Nieuwe Insignia geen caravantrekker

Forumindex Forums Modellen Insignia Nieuwe Insignia geen caravantrekker

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347986
    Tbrhf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2017

      Helaas moet ik constateren dat met de komst van de nieuwe modellen Insignia’s geen vervanger is gekomen voor de Insignia met een 1.6 turbo benzinemotor. Of men moet overstappen op de veel duurdere 2.0 4wd. Helaas is dit financieel niet voor iedereen mogelijk. Het probleem is dat de nieuwe 1,5 benzinemotor een trekkracht heeft van slechts 1405 kg en de oude 1.6 turbo een trekkracht heeft van 1700 kg. Met een caravan van 1500 kg is dat dus een probleem. Opel kan helaas geen adequaat antwoord geven op mijn vraag wat nu een alternatief is en of er nog een waardige vervanger komt voor de 1.6 turbo benzinemotor. Helaas zal ik (en ik verwacht meerdere met mij) nu naar alle waarschijnlijkheid na heel veel jaren Opel (Vectra’s, Omega’s en Insignia’s) afscheid moeten nemen van een eens zo goede en populaire caravan trekker, de Opel!

      #18347997
      juruca
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 January 2005

        Bij de introductie van een nieuw model is het motoren gamma meestal beperkt.

        Eerst moet het model in de markt worden gezet en later komen er meerdere motoren beschikbaar.

        Zo was het ook met de nieuwe astra k, eerst alleen de 1.4L met bv automaat als krachtigste motor van de benzine soort.

        Nu is deze te verkrijgen met een 1.6L turbo met automaat.

        Dus ik denk dat je ff geduld moet hebben….

        #18348024
        Tbrhf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2017

          Dat zou kunnen Juruca, maar misschien ook niet. Daarom is wel bedroevend dat Opel deze informatie nu nog niet kan/wil geven. Zeker als je voornemens bent nu een nieuwe auto, bij voorkeur een Insignia, te kopen en daarmee niet wilt wachten (hoe lang?) op iets dat misschien toch niet komt.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.