nieuwe boxen, advies nodig

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie nieuwe boxen, advies nodig

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215676
    dennis121
      Lid sinds:
      7 October 2009

      Hey,

      ik heb nu een Corsa B, met standaard boxen en een Rostock (als het goed is) dvd spelertje erin…

      Nu wil ik eigenlijk boxen in me hoedenplank zetten voor wat beter geluid.. maarja er is zooo veel keuze erin.. dat ik het niet meer weet..

      wat is aan te raden hiervoor?
      btw. ik zoek niet naar erg dure boxen :P

      verder nog tips qua audio?
      greetzking:

      #17580583
      robertszone
        Lid sinds:
        29 November 2009

        Als je een lekker geluidje wil heb je al snel een versterker nodig. Zodra je met minder tevreden bent heb ik goede ervaring met pioneer speakers. Had toen in het begin ovale 6*9 speakers van 65watt rms ter vervanging van de originele vanachter en klonk wel redelijk netjes.

        De prijs hiervan is wel wat hoger als de normale, welke je dan beter kan pakken kan ik je helaas niet zeggen

        #17580584
        Bluns
          Lid sinds:
          24 December 2005

          Gewoon geen ovaaltjes achterin.
          Beter neem je goede speakers voorin, met het liefst een subje achterin zo krijg je hebt best geluid..

          #17580585
          bastiaan78
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2009

            ligt er aan hoe belangrijk je geluid in de auto vindt?
            blijft het bij een standaardt autoradio dan doet de top rms van de boxen er niet toe.
            dan past elke box erachter wat de vermogen van jou radio aan kan.
            en dan is het aan jou wat jij eraan wil besteden.
            is geluid belangrijk voor je dan komt het verhaal van robertszone.
            let wel in een caraudio shop zijn de meeste demo boxen aangesloten op een versterker,
            en mooi afgestelt dus verwacht niet het zelfde geluid.
            het mooiste vindt ik een 5 kanaals versterker met een goed setje boxen voor en achter en een subwoofer.
            daarmee klinkt het mooi.
            ik ben zelf fan van rockford fosgate maar hertz speelt ook mooi.

            #17580586
            dennis121
              Lid sinds:
              7 October 2009

              origineel gepost door bastiaan78
              ligt er aan hoe belangrijk je geluid in de auto vindt?
              blijft het bij een standaardt autoradio dan doet de top rms van de boxen er niet toe.
              dan past elke box erachter wat de vermogen van jou radio aan kan.
              en dan is het aan jou wat jij eraan wil besteden.
              is geluid belangrijk voor je dan komt het verhaal van robertszone.
              let wel in een caraudio shop zijn de meeste demo boxen aangesloten op een versterker,
              en mooi afgestelt dus verwacht niet het zelfde geluid.
              het mooiste vindt ik een 5 kanaals versterker met een goed setje boxen voor en achter en een subwoofer.
              daarmee klinkt het mooi.
              ik ben zelf fan van rockford fosgate maar hertz speelt ook mooi.

              auto rijden zonder muziek kan gewoon NIET!!
              dat om ff aan te geven dat ik het dus wel erug belangrijk vind!!

              om ff op de meeste dingen hier te reageren..
              ik heb geen standaard auto radio (die zijn brak)
              dit is de mijne:
              Rostock DVDspeler

              Wat ik nu nog erbij zoek, is boxen/woofer/ what ever zodat ik wat meer volume eruit kan persen en meeeeeeeeer bass heb! dat is zeg maar wat ik ermee wil bereiken ;)
              Me auto kwam vandaag van de garage weer (accu was overleden en band liep leeg) en hij zei me dat ie er een zwaardere accu in had gelegt.. weet niet of dat nog wat uitmaakt :O

              @ bluns,
              hoezo zijn ovaaltjes achterin niet aan te raden? het is toch wel het gene wat je het meeste ziet :S

              eneh jullie hebben het over versterkers/subwoofers ed.
              wat/welke zijn aan te raden?

              Opzich vind ik me speakers voorin niet slecht.. ze leveren mooi geluid en, mits je de volume niet op max zet met veel bass, kraken ze ook niet..

