Nieuwe kap camera Astra K tegen condensvorming.

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe kap camera Astra K tegen condensvorming.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363232
    bono
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2009

      kap

      #18363234
      bono
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2009

        Het enige verschil is dus het stukje foam voor de camera  :scratch:

        Opel bestelnummer is: 39169649

        Graag hoor ik jullie ervaringen.

        #18363239
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Ik heb die kap vanaf mei. Tot op heden geen problemen meer gehad met gekke meldingen door aanvriezing of condensvorming.

          #18363256
          bono
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2009

            De mijne heb ik net voor de winter gemonteerd nadat ik daarvoor met de oude kap veel last had van condens met dus de nodige meldingen en het onjuist/niet werken van zowel verkeersbordherkenning, botswaarschuwing als de intellilux verlichting.

            Tot op heden ook geen last meer gehad maar de winter begint nu ook pas echt en is dus een goede toetsing of het juist blijft werken.  :smiley-car:

            #18363344
            koenvb
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 July 2008

              Hey,

              Ik heb navraag gedaan bij mijn dealer, hier was nog niks bekend over de aanpassing.

              Daarom mijn vraag aan jullie, hebben jullie de kap zelf vervangen of heeft de dealer dit gedaan? Hoe zit het met de kosten voor deze aanpassing?

              Groeten Koen

              #18363360
              Vierwieler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 February 2017

                Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lane assist werkt bij mij vaker niet dan wel. En ik heb de botsdetectie op de minst gevoelige stand gezet vanwege de diverse valse alarmen.

                #18363367
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Ik heb de nieuwe kap bedongen tijdens mijn gesprek met de FMCC Peter Jansen van Opel Nederland begin 2018. De kap is toen uit Duitsland gekomen en is zonder verdere kosten vervangen door een dealer. Het betrof een “ontwerpfout”, dus garantie.

                  #18363411
                  bono
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 July 2009

                    Ik heb deze kap zelf op een duits forum ontdekt. Ook mijn dealer wist niet van het bestaan af maar bleek deze na navraag wel degelijk te bestaan. Hierna onder garantie vervangen.

                    Aan het begin van de topic staat het bestelnummer, dus kan een dealer hem gewoon bestellen. En vanwege het het feit dat alle systemen deugdelijk dienen te werken, wat het niet doet als het glas van de camera beslagen is, mag ik aannemen dat dergelijke kap onder garantie/coulance vervangen wordt.

                    Suc6.

                    #18363484
                    koenvb
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 July 2008

                      Bedankt voor de reacties,

                      Ik ben er inmiddels ook achter dat de kap/ plaat die nu in de auto zit een ander nummer heeft als de nieuwe.

                      Volgens mijn dealer zou de nieuwe al standaard in mijn auto moeten zitten.

                      Ik ben er nog mee bezig over het hoe en wat.. maar door tijdgebrek mijn kant kan het nog even duren.

                      In ieder geval bedankt voor de toelichtingen..

                       

                      Groeten Koen

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.