Nieuwe Corsa lid

Forumindex Forums Modellen Corsa Nieuwe Corsa lid

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269458
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Beste Opel-forum gebruikers,

      Na 5 jaar in een mooie Opel Astra G sport uit 1998 te hebben gehad hebben we afgelopen weekend een Opel Corsa gekocht uit 2004.
      Kenteken: 94-PF-RR

      Auto ziet er goed en netjes van binnen uit.
      Auto is ook tot 2012 bij een Opel garage onderhouden geweest.

      Auto had alleen als aandachtspunt dat de aandrijfas links op begint te raken.
      Zo gauw je een scherpe bocht maakt en gas geeft dan hoor je geratel / geknak.
      Ik heb wat van de prijs eraf kunnen halen hierdoor zodat ik dit zelf kan laten maken.

      Verder, maar dat wil ik nog even laten onderzoeken is dat ik bij een koude motor een beetje de distributie ketting hoor, of dat dit misschien zo hoort bij de auto, omdat hij dan meer toeren moet maken. Ik hoor alleen iets bij een koude motor en wanneer je gas geeft. stationair draaien niet.

      Want zit in dit type Corsa een ketting of een riem?

      Daarnaast wil ik het volgende nog laten doen:

      – Onderhoudsbeurt Opel garage ( Al gehele check-up doen van de auto, aan computer hangen/update, een puntenlijst op laten stellen wat indien vervangen dient te worden )
      Zo kan ik zien wat er indien nodig vervangen of gemaakt moet worden en wat dit kost.

      – Stadslampje rechter koplamp defect
      – Kachelpaneel lampje defect
      – Aandrijf as links voor
      – Schade wiel rechts voor ( velgen dokter laten repareren )
      – Schade spatbord rechts voor ( nieuw stripje bestellen )
      – Auto poetsen binnen/buiten ( poets centrale )
      – Parrot Mki9200 of Mki9100 in laten bouwen
      – Ruitenwissers voor en achter ( Bosch Aero Twin )
      – Opel Corsa originele auto matten set kopen
      – Lampen set Opel garage kopen
      – Brodit proclip / houder voor de mobiele telefoon kopen

      Iemand nog tips of adviezen voor de Corsa?
      Kan ik ergens goedkoop originele automatten kopen? Er zitten wel van die doppen op de vloer van de auto waar ik ze in kan leggen. Echter bij de Astra moest er vervolgens weer iets op draaien zodat ze er niet zomaar af kunnen. Is dit ook zo bij de Corsa?

      Groetjes, Pim

      #18263869
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Homokineet kapot , kwaal bij corsa C en ik kan niet zien wqt voor motor erin zit

        #18263870
        pimmie89
          Lid sinds:
          14 April 2009

          Ligt een 1.2 16V motor in…. Precies weet ik niet welke. Moet ik opzoeken.

          Kom uit omgeving Nijmegen. Iemand nog tips m.b.t. Opel / omgeving Nijmegen?

          #18263871
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Dan heeft ie indd een ketting , hoor je het alleen met een koude start voor een paar seconden? Dan zal ik er niet zo druk om maken.

            Oliepeil goed?

            #18263872
            Astra 1.4 NZ
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 December 2011

              Ik kan 50% procent goedkoper aan originele velours matten geraken. Woon wel in België.

              #18263873
              pimmie89
                Lid sinds:
                14 April 2009

                Vanmiddag nieuwe mattenset gekocht bij de Opel garage. €40,00 complete set.
                Daarnaast zou volgende de km stand de auto een grote beurt nodig hebben.
                Al met al was het 420 euro min 20% korting omdat deze 10 jaar oud is.

                En de aandrijf as was 500 euro… pffff erg duur

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.