              In ieder geval al bedankt voor alle reacties!
              king:

              ps. JA ik weet het lijkt op een psp >.<

              #17580587
              R.Frankhuisen
                Lid sinds:
                2 March 2009

                als je alleen boxen achterin neemt + een subwoofer dan vreet de subwoofer je geluid van je boxen op en hoor je je boxen niet echt goed..

                dus als je wilt beginnen en er niet al te veel geld voor wilt uitgeven dan raad ik je aan om een goed composetje aan te schaffen dus tweeters + boxen in je deuren!

                en dan een subwoofer erbij! en als je goed/zuiver geluid wilt hebben moet je ook een versterker erbij nemen en dan het liefst een 5 kanaals als je dan nog achterspeakers wilt hebben kun je ze er op aan sluiten hoef je niet nog een versterker aan te schaffen

                en qua prijs/kwaliteits verhouding vind ik jbl echt een goed merk als je de wat lagere klasse neemt dan betaal je niet teveel maar je hebt toch mooi geluid!

                je kan het zo gek maken als je zelf wilt! ik heb zelf alles van jbl uit de nieuwe wedstrijdserie! :D

                rockford fosgate tjaa dat is gewoon erg goed!! :wors maar 9 van de 10 keer ook erg prijzig!!

                #17580588
                Powercorsa
                  Lid sinds:
                  26 October 2007

                  Het hangt er helemaal van af wat je er mee wilt :thumbup
                  Wat voor een muziek luister je voornamelijk

                  Weet je van voor een speakers je momenteel voorin hebt zitten?
                  En het kraken worden vaak de speakers de schuld van gegeven, maar de radio kan er ook vaak een veroorzaker van zijn ;)

                  Speakers achterin, tjsa ieder zijn eigen smaak. Als je het goed afstelt zal je de achterboxen echt niet gaan missen.
                  Houd er wel rekening mee als je echt overweegt om zwaardere bassen in je auto te krijgen, dat je dan wel de rest van de speakers beter zult moeten gaan versterken. Anders krijg je een zwaar overheersende bas.

                  Kortom je zult eerst moeten gaan kijken wat wil ik er mee / wat luister ik het meeste, en daar je keuze van de speakers op baseren. Tevens houd ook budget over voor bekabeling, dit wordt vaak vergeten waardoor er goed bespaard op wordt waardoor het geluid ook niet tot z’n recht komt. :thumbup

                  #17580589
                  bastiaan78
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2009

                    sorry maar het autoradio merk rostock zegt me niks.
                    ken wel de plaats rostock in duitsland.
                    ik heb een voorkeur voor jvc maar alpine is de beste voor super geluid.
                    ik heb in mijn daily auto versterker,s van rockford fosgate en ook de boxen van rockford fosgate.
                    duur spul maar werkt goed. wat goedkoper is hertz en dat is ook goed spul.
                    de boxen voorin kun je laten zitten als die jou goed bevallen.
                    als je er een versterker in zet kun je de vermogen per uitgang regelen.
                    dus voor wat zachter en achter harder zodat de voorboxen bij bijna max niet kraken zo als jij dat zegt.
                    ook kun je de bass regelen per uitgang. dus voor de voorboxen weinig, achter zoveel als de boxen aan kunnen.
                    maar plaats je ook een subwoofer koop dan een versterker met subwoofer uitgang.
                    dan hoeft de voor en achter speakers niet veel bass te geven dat doet de subwoofer wel.
                    even kort je wilt knallen dan heb je een versterker nodig.
                    voor weinig geld zeg ik koop een 3 weg (3 weg houdt in 1 box links 1 box rechts en een subwoofer)versterker laat de voorboxen achter de radio en gooi de achterboxen en woofer op de versterker.
                    voor iets meer geld de 5 weg versterker maar de zou je beter de standaardt voorboxen vervangen door sterker boxen.
                    maar kijk bij aankoop naar RMS vermogen dit is de echte vermogen! watts is leuk voor de verkoop.
                    dit geldt ook bij de versterker,s.
                    ga ook naar een goeie caraudio zaak en vraag om info want bij een versterker inbouwen komt wat meer bij kijken zoals een dikke stroomvoeding van je accu naar je versterker en nog meer.
                    ik heb zelf voor bijna 5000 euro aan spul in de auto veel geld maar het is me echt waardt
                    succes dennis

                    #17580590
                    R.Frankhuisen
                      Lid sinds:
                      2 March 2009

                      jaa klopt helemaal wat bastiaan zegt! als je zelf geen verstand heb van inbouwen enz begin er iig niet aan zonder dat er iemand bij is die er wel verstand van heb! of laat je goed informeren over hoe en wat!

                      ik weet niet waar je woont maar ik zou je best willen helpen! een versterker is niet moeilijk om in te bouwen maar als iets fout doet kan het redelijk maken kapot!

                      en er geld toch wel een gouden regel bij het inbouwen van boxen..

                      goed ingebouwde slechte boxen klinken (soms) beter als slecht ingebouwde goeie boxen!

