bij halogeen geen probleem, omdat er een zwart topje op het uiteinde zit. Deze ontbreekt bij xenon.
                      Daar is dus een oplossing voor:

                      #17480042
                      Melvivio
                        Lid sinds:
                        3 September 2008

                        En weet je toevallig waar te kopen ? En geeft dit problemen voor de lamp zodaning ? Oververhit deze dan niet ?

                        Want ja, bij mijn valeo set heb ik idd gemerkt dat er ontzettend veel strooi licht is hierdoor.

                        #17480043
                        Lince
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 March 2009

                          De oudere D2R lampen zijn ook voorzien van zo’n soort schildje. Het verschil met deze is dat er aan het uiteinde ook een topje zit. Licht komt beter op zn plek terecht.

                          #17480044
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            heb je Valeo met of zonder kapje over de lamp.

                            Bij de B1 is het makkelijk om de lampen dan te wisselen voor Valeo lampen model tot ’97 deze heeft wel deze kapjes in de lampen zitten.

                            (ikke blij).

                            Mijn zwagert had het niet in zijn lampen (B1 eind ’97) dat was echt een TRing groot verschil.

                            mijn verblind niet, die van hem, leek wel of je naar lassen zat te kijken.

                            B2 lampen hebben zowiezo niet zo’n kapje over de lamp heen.

                            Willem

                            #17480045
                            Lince
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2009

                              Dat hebben ze wel weer afgeleerd. De Astra H en de Zafira zit nu wel weer een hoedje in de koplamp. Alleen als je daar iets moet doen, moet het via de wielkasten.

                              [align=right]11[/align]

                              #17480046
                              GTS Power
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 May 2008

                                heb nog even gekeken naar de lettercombie. maar kon nix vinden in men koplamp?:hmmz

                                #17480047
                                rickytt3
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2006

                                  origineel gepost door rickytt3
                                  De originele koplampunits liggen in de schuur. Daar staat niets in het glas, maar op de rand van de unit staat bij het E-keur “HR DC HC DC HC A”.

                                  Dus in de unit zelf, aan de bovenzijde.

                                  #17480048
                                  robert1970
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    2 July 2009

                                    Ondanks dat er bij mij HCR in het glas staat is hij eind juni weer voor de apk geweest en gelukkig in 1x goedgekeurd.
                                    Maar officieel mag het niet meer met een HCR codering, moet DCR / DC of DS zijn.
                                    Who care’s zolang ze maar goed afgesteld zijn lijkt mij er niets aan de hand.

                                  16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.