Nieuwe aanwinst –> D-Kadett

Forumindex Forums Modellen Kadett Nieuwe aanwinst –> D-Kadett

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241998
    the aviator
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 May 2008

      Hallo,

      Voor alle kadett liefhebbers: Mijn nieuwe aanwinst :D

      Het betreft een D-kadett met 1.3N motor en een 5-versnellingsbak. Gisteren langs de RDW geweest en ook nog een APK keuring laten ondergaan. Daar waren ze zonder dollen een half uur aan’t hameren aan de onderkant/dorpels om roest te ontmaskeren :hmmz Maar helaas voor hun was er qua roest niets te vinden waarop hun het voertuig konden afkeuren :D..naja, enkel een punt in het motorruim waar menigeen een twijfel over had..naja, hebben ze toch iets te klagen :p Daarnaast werkt de handrem niet naar behoren dus dat moet ik nog fixen. Hij zal voor de keuring dus nog terug moeten komen.

      Voor de rest ben ik er super blij mee. Koetswerk is netjes, kleur staat me aan, Interieur is smetteloos, oude radio werkt naar behoren en een 5 versnellingsbak. Dat laatste was voor mij een must gedurende mijn zoektocht.

      Enkele punten van aandacht:
      – Kachel maakt in stand 2 en 3 een enorme herrie..alsof ik dan in een vliegtuig zit :???: Ik vermoed de lagers..
      – Brandstofmeter danst heen en weer :hmmz moet ik nog eens even goed observeren..
      – Handrem werkt onvoldoende;
      – Auto remt over algemeen laat (rempedaal moet ik ver indrukken). Maar vorige eigenaar had al aangegeven dat ik de remblokken evt. moet vervangen.
      – lampje in tellerunit doet het niet als ik de lampen aanzet.. Wil toch eigenlijk een tellerunit met toerenteller en econometer maar daar denk ik in een later stadium nog even over na.
      – nieuwe kofferbak veren..Elke keer zo’n klep op je hoofd is ook weer zo wat :???: ;
      – ik moest tijdens de apk zelfs het tapijt bij de pedalen weghalen om daar naar roest te kijken. Tegen het schutboard en deel wielkas is geen roest, maar recht onder de voeten was wel roest aan het ontwikkelen, nog geen gat gelukkig..Het ondertapijt was zo nat als een spons :???: moet ik dus droogmaken en oorzaak zoeken hoe deze nat wordt.

      Plannen:
      – roestpunten waar nodig aandacht aan besteden;
      – nieuwe antenne, deze is afgebroken :( ;
      – nog een set (diepe) velgen erbij als zomer/meetingbanden, denk aan borbet of brock;
      – ander tellerunit (met toerenteller en econometer);
      – motorkap in carrosoriekleur of motorkap beter mat zwart maken, ben er nog niet overuit;
      – grill met geïntergreerde verstrallers (ronde), ben ik ook nog niet overuit;
      – voor de rest houden zoals hij nu is :D

      Voor de rest hoop ik in de toekomst andere kadett-D rijders te ontmoeten en meer kennis op te doen mbt technische aspecten van een kadett-D.

      En dan nu de :kewlpics Ben benieuwd naar jullie reacties.

      Gegroet, Steve :afro








      #17925019
      Aapje
        Lid sinds:
        1 January 2009

        Nette bak :)

        Herkeuren kan je gewoon bij een APK boer doen, hoeft niet bij RDW. Die APK is vrijwillig :)

        Veel plezier ermee :)

        ps, een 5-bak kan je in iedere FWD opel gewoon inbouwen zonder veel moeite.

        #17925018
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Hele mooie auto hoor.. Maar nu je dus gezien hebt dat ze zelfs op zo’n mooie auto de hele onderkant gaan behameren bij de RDW, snap je misschien wel dat je voor een apk dus echt helemaal nooooooooooooooooit iets bij de rdw te zoeken hebt!
          Kenteken erop en lekker naar je vertrouwde apk adresje gaan ;) Ouwe autos motten ze daar gewoon niet.

          #17925020
          D-gek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 August 2008

            Aha! Daar is deze Kadett weer :D had deze al eens gespot op MP.
            Zag er op de foto’s al goed uit (op de kap na dan :hmmz ) . En die 5-bak
            is zeker een pluspunt, heb zelf ook nog zo’n bak liggen die er nog eens in moet.

            #17925021
            johankadett
              Lid sinds:
              17 October 2010

              Leuke kadett ziet er goed uit.
              Wat betreft en 5bak is inderdaad prettig,motor draait zeker 1000toeren lager bij 120km t.o.v een 4 bak.
              Deden ze niet moeilijk bij de rdw over de dakspoiler met de extra remlichten geloof dat dat niet mag voor de apk ivm zijn er nu 4.
              Veel plezier ermee.

              #17925022
              the aviator
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 May 2008

                Bedankt voor jullie reacties :)

                Ik had die apk idd niet bij de RDW hoeven te doen..Ik was er ook wel voor gewaarschuwd maar was benieuwd wat hun dan aan apk punten naar boven zouden halen, beetje eigenwijs dus :p daarnaast had ik het niet verwacht dat hun zoveel aandacht zouden besteden aan het vinden van roest..Nooit met een oldie naar de RDW voor apk is de les idd..Herkeuring gaat iig zeker plaats vinden bij een voor mij vertrouwde garage..