                      #17580591
                      dennis121
                        Lid sinds:
                        7 October 2009

                        Hmm okeej dat is dus wel een duidelijk punt wat jullie allemaal maken :P
                        Tja ik woon in omgeving Emmen (Drenthe) in zo’n gat =S dus gok dat er weinig mensen in de buurt wonen om te helpen =S

                        Maar als ik zo de tips lees is het gewoon het beste om een versterker-subwoofer-2 boxen achter te kopen?

                        is dit dan misschien iets? :
                        Compo set
                        vind opzich de prijs zeeer leuk :P
                        en het lijkt me een compleet setje =S (maarja heb daar niet zo veel verstand van :P )


                        @bastiaan
                        ..
                        Rostock is volgens mij ook erg onbekend merk.. Google vind idd een duitse plaats.. en als je het merk Rostock + artikel nummer intikt krijg je wel wat hits op google..
                        maarja hij werkt wel goed…. kan er dvd’s op bekijken, cd speler, aux ingang voor de Mp3


                        @powercorsa

                        me muziekstijl is superbreed.. eigenlijk alles wel behalve klasieke muziek en van die piratenmuziek =S
                        dus pop-rock-dance-hardstyle-hiphop-rap-etc.etc.etc

                        wederom, thanks voor de reply’s mannen king:king:

                        #17580592
                        R.Frankhuisen
                          Lid sinds:
                          2 March 2009

                          jaa rockford fosgate staat altijd wel voor kwaliteit! maar dan heb je nog geen sub!

                          ik zou als ik jou was ook even kijken op : http://www.pimtensen.nl/

                          of op http://www.rondevries.nl/ voor mooie setjes.. ik zou als ik jou was gewoon alles apart bij elkaar zoeken.. dus een goeie 5 kanaals versterker ( mits je uit wilt breiden ooit ) en een goed composetje! en als je jbl neemt heb je voor die prijs echt wel leuke spullen!

                          ik wil je best helpen ik bedoel ik heb ook het gereedschap in huis om je te kunnen helpen! dus ik hoor het wel!

                          #17580593
                          bastiaan78
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 October 2009

                            ik heb zelf ook de power line van rockford fosgate.
                            en ik ben daar zeer tevreden over.
                            mijn daily auto is een vw passat tdi (sorry :() en heb dit setje in de voordeuren en achterdeuren.
                            en een center speaker en 2 keer een 12 inch subwoofers achterin.
                            en met de power line versterkers wil dit wel knallen hoor.
                            maar is er in emmen geen caraudio shop dan???
                            ik ga zelf naar car inside in nijverdal.

                            #17580594
                            2e-c14nz
                              Lid sinds:
                              5 June 2009

                              Ziet er uit als een mooie set hoor, zowieso is rockford een goed merk. Misschien ook wel handig, ik weet niet of je het al gedaan hebt, maar kijk anders gelijk naar goede isolatie van je auto. Zelf heb ik het ook ondervonden dat het super iritant is dat je panelen trillen en dat het geluid dus minder wordt. Middagje werk, maar het is echt de moeite waard. De panelen ”dreunen” nu veel minder. Over dit soort dingen kunnen heel veel mensen je wel wat vertellen. Alleen rijden wij met sub etc, dus zul je sneller last hebben van dat soort dingen. Maar van het 1 komt het ander, dus waarschijnlijk zal het bij jou ook niet bij 1 setje blijven :D

                              #17580595
                              bastiaan78
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 October 2009

                                ja dat heb ik ook gedaan bij mij trilt er bijna niks alleen mijn spiegels :D
                                maar sommige jongens en meiden vinden het trillen juist kicken.

                                #17580596
                                dennis121
                                  Lid sinds:
                                  7 October 2009

                                  Hey,

                                  Tja in emmen is wel een winkel met auto spullen… maar heb meer vertrouwen in de mensen hier (vind het nogal prutsers.. :P)

                                  Hmm goed punt.. er zit inderdaad geen subwoofer bij die set..
                                  lijkt me opzich wel goed om er 1 bij te hebben :D

                                  R. Frankhuizen heb je misschien ook Msn of zo iets??
                                  Als je zou willen helpen met monteren lijkt me dat dan wel een roadtripje door NL waard =D

                                  maareh aangezien die een sub mist.. is er dan een andere specifieke Composet aan te raden?
                                  of is die composet met een losse sub beter? :O

