Nieuw op het forum en gelijk een vraag.

Forumindex Forums Modellen Astra Nieuw op het forum en gelijk een vraag.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18417778
    Mirantje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 April 2021

      Hallo iedereen,

      Ik ben nieuw hier maar toch aantal keren oplossingen gevonden. Nu zit ik zelf met een vraag.

      Vorige week heb ik 21km gereden over de autosnelweg. Bij het tankstation aangekomen, getankt en de auto bij de lucht gezet. Ik betaal binnen en kom terug naar buiten, zie ik ineens water van de rijders kant weglopen op de grond. Ik zie beetje rook van de motorkap komen. De auto stond al uit. Motorkap open en zie dat de koelvloeistof vrijwel op is. Die was vol genoeg. Ik nieuwe bijgevuld. Even gewacht en naar huis gereden. De dag erna kijk ik naar de koelvloeistof en zie dat het weer iets onder het streepje zat maar geen natte grond. Toch laten staan de auto voor de zekerheid. Nu enkele dagen later. Geen lekkage, de koelvloeistof is gewoon nog vol en de auto rijd prima. Mijn pap zei, het kan een luchtbel zijn geweest en de buurman zei dat de thermometer was onder de motorkap. 🤔 Nu weet ik het helemaal niet meer. De auto rijd wel prima. Maar zou graag willen weten hoe dit heeft kunnen gebeuren.

       

      Alvast bedankt voor de reactie (s) en tijd. Met vriendelijke groet

      #18417783
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Welk type astra en welke motor? Beste is even laten afpersen bij een garage en evt een koppakking test laten doen

        #18417906
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Hoe lang heb je deze auto al ?

          #18417911
          22voeter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 November 2018

            Zat de dop van je expansievaatje wel goed vast? Als die los staat verdampt die de vloeistof onder druk en hitte. Voorlopig maar elke dag even checken, en zeker na een langere rit, als de thermostaat niet opent word de motor ook te warm, en gaat de vloeistof koken, dat merk je niet bij een korte rit.

            #18417939
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Kan ook een slang zijn waar een klein gaatje in zit dat alleen lekt als je stilstaat.

              #18417976
              Koffie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 November 2019

                Heb je een airco? Dat kan de plas water verklaren.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.