                @ johankadett, het zijn reflectoren zoals achterop een fiets :jerry Ze keken er wel met een schuin ook naar met het idee dat het ook om remlichten ging, maar nadat ik had verteld dat het reflectoren waren, was het verder geen punt.

                #17925023
                johankadett
                  Lid sinds:
                  17 October 2010

                  Oke als het reflectoren zijn is het inderdaad goed want anders was het afkeur geweest.
                  Ik zag dat je uit ijsselstein komt is dat bij utrecht of in het zuiden van het land.
                  Ik woon namelijk ook in ijsselstein maar dan bij utrecht en heb ook een d kadett.

                  #17925024
                  Christian-tsx
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 May 2008

                    mooi dat deze kadett bij een liefhebber terecht is gekomen, stond in Hardenberg te koop.

                    die probleempjes zijn allemaal standaard problemen bij d kadett.

                    – de kofferbakveren zijn altijd lek/lam, en goede 2e handse of nieuwe zijn moeilijk te krijgen.
                    – brandstofmeters gaan altijd kapot, het vlotter in de tank droogt uit en gaat dan kapot. heb zelf een nieuw vlotter gekocht bij Classic opel parts in Emmen.
                    – kachelaanjager wil wel eens vaker rare geluiden maken. dat lagertje wat erin zit is dan slecht. ik heb er nog een paar liggen, moet alleen nog even kijken of er een goede tussen zit.
                    – controleer onder de motorkap onder de parafaan de waterafvoer even. deze zitten vaak verstopt met bladeren etc, en dan komt het water naar binnen.
                    en anders het interieur er uithalen en 1 man op de kop in de auto, en 1 man met een tuinslang de auto onder sproeien. vaak kun je dan wel zien waar het weg komt.
                    – lampje in tellerunit kan gewoon een kapot lampje zijn. ding heb je er zo uit.

                    en als je andere d kadett rijders zoekt, ze zitten op het D kadett forum: http://www.dkadett.forum2go.nl :jerry

                    #17925025
                    martijnbloemink
                      Lid sinds:
                      31 August 2011

                      wel een toffe D hoor. Zag hem ook op mplaats staan maar ben toch voor een ander gegaan. Ik zie dat je kachel lawaai maakt, ik heb nog een goede liggen! En mocht je van de radio af willen heb ik er veel belangstelling bij, ik wil in de mijne graag een originele hebben.

                      Ik hoor het wel?Gr. Martijn

                      #17925026
                      D.E
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2009

                        Wat een leuke, tijdscorrecte accesoires :thumb Ik zou persoonlijk ook nog even de bumpers opnieuw zwart spuiten, die worden helaas na verloop van tijd bleker.

                        #17925027
                        bastiaan1981
                          Lid sinds:
                          29 August 2006

                          mooie D heb je hoor :thumb maar bij welk rdw station ben je geweest?
                          ben zelf in zwolle geweest voor kenteken en motor en apk keuring en mijn D was er zo door heen.

                          alvast veel plezier met je D :D

                          #17925028
                          the aviator
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 May 2008

                            @johankadett wrote:

                            Oke als het reflectoren zijn is het inderdaad goed want anders was het afkeur geweest.
                            Ik zag dat je uit ijsselstein komt is dat bij utrecht of in het zuiden van het land.
                            Ik woon namelijk ook in ijsselstein maar dan bij utrecht en heb ook een d kadett.

                            Pb ;)

                            @ christian-tsx, Auto stond idd in harderberg te koop maar moest ik ophalen in itterbeck..net over de grens bij hardenberg..Bedankt voor de punten :thumbup kan ik ermee aan de slag. Heb me ook al aangemeld op het d-kadett forum, moet me alleen nog even voorstellen daar :)

                            #17925029
                            the aviator
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 May 2008

                              @martijnbloemink wrote:

                              wel een toffe D hoor. Zag hem ook op mplaats staan maar ben toch voor een ander gegaan. Ik zie dat je kachel lawaai maakt, ik heb nog een goede liggen! En mocht je van de radio af willen heb ik er veel belangstelling bij, ik wil in de mijne graag een originele hebben.

                              Ik hoor het wel?Gr. Martijn

                              Thanks voor het aanbod van de kachel, hou ik in gedachte ;) Die radio hou ik voorlopig..Maar omdat ik vaak op een sloop te vinden zal zijn komende tijd zal ik aan je denken als ik een orginele d-kadett radio vind.


                              @bastiaan1981
                              , Was bij RDW station in nieuwegein geweest..Ging het bij mij ook maar zo fluitend :jerry Thanks, plezier ga ik er zeker mee hebben :D :thumbup

                              #17925030
                              martijnbloemink
                                Lid sinds:
                                31 August 2011

                                @ the aviator dat zou ik heel fijn vinden, ik ben zelf ook hard zoekende maar tot op heden helaas!!

                                Ik hoor graag van je als je wat weet of hebt.

                                Gr. Martijn

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.