                                  king:

                                  #17580597
                                  Powercorsa
                                    Lid sinds:
                                    26 October 2007

                                    Wat een lastige muziek smaak heb je :P
                                    Moet de bas echt strak zijn of mag die een beetje doorzeuren
                                    Qua hoog moet het rustig of fel zijn

                                    Tips
                                    – Dempen die deuren, scheelt een heel stuk
                                    – Zelf MDF ringen maken en geen plastic troep
                                    – Tweeters monteren op de A-stijl (afhankelijk hoe je het zelf het beste vind klinken of via de voorruit of rechtstreeks)

                                    Persoonlijk zou ik voor een 4 kanaler gaan met een aparte mono voor de sub (veel meer controle over de sub bij hogere vermogens)

                                    Rammelen is alleen dB verlies :D:D:D

                                    Als je zonder sub wilt gaan werken dan moet je eens gaan luisteren naar de Audio system Helon 165 (eventueel de 165-4) aangesloten op de Audio System X-ION 280.2 , dempen wel verplicht en zoveel kick bas dat een sub alleen echt nodig is voor het echte ram werk
                                    Moet wel zeggen dat het standaard niet gaat passen, zit nog wel wat inbouw werk aan vast.

                                    Nog een ander tip, vertrouw op je eigen gehoor. Wij kunnen jou niet vertellen wat je lekker vindt klinken, we kunnen alleen suggesties geven :thumbup
                                    Als je nog niet precies weet wat je wilt hebben, niet via een internet shop kopen. Ga luisteren, en neem je eigen muziek mee ;) Neem de tijd ervoor, de aangegeven composets zijn niet goedkoop.
                                    Een set zal in de winkel meestal beter klinken als in je auto (moet het wel eerlijk zeggen) maar het is mogelijk om het net zo goed te laten klinken, hier gaat wel een stuk goed inbouwen aan vooraf en daarna alles goed afstellen naar jou smaak.

                                    #17580598
                                    dennis121
                                      Lid sinds:
                                      7 October 2009

                                      origineel gepost door Powercorsa
                                      Wat een lastige muziek smaak heb je :P
                                      Moet de bas echt strak zijn of mag die een beetje doorzeuren
                                      Qua hoog moet het rustig of fel zijn

                                      Tips
                                      – Dempen die deuren, scheelt een heel stuk
                                      – Zelf MDF ringen maken en geen plastic troep
                                      – Tweeters monteren op de A-stijl (afhankelijk hoe je het zelf het beste vind klinken of via de voorruit of rechtstreeks)

                                      Persoonlijk zou ik voor een 4 kanaler gaan met een aparte mono voor de sub (veel meer controle over de sub bij hogere vermogens)

                                      Rammelen is alleen dB verlies :D:D:D

                                      Als je zonder sub wilt gaan werken dan moet je eens gaan luisteren naar de Audio system Helon 165 (eventueel de 165-4) aangesloten op de Audio System X-ION 280.2 , dempen wel verplicht en zoveel kick bas dat een sub alleen echt nodig is voor het echte ram werk
                                      Moet wel zeggen dat het standaard niet gaat passen, zit nog wel wat inbouw werk aan vast.

                                      Nog een ander tip, vertrouw op je eigen gehoor. Wij kunnen jou niet vertellen wat je lekker vindt klinken, we kunnen alleen suggesties geven :thumbup
                                      Als je nog niet precies weet wat je wilt hebben, niet via een internet shop kopen. Ga luisteren, en neem je eigen muziek mee ;) Neem de tijd ervoor, de aangegeven composets zijn niet goedkoop.
                                      Een set zal in de winkel meestal beter klinken als in je auto (moet het wel eerlijk zeggen) maar het is mogelijk om het net zo goed te laten klinken, hier gaat wel een stuk goed inbouwen aan vooraf en daarna alles goed afstellen naar jou smaak.

                                      Tja een simpele muzieksmaak is voor mij niet weg gelegd :p
                                      ik hou van afwisseling ;)

                                      Tja, ik wil gewoon een beetje fatsoenlijke bass.. het hoeft niet super te zijn! gewoon goed ;)

                                      Jullie maken me het zo niet makelijk zeg :P
                                      de ene zeg dit, de andere dat :P pfft :O

                                      Jullie hadden het allemaal over het dempen en isoleren van alles.. wat moet ik me hierbij precies indenken?

