Nieuw probleem, stationair?

Forumindex Forums Techniek Cih Nieuw probleem, stationair?

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213073
    Tafkam
      Lid sinds:
      24 April 2006

      Na het uit elkaar halen en weer monteren en kleppen stellen (Zie http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113622)heb ik een nieuw probleem:
      Het stationaire toerental schommelt als een gek heen en weer.
      Hij rijd verder prima, maar als ik voor het stoplicht sta lijkt het net of ik onwijs met m’n gas sta te spelen. Ik heb het al een paar keer bijgesteld, met betrefende stelschroef, in het begin hielp het even, maar komt weer terug. Het is een injectie.
      Iemand een idee?

      #17536411
      js 400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        even het zwarte kastje naast je gasklep verstellen.

        #17536412
        postbusmanta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2004

          Als je motor uit is en je verdraait je gasklep een heel klein stukje met de hand, dan moet je de gasklep-positieschakelaar horen klikken.

          Haal ook even de slang tussen je luchtfilter en je spruitstuk vandaan en kijk deze na op kleine scheurtjes.

          Ook kan je rembekrachtiger lek zijn (dus slang eraf en even afdoppen om te proberen).

          Dan kan nog de veer van je luchthoeveelheidsmeter te slap staan. Deze kun je pas echt goed afstellen op de vermogens-testbank.

          #17536413
          i200
            Lid sinds:
            10 November 2007

            lijkt mij een geval van valse lucht.

            #17536414
            jethro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 February 2008

              origineel gepost door js 400
              even het zwarte kastje naast je gasklep verstellen.

              Dat kan alleen bij de LE-JETRONIC en deze heeft gele injectoren.

              #17536415
              Tafkam
                Lid sinds:
                24 April 2006

                Die slang tussen injectie en rembekrachtiger heb ik wel los gehad aan de kant van de injectie, is niet lek en bout zit gewoon weer goed vast, maar de rem voelt inderdaad ook af en toe raar aan.
                Ik heb deze slang toen ik bezig was wel wat omhoog gedraaid bij het bevestigingspunt aan de rembekrachtiger.
                Hoe kan ik controleren of deze bevestiging nog goed is?
                Zou deze uberhaupt wel zo los moeten zitten dat je hem weg kan draaien?

                #17536416
                postbusmanta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2004

                  Deze kan inderdaad gewoon los te verdraaien zijn. Het is een rubber waarin een soort kunststof tule zit. Deze wordt vacuum getrokken en wordt zo lucht-dicht.

                  Als het rubber echter kapot is gaat hij valse lucht zuigen en zal je geen volledige, of onregelmatige bekrachtiging hebben.

                  Test:
                  Motor uit.
                  Druk je rempedaal 4 maal in en laat weer los.
                  Nu houd je het rempedaal ingedrukt en start je de motor.
                  Nu moet het rempedaal een stukje wegzakken.

                  Dit is een teken dat je rembekrachtiging werkt. “Hij helpt met remmen”.

                  #17536417
                  Tafkam
                    Lid sinds:
                    24 April 2006

                    Thanx, ga ik proberen.
                    Als het een andere oorzaak heeft, kan het dan zijn dat de rembekrachtiger niet werkt omdat er niet voldoende vacuum wordt opgebouwd?
                    In dat geval @ js400/ jethro: een 2.0E uit 89 heeft toch LE Jetronic? er zit in ieder geval een zwart kastje naast de gasklep dat je kan verstellen. Is dit een sensor voor de gasklepstand of iets dergelijks?
                    De slang tussen injectie en luchtmeter is niet lek, verdachte plekjes zijn niet door en heb ik voor de zekerheid nog afgeplakt.

                    #17536418
                    tijs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 September 2005

                      eventueel kun je eens proberen de slang naar de stappenmotor dicht te knijpen als hij op temperatuur is.
                      wellicht dat de stappenmotor niet meer goed is.

                      20e heeft toch stappenmotor? naja anders is wellicht de koudestartklep misschien niet goed, eigenlijk de zelfde slang..

                      #17536419
                      Tafkam
                        Lid sinds:
                        24 April 2006

                        :swearkan het niet vinden, slang naar rembekrachtiger is goed, rijden gaat goed, kan nergens een lek ontdekken en hij blijft stationair maar tussen 1000 en 2500 toeren schommelen:swear
                        Moet ik toch weer naar een :sweargarage en die hebben altijd pas over een paar weken tijd en hij moet deze week gekeurd.

                        Ik HAAT m’n hobby, waarom rijdt dat kreng niet gewoon

                        (zo…dat ben ik ff kwijt)

                        #17536420
                        postbusmanta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 July 2004

                          Heb je toevallig een andere luchthoeveelheidsmeter gemonteerd in de tussentijd?

                          Heb je toevallig zo’n lmm op voorraad liggen?

                          Als de veer in de lmm veel te slap staat, krijg je dit probleem ook namelijk.

                          #17536421
                          Tafkam
                            Lid sinds:
                            24 April 2006

                            Hm, 4 nieuwe bandjes en een scheurtje in de chassisbalk gelast en hij is weer een jaartje gekeurd:wors
                            Nu nog die iri storing oplossen.
                            Denk dat ik de oplossing wel weet, ik heb bij het terugplaatsen van de spuitstukken de oude pakking gebruikt, zat er nog niet zo lang op en zag er nog goed uit en ik ben ook een beetje eigenwijs, dus daar zal wel ergens wat lucht door komen, de rest helpt namelijk niet….

                            #17536422
                            postbusmanta
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2004

                              Kun je testen door remmenreiniger langs het spruitstuk te spuiten. Als hij nu anders gaat lopen, weet je genoeg.

                              Pas wel op met brandgevaar!

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.