Nieuwe Ampera op komst eerste foto’s

Forumindex Forums Modellen Ampera Nieuwe Ampera op komst eerste foto’s

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265576
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      In 2011 verschenen de Chevrolet Volt en de Opel Ampera op de Nederlandse markt als allereerste plug-inhybrides. Aan hun opvolgers wordt gewerkt, vandaag zien we de nieuwe Volt alvast voorbij zoemen.

      Afgaande op de spionagebeelden kunnen we concluderen dat de nieuwe generatie van de Volt, die we overigens niet vóór 2016 verwachten, een uiterlijk krijgt dat voor een groot deel in lijn is met het design van het huidige exemplaar. Wel lijkt het geheel er wat harmonieuzer uit te zien dan wat we momenteel op de weg tegenkomen. Of dat een gemis is, valt nog te bezien. De huidige generatie Volt/Ampera is namelijk best eigenzinnig en herkenbaar vormgegeven.
      Veel informatie hebben we nog niet. Wel werd door de designchef van Chevrolet eerder al bevestigd dat de nieuwe generatie Volt een wat agressievere snuit krijgt dan de huidige. Tegelijkertijd gaf hij te kennen dat de algehele verpakking niet al te uitgesproken zal worden.
      Verder zou de nieuweling een actieradius van zo’n 500 kilometer hebben. Bovendien moet-ie enige duizenden euro’s goedkoper in de markt worden gezet. Ongetwijfeld krijgt ook Opel weer een nieuwe Ampera, die zich op details zal onderscheiden van z’n Amerikaanse broer.

      Bron: Autoweek

      #18231253
      Rob-Epe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 August 2005

        Het laatste wat ik gelezen heb is dat de stekker er uit gaat wegens tegenvallende verkoop…

        2dehands heb je ze nu vanaf 22.500,- ongeveer…
        Zou het zo doen… alleen de wegenbelasting a 221,- en de vrouw houden me nog tegen.

        #18231254
        sleutel13
          Lid sinds:
          16 March 2014

          En t model :P

          #18231255
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            Er uit gaat? Zou raar zijn in Nederland… Deze subsidie slurper zie je hier toch wel geregeld voorbij rollen :hmmz

            #18231256
            sleutel13
              Lid sinds:
              16 March 2014

              Tja is van de week nog in t nieuws geweest. Tegenvallende verkoopcijfers.

              #18231257
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Zo uit het hoofd worden er iets van 2 per maand verkocht dit jaar, vorig jaar waren dat er rond de 1500 over het hele jaar gezien.

                #18231258
                roger rabbit
                  Lid sinds:
                  10 December 2009

                  Dit is voor zover ik weet het laatste nieuws

                  Uitzwaaien van de Opel Ampera
                  Het doek valt vroeg voor de Auto van het Jaar 2012. Er komt geen tweede generatie van de Opel Ampera, zo meldde de fabrikant. Wel belooft het Duitse merk een nieuw volelektrisch voertuig te zullen brengen in 2016.

                  In Nederland rijden nu bijna vijfduizend Ampera’s rond. Die zijn bijna uitsluitend verkocht in 2012 en 2013. Sinds eind 2012 delft de semi-elektrisch vierzitter het onderspit tegen de ongeveer even dure Mitsubishi Outlander phev. De Ampera debuteerde in 2011, de internationale perspresentatie vond plaats in Den Haag, waar EZ-minister Maxime Verhagen de auto introduceerde en Nederland uitriep tot koploper op het gebied van elektrisch rijden. Het tekende de goede relatie met de Nederlandse regering die in 2011 de fiscale lichten op groen zette om halfelektrische auto’s dezelfde voordelen te gunnen als volelektrische auto’s. Halverwege 2014 staat de teller in ons land op bijna vijfduizend Ampera’s, waarmee de auto de nummer 3 is van het elektrische segment. Van het zustermodel Chevrolet Volt zijn er in ons land iets meer dan duizend afgeleverd. Dit jaar zijn er negen (!) exemplaren van de Ampera afgeleverd. Met zulke aantallen is 2016 nog wel heel ver weg.
                  Terwijl de Ampera in 2012 zijn Europese en Nederlandse successen vierde, waren in Detroit de donkere wolken al zichtbaar. In het laatste kwartaal van 2012 rolden er 27 Ampera’s van de band in de Amerikaanse fabriek. Van ruim vijfduizend verkopen in 2012 zakte het aantal naar iets meer dan drieduizend Ampera’s in 2013 tot 336 in de eerste vijf maanden van 2014. Waar de Ampera z’n verkoopcijfers zag zakken, vierde Mitsubishi feest. De in ons land bijna even dure Outlander phev biedt meer zitplaatsen,mag een flinke aanhanger trekken en profiteert van dezelfde fiscale voordelen. En de Nederlandse automobilist kan vooral heel goed rekenen.
                  Over rekenen gesproken: in 2011 toonde Opel de elektrische RAKe. Een volledig elektrische stadsauto die voor 1 euro per honderd kilometer kon rijden. Is dat Opels belofte voor 2016?

