NIeuwe kappa serie van Infinity

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie NIeuwe kappa serie van Infinity

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211950
    Basgsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Voor in mijn auto ben ik op zoek naar een setje speakers (composetje voor coaxiaal achter en een sub) Dit ga ik aansluiten op mijn caliber evo 6400 versterker.

      Over 2 weken komen de speakers pas binnen bij carsystems zevenaar. Heeft iemand al deze speakers gehoord, ze zouden stukken beter zijn dan de voorgaande serie.

      Anders ga ik bij arendse carsystems de k2 power serie van focal bestellen, stukje duurder maar die set is al jaren beroemd…

      #17519990
      Powercorsa
        Lid sinds:
        26 October 2007

        Het is kwijlen de nieuwe kappa serie, klinkt inderdaad erg mooi.
        Maar ik denk dat je beide sets naast elkaar zou moeten horen om een van de set te kunnen kiezen.

        #17519991
        Basgsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          ja dat is een beetje het probleem, In zevenaar kunnen ze wel focal bestellen maar heeft hij niet standaard in assortiment dus beluisteren gaat niet. Maar toch maar ff wachten tot de infinity uitkomt, Taco van carsystems zevenaar had ze op de beurs gehoord en vond ze erg goed helemaal met de serie van vorig jaar.

          en ff naar duiven rijden en de focals beluisteren. Al ben ik ook wel een beetje bang dat de focal K2power te veel vermogen hebben voor mijn 6400 evo versterker die 4x 50 rms en 2x 100rms leverd

          #17519992
          Powercorsa
            Lid sinds:
            26 October 2007

            Ik denk dat je inderdaad te weinig vermogen zult hebben op de focal set aan te sturen.
            Helaas weet ik dat je bij caliber vaak niet het opgegeven vermogen behaald.
            Maar waarschijnlijk heb je hetzelfde probleem bij de kappa set, deze lusten ook wel wat vermogen.
            Ik heb de nieuwe kappa set 13 cm 2 weg compo vorige week beluisterd op 50W rms, en moet zeggen dat ze dan al netjes klinken. Ze kunnen natuurlijk nog wel wat meer vermogen aan.

            #17519993
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Ik was daar ook erg bang voor en ben naar beide bedrijven geweest.
              Beide wilde ze mij geen versterker verkopen, zeiden ze dat de 6400 evo 1 hele goede versterker is die juist wel die vermogens haalde. Zelf twijfel ik ook nog wel een beetje want wil het nu netjes wegwerken en niet dat na installatie het tegenvalt en dan alsnog andere versterkers moeten kopen.

              Ik heb laatst nog een installatie gemaakt in een astra G alles van hifonics zeus, gaat zo tering hard maar vind de sound niet echt mooi. beetje hetzelfde als met JBl. Infinity kappa’s heb ik al gehad focal alleen in andere auto;s gehoord. anders neem ik mijn eigen versterker wel ff mee en sluiten ze die maar ff aan op de speakers.

              #17519994
              Powercorsa
                Lid sinds:
                26 October 2007

                Ik zou idd. je versterker uitproberen in de winkel.
                Als ze zeggen dat het werkt, dan zouden ze dit ook wel voor je moeten willen doen. :P

                #17519995
                Basgsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Ik heb toch gekozen voor Focal heb het volgende bbesteld en komt woensdag binnen:

                  Subwoofer:
                  Focal 27 KX
                  Specificaties 11 inch subwoofer

                  RMS: 300 watt
                  Peak: 600 watt

                  Single coil
                  Impedance: 4 ohm
                  Sensitivity: 88dB
                  Frequence Response: 35Hz – 1500Hz

                  Composet voor:
                  Focal 165 KR2
                  Specificaties Composet

                  16,5cm

                  RMS: 80 watt
                  Peak: 160 watt

                  Impedance: 4 ohm
                  Sensitivity: 93dB
                  Frequency Response: 70Hz – 20kHz

                  2-way separate crossover: 12/12dB/oct (4kHz)
                  Adjustable tweeter level: 0, -3, -6 dB

                  Coaxiaal voor in de hoedenplank:

                  Focal 165 KRC
                  2-weg speaker

                  16,5 cm

                  80 watt RMS
                  160 watt Peak

                  Sensitivity: 93 dB
                  Frequency Response: 60 Hz – 20 kHz

                  Ben benieuwd hoe het gaat klinken:D

                  #17519996
                  Powercorsa
                    Lid sinds:
                    26 October 2007

                    indien goed ingebouwd zal dit zeker goed gaan klinken :thumbup

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.