Nieuwe koppeling nodig calibra C30XE met F-28

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Nieuwe koppeling nodig calibra C30XE met F-28

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262894
    Rayc30xe
      Lid sinds:
      27 December 2013

      Hallo Opelfreaks!!

      Heb de Calibra van ErwinV6 overgenomen van de zomer en heb de koppeling stuk.
      Er zit een nieuwe Sachs set geleverd door Sachs zelf uit schweinfurt.

      Gaat om kuppl druckplatte M228 artnr: 88 3082 999 783
      En om een kupplungscheibe 228tb (mit Torsdaemp) artnr: 88 1861 999 868

      Weet niet of dit een versterkte set is?
      De motor is gechipt bij Ddv en dan de F28 erachter.
      Sinds dat ik de auto heb maakt het drulager al lawaai, vaak echt hard ratelend wannneer ik de koppeling dan vaak een paar keer intrap houd het op en ging het weg, best vaag opzich al een lagergeluid wat weer snel verdwijnt en weer terugkomt voelbaar in het pedaal.
      Hier heb ik wel 6.000 km mee gereden totdat een moment dat ik niet meer kon schakelen, kwam terug na een langere rit de snelweg af en kreeg hem met veel moeite geschakeld. Koppeling kwam niet goed vrij dat voelde je gewoon. Bak is prima twijfel ik niet aan.

      Hierna heb ik nog 2 maand gereden en geen schakelproblemen tot nu.
      krijg hem nu niet meer geschakeld met lopende moter en koppeling ingetrapt.
      vermoed het druklager zowiezo en de drukgroep waarvan een aantal vingers van zijn afgebroken dat daardoor de koppeling blijft plakken.. Krij hem niet meervolledig in zn 1 met lopende motor dan begint de auto al te ‘kruipen met koppeling in!
      mechanise kabel is goed, schakelmechanisme gereviseerd.

      Heb de koppeling zeker niet misbruikt en had dit niet verwacht van een Sachs set, ook al is het misschien alleen het druklager of zou dit niet kunnen?

      Kom wel Sachs setjes tegen voor c30xe op ebay duitsland voor rond de 200/220 dit is vergeleken met nederland spotgoedkoop?

      Weet alleen niet of deze setjes voldoet en of het uberhaupt past.

      Een c30xe met f28 bak en mtech lichter vliegwiel past daar gewoon alle c25/c30 sets op?
      Hoop dat alleen het druklager het is maar denk het niet.
      Of kan ik beter naar een ander merk koppeling kijken, evt een sportkoppeling.

      Iemand al eerder meegemaakt ? En wat zijn verder goede maar zeker betrouwbare koppelijgsets?

      Ook is de motor veel feller met tractiecontrol uit, ook in de 3 en 4 dus lijkt me niks met lichte wielspin te maken te hebben.

      Alvast bedankt voor het reageren! Groet Ray

      #18202728
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        http://www.ccc-motorsport.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
        Op deze site staan de Sachs Performance nummers makkelijk te vinden.

        #18202729
        Davebatenburg
          Lid sinds:
          16 February 2013

          ik heb zelf een Black Diamond koppeling op het moment via SpeedEquipment, alleen moet de motor weer terug de auto in, maar kwalitatief ziet het er super uit!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.