Nieuwe Astra K, waas op raam bij regen/ruitenwissen

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuwe Astra K, waas op raam bij regen/ruitenwissen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349957
    Supershiva
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 August 2017

      Ik heb vorige week vrijdag mijn nieuwe Astra K ST op mogen halen. Nu valt mij op dat bij het gebruik van de ruitenwissers bij regen er bij het ophalen van de wissers een waas over het raam achter blijft waardoor je zeer slecht zicht hebt. Helemaal in de avond.

      ik heb het nu een week aangekeken, in de hoop dat het beter zou worden, maar helaas.

      Het gaat hier om een private lease auto van Athlon. De uitleverende dealer (Motorhuis) zit 100km verderop dus “even” langs rijden is niet echt een optie. Er zit wel een Opel dealer op 5km afstand maar die mocht hem niet uitleveren…

      Nu heb ik op internet gezocht en kom op forums allerlei middeltjes tegen maar tegen het einde van die discussies hoor je vaak dat dit niet echt heeft geholpen en dat ze het hele raam + wissers hebben vervangen. Best extreem bij een gloednieuwe auto…

      Aankaarten bij Athlon en hun met een oplossing laten komen?

      #18349959
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        Het is waarschijnlijk wax op de voorruit en ruitenwissers.

         

        Goed ontvetten de ruit, maar ook de ruitenwisser rubbers.

        Een doekje met amonia.. pas op niet gieten… kan kunsstof doen verkleuren.Met dat doekje ook de ruitenwisser rubbers.

        Zal veel zwart van de rubbets afkomen.

        Je kunt die Opeldealer wel even bellen wat ze er op gedaan hebben…

        Anders ff vragen bij carglas of iets dergelijks.

         

        #18349977
        Kietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 February 2016

          Wat ik altijd doe is: de voorruit goed schoonmaken met wasbenzine en de originele ruitenwissers in de prullenbak en een set van Bosch erop. Zijn de ruitenwissers gelijk stil en stuiteren ze niet meer over de voorruit.

          #18349992
          Supershiva
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 August 2017

            Ik heb inmiddels het raam en de ruitenwissers proberen schoon te maken met een fles autoruitenreiniger van Autotaalglas, helaas geen succes :(

            Ik heb nu Athlon toch even een mailtje gestuurd om mee te denken voordat ik zelf met allerlei middeltjes aan de slag ga en het misschien alleen maar erger maak.

            #18349997
            aapje1963
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2006

              [quote quote=18349977]Wat ik altijd doe is: de voorruit goed schoonmaken met wasbenzine en de originele ruitenwissers in de prullenbak en een set van Bosch erop. Zijn de ruitenwissers gelijk stil en stuiteren ze niet meer over de voorruit.[/quote]

               

              Klopt de orgineele ruitenwissers zijn bagger..

               

              #18350010
              pjotter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2013

                had hetzelfde probleem bij aflevering soort wax op de voorruit heb mijn ruit geheel schoongemaakt ,ontvet en drooggemaakt daarna een glas coating

                aangebracht eerste 4 maanden geen last meer van gehad druppels verdwijnen bij rijsnelheid ruitenwisser geen bijgeluiden meer daarna weer herhalen

                coating gaat langzaam weg doorgebruik van wissers en weeromstandigheden

                #18350751
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Nu door een storing van het forum helaas weer veel info weg? is plaats ik de foto.s van vervangen ruitenwissers opnieuw.

                  De Bosch zijn een verademing de orgineele Opel ruitenwissers bagger, deze schrapen klapperen bij koud weer.

                  Hopelijk heeft iemand er wat aan.

                   

                  20171207_13120920171207_12353620171207_12445420171207_123627

                   

                  proxy

                  #18350752
                  aapje1963
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 July 2006

                    LEt op de wisser nummers kloppen niet het gaat puur om het filmpje en de aansluit adapter plaatsen!

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.