Nieuwe auto gekocht Astra G 1.6 16v

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe auto gekocht Astra G 1.6 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262536
    dennisnmgn88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2012

      Goedemiddag u allen!

      Eindelijk afgelopen maandag een knoop doorgehakt en een nieuwe (voor mij nieuw dan;)) auto gekocht.
      Het is een Astra 1.6 16v uit 2003 geworden met een nette 139.000 op de klok.

      Betere foto’s volgen maar i.v.m. werk lastig om in de middag foto’s te maken en gezien het alweer zo heerlijk vroeg donker is, word het even afwachten tot het weekend. Tot die tijd moeten jullie het even doen met een foto van de achterkant ;) (voorkant origineel dus daar valt nog weinig verrandering/verbetering te zien ;))

      Gelukkig in de afgelopen dagen nog geen kwaaltjes/gebreken ondervonden en ook roest ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen. Auto is in het verleden altijd netjes bij Opel in onderhoudt geweest, en ook de boekjes zijn netjes ingevuld. Laatste grote beurt heeft die 8.000 kilometer geleden gehad, dus daar gelukkig komende tijd ook geen omkijken naar.

      Verder zijn er natuurlijk nog wel wat plannen, maar deze zullen vrij beperkt blijven aangezien ik de auto zo origineel mogelijk wil houden.

      Plannen tot nu toe:
      – Xenon projector koplampen
      – Nieuwe (luxe) kentekenplaten
      – Sport Edition II velgen
      – Sport Edition II interieur (?) (gehoord dat de standaard NJoy de stoelen nog wel eens hard aanvoelen na een lange rit, maar dit zelf nog niet echt ervaart)
      – Lelijke Peugeot trekhaak dop vervangen voor natuurlijk een Opel of gewoon helemaal zwart
      – Mistlampen voor monteren
      – Achterkant logo en sticker vrij maken (behalve Opel logo)

      Voor het oog zal verlagen (bijna) een must zijn, enkel gaat dit niet gebeuren aangezien ik graag wat comfort overhoudt gezien het feit dat de auto alleen maar snelweg gaat rijden.

      Buiten dat zijn er natuurlijk altijd wel puntjes te vinden op een auto van dat bouwjaar die niet helemaal goed zijn. Gelukkig valt het allemaal mee, maar zo blijft de asbak open staan (vermoed een missend/gebroken veertje ergens) en de standaard NJoy koplampen beginnen langzaam te vervagen (gele uitslag) bovenop.

      Nu ga ik van de week even kijken hoe ik de asbak netjes uit en vervolgens weer in elkaar krijg en wat er mist. Iemand misschien bekend met dit probleem?

      Ik heb nog geen idee wanneer de Xenon projectors er in komen dus tot die tijd wil ik mijn huidige koplampen een beetje oplappen. Nu weet ik dat Meguiars zo’n setje heeft alleen is deze hier in de buurt niet op voorraad. De planning was om dit vanavond al te gaan doen, maar ben bang dat me dat niet meer gaat lukken haha.
      Ik weet dat er meerdere merken zijn die dit soort setjes aanbieden, maar ze hebben allemaal hun + en – punten. Iemand misschien goede ervaringen met een bepaalde set/merk?

      Verder ben ik van plan om dit weekend de auto grondig te reinigen en ook kleien staat daarbij op het programma.
      Daarna zal ik wat betere foto’s schieten en deze even posten. Tevens is de bedoeling dat ik dit topic bij hou op het moment dat er een wijziging/aanpassing heeft plaats gevonden:D

      #18198563
      mrzuko
        Lid sinds:
        13 March 2010

        Welkom. Veel plannen al. Lekker bezig

        #18198561
        HarrieAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 October 2012

          Leuke wagen Dennis. Zover ik lees wil je verschillende Sport Edition II aanpassingen aan je Astra doen. Had je dan niet beter een Sport Edition II kunnen kopen, of was dit een goed aanbod en zijn Sport Edition II Astra’s niet zo dik bezaaid?

          Die openstaande asbak is nog een heel gepruts! Ik heb een keer mijn middenconsole los gehad waarbij de asbak in honderdduizend stukken uit elkaar vloog. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar die van mij werkt weer uitstekend!

          Zo’n setje om je koplampen te herstellen; niet doen. Werkt voor geen meter. Ik had die van Turtle. Als die koplampen gaan verweren, zijn ze niet meer te redden. Je kunt het geld van zo’n setje dan beter investeren in een professionele poetser die er ook een UV-laag overheen legt, of natuurlijk voor een nieuwe set.

          Als je gaat kleien, zorg dan ook dat je een nieuwe waxlaag aanbrengt. Als je gaat kleien leg je als het ware heel je lak bloot. Zie dit hetzelfde als scrubben van je lijf waardoor je poriën open gaan staan.

          Ik denk dat mijn auto precies aan jou wensen/plannen voldoet, ik weet niet of je hem al eens voorbij hebt zien komen.