                  (bron: 25-07-2014 ZERauto)

                  #18231259
                  juruca
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 January 2005

                    @Rob-Epe wrote:

                    Het laatste wat ik gelezen heb is dat de stekker er uit gaat wegens tegenvallende verkoop…

                    2dehands heb je ze nu vanaf 22.500,- ongeveer…
                    Zou het zo doen… alleen de wegenbelasting a 221,- en de vrouw houden me nog tegen.

                    Ik dacht dat elektrische auto’s wegenbelastingvrij waren….. :shock:

                    Of vergis ik me nu ??

                    #18231260
                    Rob-Epe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 August 2005

                      @juruca wrote:

                      @Rob-Epe wrote:

                      Het laatste wat ik gelezen heb is dat de stekker er uit gaat wegens tegenvallende verkoop…

                      2dehands heb je ze nu vanaf 22.500,- ongeveer…
                      Zou het zo doen… alleen de wegenbelasting a 221,- en de vrouw houden me nog tegen.

                      Ik dacht dat elektrische auto’s wegenbelastingvrij waren….. :shock:

                      Of vergis ik me nu ??

                      Ik heb een kenteken ingevuld bij zo’n app… dat kwam er ui :o

                      #18231261
                      Andre_Ede
                        Lid sinds:
                        16 June 2006

                        Een nieuwe gaat er zeker komen, alleen is nu dus de vraag of er ook een Opel van komt.
                        Chevrolet heeft juist afgelopen week de eerst teasers laten zien.
                        Of b.v. niet in Nederland zoals nu ook met de Antara het geval is.

                        In het andere stukje wat hier gepost is geeft Opel dus aan dat er een vol electrische Opel komt, dus mogelijk gaat de Ampere van Half naar vol.

                        In een teaser laat Chevrolet een stukje zien van de nieuwe generatie Volt!

                        De tweeling Chevrolet Volt en Opel Ampera draait alweer mee sinds 2011. Chevrolet heeft bevestigd dat het volgend jaar op de North American International Auto Show in Detroit de nieuwe generatie van de plug-inhybride gaat tonen.
                        In 2016 moet de auto in de showrooms verschijnen. Over de nieuweling laat Chevrolet nog niet veel los. Wel zien we dat de kont een geïntegreerde achterspoiler krijgt. Wel krijgen we wat algemene informatie over de huidige generatie. Volgens Chevrolet rijdt 63 procent van de Volt-rijders het leeuwendeel van z’n kilometers in volledig elektrische modus. Vol trots schrijft Chevrolet dat in 2014 ‘zeven van de tien Volt-kopers uit een niet-GM product afkomstig was’. Het grootste deel daarvan zouden Toyota Prius rijders zijn.

                        #18231262
                        warhamstr
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 August 2009

                          De elektrische Karl word de opvolger begreep ik? Nauw goed, over een jaar of drie zijn dit soort stofzuigers dus (alweer) historie. Se geschiedenis herhaald zich :thumbup

                          #18231263
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Chevrolet in nederland word uitgefaseerd, dus ik vermoed dat er wel een opel voor zal komen.

                            #18231264
                            wagnas
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 May 2007

                              Dat Chevrolet een stapje terug gedaan heeft zou alleen maar goed moeten zijn voor een nieuwe Ampera.

                              Toch zie ik ze regelmatig in het straatbeeld. En ze zien er na vele jaren nogsteeds stoer uit. Waren ze ook maar op de markt gebracht met benzine motoren. Een Ampera met 1.6 turbo en 180pk en ik zou er meteen 1 mijn garage in gestuurd hebben.:D Ik zie niet zoveel in elektra en ben lui met tanken. Auto moet redelijk lang kunnen rijden zonder te tanken/laden.

                              #18231265
                              Dolby
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 May 2008

                                Vreselijke auto de Ampera. Echt afschuwelijk om ze tegen te komen op de snelweg. :(

                                #18231266
                                Andre_Ede
                                  Lid sinds:
                                  16 June 2006

                                  Smaken verschillen vindt het ook een mooie Opel.

                                  #18231267
                                  Rob-Epe
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 August 2005

                                    Prachtwagen… alleen voor de huidige bezitters die hem vd hand willen doen is het een drama.
                                    Hoorde laatst van een Ampera-rijder dat hij en €8500,- voor kon terugkrijgen.
                                    Krap 2 jaar oud, full-options en nog geen 60.000 op de teller.

                                    #18231268
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      model is leuk.. maar doe mij maar zo`n model met een leuk opc blokje erin… ik ben geen voorstander van electra… het opladen duurt langer dan tanken

                                      #18231269
                                      SimpleFace
                                        Lid sinds:
                                        14 July 2014

                                        Daarom zit in de Ampera de lader gewoon in de auto king: haha, gewoon een dikke subsidie omzeil auto meer niet.

                                        #18437081
                                        FontsChoice
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          16 September 2021

                                          Nice car… only for current owners who want to get rid of it, it’s a tragedy.
                                          I recently learned from an Ampera pilot that he and 8,500 euros could recover.
                                          Only 2 years, all options and less than 60,000 at the counter.

                                          poslaju tracking express

                                          speed test tpg

                                          Speed Test

                                           

                                           

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.