                                      #17580599
                                      Powercorsa
                                        Lid sinds:
                                        26 October 2007

                                        Je kan je deuren dempen met bitumen.
                                        Hiervoor is in de handel speciaal bitumen in de handel (voor geluidsdemping)

                                        Enkele merken
                                        – Exact
                                        – Standardplast
                                        – Merford

                                        Dit voorkomt rammelen van de carroserie, en komt de klank ten goede.
                                        Ik denk dat je eens moet gaan luisteren naar de X-ION 165, deze levert al een leuke kickbas
                                        Alleen weet ik niet waar je woont, maar in Amersfoort bij PijlAudio staat een demo kast van Audio System waar deze speakers in zitten.

                                        Smaken verschillen, dat is nou eenmaal met audio. Daarom moet je zelf gewoon wat car audio zaken af gaan en gaan luisteren.

                                        #17580600
                                        Bluns
                                          Lid sinds:
                                          24 December 2005

                                          Ik ga met Powercorsa mee.. Ik heb rockford en Audio System gehad, maar koop nu echt niets anders meer als Audio System.
                                          Natuurlijk verschillen smaken maar die speakers klinken beter naar mijn mening en het is een merk dat niet overdrijft met rms-vermogens (zoals vele wel doen).

                                          Deuren dempen is ook een wereld van verschil ja.. Ik zeg ook altijd tegen iedereen dat ze geen goedkope meuk moeten halen maar beter doorsparen voor mooi spul en het in eens goed doen. Dan heb je zeker geen spijt van je aankoop!

                                          #17580601
                                          Powercorsa
                                            Lid sinds:
                                            26 October 2007

                                            Je moet ergens beginnen, ben zelf ook met een goedkoop JBL GT5 setje begonnen.
                                            En fouten maken is dan helemaal niet erg, hier kan je juist van leren.
                                            Het is alleen zo zonde om een hele dure set te kopen waarvan niet het volledige uit wordt gehaald. ;)

                                            #17580602
                                            dennis121
                                              Lid sinds:
                                              7 October 2009

                                              haha ja aan de ene kant is goedkoop beginnen niet zo slecht..
                                              maar liever doen we het in 1 keer goed ;)

                                              plan is ook om de audio aan te schaffen en te installeren.. en dat het gewoon mooi meegaat naar de volgende auto (lees corsa) :)

                                              Maarja ik ga lekker nog wat rondkijken in de winkels op jullie advies, en dan moet het goedkomen dunkt me!! =D

                                              #17580603
                                              R.Frankhuisen
                                                Lid sinds:
                                                2 March 2009

                                                ik heb nu 2 versterkers 1 goeie subwoofer 2 hele goede hoedenplank speakers en er komt echt goed geluid uit haha! ben alleen nog op zoek naar een goed composetje.. ik had er 1 gezien die mij wel aanstond maar die was met korting 497 euro :D vond het toch een beetje te gek..

                                                en als ik men composetje heb ga ik men kofferklep + deuren goed isoleren met die bituumplaten.. heb ze op de zaak liggen! dus waarom niet.. :D

                                                #17580604
                                                Powercorsa
                                                  Lid sinds:
                                                  26 October 2007

                                                  Wel de gene pakken met alu folie erop, scheelt een stuk in de winter ;)

                                                  #17580605
                                                  dennis121
                                                    Lid sinds:
                                                    7 October 2009

                                                    nou het moet wel goedkomen =D
                                                    nu ff beetje geld opsparen (krijg eind januari 3 maanden salaris xD dus moet goedkomen dan :P )
                                                    en dan dit is ff roggelen!! R.Frankhuizen,
                                                    ik heb je op msn toegevoegd!! ff accepteren hah! :P

                                                    #17580606
                                                    Veldmaatbeunhaas
                                                      Lid sinds:
                                                      13 July 2009

                                                      Ik zelf zou niet snel voor rockford kiezen om 2 redenen: Rockford is vrij duur en over de speakers heb ik op internet veel slechte recenties gelezen. Heb zelf een rockford versterker gehad waar ik niets over te klagen heb maar ben nu overgestapt naar audio system en wil niet meer anders. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Wat ik in jouw geval zou zoeken is een 4 kanaalsversterker waarbij je 2 kanalen brugt voor 1 sub en de andere 2 kanalen gebruikt voor een compo set voor in, als je het kwijt kan bij voorkeur een 16,5 cm set. Merken voor compo’s die ik zelf intressant vind zijn audio system, hertz en phonocar. Mocht je toch voor ovalen gaan raad ik je de infinity reference aan. Deze speakers gaan flink hard en klinken ook nog eens zeer mooi, zowel met als zonder versterker.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.