Nieuwe layout mooi, maar … scrol scrol scrol

Forumindex Forums Overige Feedback en mededelingen Nieuwe layout mooi, maar … scrol scrol scrol

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327852
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      De nieuwe layout is mooi, in de Opel kleuren enzo , … maar ik heb nog nooit zoveel aan mijn scrol wieltje gedraaid.

      Het was vroeger VEEL overzichtelijker. Misschien proberen om het verticaal een beetje te comprimeren om zo meer tegelijkertijd in beeld te krijgen.
      Als ik naar de “index” pagina ga, moet ik 10 maal aan mijn scrol wieltje draaien eer is beneden ben.
      Bij de “index” staat er bij “recent” hoelang het geleden is dat iemand iets schreef, maar daaronder ook door wie. Daardoor is er telkens een extra regel nodig en wordt de indexlijst ongeveer tweemaal langer. Is het noodzakelijk dat men kan lezen wie er als laatste iets geschreven heeft? Ik denk van niet.
      Ik heb het in Firefox het beeld al verkleint naar 80% om toch wat meer op het beeldscherm te krijgen.
      Vroeger scrolde je in de index één of een paar keer naar beneden en kreeg ja al een heel overzicht, nu lig je te scrollen en te scrollen door iets wat een hele waslijst lijkt.

      Als ik op “modellen” klik en het menu verschijnt en ik moet iets hebben dat onderaan buiten het veld valt (want er is ook een redelijke opening tussen de regels) en ik scrol naar beneden, moet ik oppassen dat ik niet te ver scrol, want als de cursor onderaan buiten het menu valt, verdwijnt het van het scherm en kan ik terug naar boven scrollen om het terug te openen.

      Ik vrees dat ik met al dat gescrol wreed problemen ga krijgen als ik met mijn laptop ga werken in de garage. Daar hangt niet eens een muis aan en dus geen scrol wieltje. Er is enkel het muispad op de laptop zelf. ???

      #18327863
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        goede input. daar kunnen we wat mee. we gaan bekijken wat we kunnen doen tegen overmatig scrollgebruik.

        #18328055
        robert1701
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2005

          Ik heb het forum geprobeerd op mijn laptop en inderdaad kan ik in het menu “modellen” niet tot bij “Omega” geraken:

          #18328057
          Senatorman
          Beheerder
            Lid sinds:
            7 November 2016

            Staat op ons todolijst. Dat gaan we nog verbeteren

            #18328070
            Senatorman
            Beheerder
              Lid sinds:
              7 November 2016

              Menu aangepast.

              #18329675
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                positieve reactie ondanks kleine dingen op het nieuwe forum vind ik het er goed uitzien layout duidelijk en dank aan de personen die
                dit hebben mogelijk gemaakt en tijd en werk hier in hebben besteed

                #18329779
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Het menu niet handig, op de wat oudere laptops kom je niet naar onder.
                  Je moet bijna een full hd resolutie hebben om het te kunnen bereiken.

                  #18343584
                  T-Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 November 2005

                    Topic is al een paar maand oud, maar ik scroll mij nog steeds een breuk. Alleen al om de boards te zien moet ik op diverse pc’s en met diverse browsers een stuk naar onderen scrollen. Dan pas zie ik de boards. Dat is de laatste tijd wat een reden om hier minder te zijn dan ik zou willen.

                    [IMG]http://i67.tinypic.com/wbs5j7.png[/IMG]

                    Ik zie daar soms wel een banner, soms niet. Maar dan heb ik nog de helft extra aan lege ruimte.

                    #18343589
                    Senatorman
                    Beheerder
                      Lid sinds:
                      7 November 2016

                      Zet je adblocker even uit.

                      #18343595
                      T-Bone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 November 2005

                        [quote quote=18343589]Zet je adblocker even uit.

                        [/quote]

                        Die stond uit, had ik alleen even aangezet voor het uploaden van screenshot naar Tinypic. Heb de cache even geleegd. Lijkt nu wel wat beter.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.