          #18198562
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            @HarrieAstra wrote:

            Leuke wagen Dennis. Zover ik lees wil je verschillende Sport Edition II aanpassingen aan je Astra doen. Had je dan niet beter een Sport Edition II kunnen kopen, of was dit een goed aanbod en zijn Sport Edition II Astra’s niet zo dik bezaaid?

            Die openstaande asbak is nog een heel gepruts! Ik heb een keer mijn middenconsole los gehad waarbij de asbak in honderdduizend stukken uit elkaar vloog. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar die van mij werkt weer uitstekend!

            Zo’n setje om je koplampen te herstellen; niet doen. Werkt voor geen meter. Ik had die van Turtle. Als die koplampen gaan verweren, zijn ze niet meer te redden. Je kunt het geld van zo’n setje dan beter investeren in een professionele poetser die er ook een UV-laag overheen legt, of natuurlijk voor een nieuwe set.

            Als je gaat kleien, zorg dan ook dat je een nieuwe waxlaag aanbrengt. Als je gaat kleien leg je als het ware heel je lak bloot. Zie dit hetzelfde als scrubben van je lijf waardoor je poriën open gaan staan.

            Ik denk dat mijn auto precies aan jou wensen/plannen voldoet, ik weet niet of je hem al eens voorbij hebt zien komen.


            @Harrie
            , een Sport Edition II was voor mij ook een goede optie geweest, enkel was deze inderdaad niet te vinden binnen mijn budget en wensen lijstje haha. Ik heb er een aantal zien staan waarvan ik de kilometerstand net te hoog vond, of waarvan een deel historie mistte. Behoorlijke tijd aan het zoeken geweest en omdat de koppakking van mijn Corsa vorige week de geest gaf werd de druk naar een nieuwe auto alleen nog maar hoger.
            Het moest een NJoy of Sport Edition II worden…. De NJoy kwam ik met toeval tegen en sprak me eigenlijk gelijk aan (kleur/kilometerstand/opties waaronder Climate Control) dus de keuze was snel gemaakt. De velgen van een Sport Edition vind ik persoonlijk een stuk mooier, maar in combinatie met deze kleur kan ik (tijdelijk) ook wel leven met de NJoy velgen ;).

            Wat betreft de asbak had ik inderdaad gelezen dat dit nog wel eens een lijdensweg kan gaan worden, maar daar gaan we op een zaterdag maar eens rustig voor zitten. Na het kleien word de auto uiteraard nog voorzien van een nieuwe waxlaag, maar natuurlijk bedankt voor de oplettende tip(Y).

            Ik zit al een tijdje op het forum, maar vooral het “Corsa” gedeelte gezien mijn vorige auto. Wellicht heb ik hem al eens voorbij zien komen maar ik zal even een foto van je auto opzoeken. Ik weet dat er een Astra (3-deurs) is hier op het forum in de zelfde kleur, die toch heeeeel dicht bij mijn wensen lijstje komt.

            #18198564
            shaktibiharie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 March 2013

              Mooie kleur.. zo zie ik ze graag de njoy modellen,
              Over de stoelen gesproken ik zelf heb er geen last van,

              #18198565
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Mooie wagen en mooie kleur idd ;)

                #18198566
                dennisnmgn88
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2012

                  Dank u allen, ben er ook erg blij mee!

                  Wat betreft de stoelen vind ik het tot dusverre ook reuze meevallen.

                  Wel heb ik nog een vraagje over de climate control. Als ik hem op bijv. “Hi” heb staan en draai de kracht/snelheid van de ventilator naar 0, dan begint hij koude lucht te blazen. Niet heel hard, maar je voelt het toch redelijk als je de hand ervoor houdt.
                  Ook rijdt ik altijd met de “Eco” stand aan, maar houdt dit in dat hij uitstaat of hoe moet ik dat zien?
                  Staat hij dan nog steeds aan, wat is dan de manier om hem helemaal uit te krijgen:O? Ventilator op 0 en schuifjes bij blazers uit draaien, moet het dat zijn?

                  #18198567
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    Op de stand HI gaat de fan fullspeed draaien, draai je deze terug zal die langzamer draaien, enkel waneer je auto koud is zal hier niet echt warme lucht uitkomen.
                    Is die gewoon warm moet daar ook warme lucht uitkomen.

                    ECO betekent dat je arico UIT staat.

                    #18198568
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      Als je de fan uit draaid zou ook het display uit moeten gaan en dan staat die uit.

                      #18198569
                      dennisnmgn88
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 February 2012

                        @Haasje, thanks! (Y)

                        Het klopt inderdaad dat het display uit gaat op het moment dat ik de fan helemaal uitdraai.
                        Maar dat van die ECO is wel handig om te weten! Thanks!:)

                        #18198570
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ik zet hem altijd op auto in de winter en dan op 23 graden ongeveer.
                          Als je dan sochtends weg rijd lijkt het alsof die niets doet, maar als je auto op temperatuur is begint die dan vanzelf wat harder te blazen.
                          Zo word hij dus pas warm als je auto ook warm is.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.