Nieuwe radio astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe radio astra G

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363727
    Velaro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2016

      Hey

      Ik ben van plan om de originele CDR-500 radio in mijn Astra G Cabrio 1.6 2004 (F67) te vervangen. Had al ergens anders geïnformeerd en vroeg me gewoon nog af of onderstaande combinatie zeker zou passen in mijn auto. En of ik met deze 3 componenten ook meteen alles heb om de radio te installeren. Belangrijk is ook dat de huidige stuurbediening werkend zou blijven. Vroeg me dan vooral af of ik hiervoor de juiste kabel heb geselecteerd. Dat het display niet werkt met de radio maakt mij weinig uit, want op dat display staat sowieso al weinig nuttigs. :p

      1. [url=https://www.auto5.be/nl/product/autoradio-pioneer-mvh-s41bt_47317.html]Radio[/url]

      2. [url=https://www.winparts.be/interieur-accessoires/stuurwiel-bediening/opel/astra-g-hatchback-f48-f08-bouwjaar-1998-02-2009-12/c1782-588-14671/stuurwiel-interface/p531294.html]Interface stuurbediening[/url]

      3. [url=https://www.winparts.be/interieur-accessoires/stuurwiel-bediening/opel/astra-g-hatchback-f48-f08-bouwjaar-1998-02-2009-12/c1782-588-14671/radiolead-pioneer/p349812.html]Leadkabel[/url]

      Alvast bedankt voor enige reacties!

      #18363757
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ja dit gaat zo passen, heb er bij mij een kenwood inzitten met een interface voor de stuurwiel bediening. Display heb ik geprorgammeerd op radio niet aanwezig. Bij een tid is het volgens mij de code index programmeren van 12 naar 9 of andersom, dan blijft de datum gewoon staan

        #18363760
        Velaro
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 June 2016

          Super, bedankt! Zit nu wel met een ander redelijk belachelijk probleem, namelijk dat ik de radio er met geen mogelijkheid uitkrijg. Als ik in die 4 openingen de clipjes opzij schuif (of toch denk dat gedaan te hebben) verschuift hij nog steeds totaal niet.. Zou nu wel kunnen dat ik door het herhaaldelijk proberen dat systeem met die clipjes heb geforceerd waardoor dat nu niet meer goed werkt. Is er toevallig een andere manier om de radio te verwijderen zonder schade aan te brengen aan het dashboard? En dan probeer ik voor een keer iets zelf te doen.  :wacko:

          #18363769
          linfiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2011

            Die radio”s zitten redelijk goed in een bak geperst, als je de vorkjes gebruikt waar je normaal een radio er mee uitrekt moet dit lukken, ik haal meestal nog even het dashbord kastje eruit dan kan je de radio vaak nog even een duwtje geven van onder, niet van achteren hoor want dan zit je tegen de bak aan te duwen waar de radio in zit geschoven.

            #18363777
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              Afgelopen zondag hetzelfde gedaan.

              De orgineele radio eruit ging ook erg moeizaam. Maar met wat geduld en twee man buiten de normale beugels om ook kunststof beitels gebruikt. Om zo het dashboard niet te beschadigen. Was wel kracht bij nodig.

              Al wrikkend kwam hij gelukkig toch los. We wilde het middendeel eerst verwijderen maar er zitten ook 2 parkers achter de radio… dus het werd wrikken.

              Radio vervangen door Pioneer. Plus interface. tep. 27.1230-400 en Lead naar Pioneer 27.1000-09.

              (Ps wel ff de nummers zelf extra checken..)

              En een verloopje voor de antenne

              Dit samen met de kabel geleverd bij de radio was het klik klak klaar radio werkt en zo ook de stuurwiel bediening.

              Onder mijn materialen.

              Verloop antenne

              image

              Interface

              stuurwielinterface-opel-suzuki-271230-400

              Lead Pioneer

              swi-lead-clarion-271000-04

              Pioneer SPH‑10BT en daarbij zitten ook een kabelbundel met stekkers

              1155284

              Heb deze kunstof beitels eens bij Alie gekocht. Ben er blij mee… heb ze ook gebruikt om het plak lood uit mijn velgen te halen… geen velg is beschadigd.. en nu kwamen ze ook goed van pas je kan er best kracht mee zetten.

              -2136882201283314041

               

               

               

              #18363779
              Velaro
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 June 2016

                Bedankt voor de hulp! Had gisteren enorm lang zitten kloten en dacht echt dat ik dat onding er nooit uit zou krijgen. Maar net met iets meer geduld geprobeerd en is gelukt door een tang door dat gat links van die 3 cijfertjes te duwen en zo op alle kanten druk uit te oefenen. Uiteindelijk kwam hij er vloeiend uit, gelukkig want ik dacht dat ik heel dat clipjes systeem al verneukt had en de radio helemaal vast zou zitten. :D

                Misschien een stomme vraag, maar moet die zwarte kooi die rond de radio zat met aansluitingen er ook uit? Of moet hier de nieuwe radio ingezet worden?


                @aapje1963
                : Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ga ik zeker nog checken voor ik m’n eigen pakket bestel, want ben nog niet helemaal zeker over het type. Al weet ik nog niet of ik die installatie wel zelf ga doen na dit gepruts   :rolling:

                #18363784
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Zwarte kooi eruit meestal krijg je nieuw frame bij de nieuwe radio.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.