nieuw motorblok of nieuwe astra?

Forumindex Forums Modellen Astra nieuw motorblok of nieuwe astra?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355806
    ClubAstraF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2018

      Hallo allemaal, Ik sta voor een moeilijke keuze. Misschien dat jullie mij kunnen helpen om die knoop door te hakken. Ik heb 5 jaar geleden een astra f uit 1997 gekocht voor 550 euro met 176000 op de teller. heb er weinig aan moeten doen in die jaren..nieuwe stabilisator stangen..banden..een veer. dat was het wel zo een beetje. Nu vorige week scheurde de waterpomp en werd de motor erg heet, Kwam er pas laat achter en waarschijnlijk dus te lang warm geweest. Wegenwacht heeft hem naar de garage gesleept. en er is een nieuwe waterpomp en nieuwe distributie riem op gezet. Helaas mocht dit niet meer baten, Auto draaide daarna op 3 cilinders en er zat olie in de koelvloeistof. pakking lek dus. Nu sta ik voor een hele moeilijk keuzen. De pakking maken heeft geen zin want de olie zit in me koelsysteem noem maar op en de motor zal toch beschadigt zijn, Cilinder 2 loopt ook niet meer mee. Nu heb ik de keuze om een andere blok er in te laten zetten bij iemand die voor zn eigen werkt, Dus niet de hoofdprijs. Of er staat een astra te koop met heel weinig kilometers. Dan zouden jullie natuurlijk zeggen makkelijk gekozen. Maar de auto die ik nu heb zit vol luxen en heb er van alles aan gedaan. Zit stoelverwarming op, Airco cruiscontrol, Elektrische ramen, Elektrische spiegels verwarmbare spiegels, En automaat. Die auto heeft toch wel waarde voor mij. Maar goed was al 300 euro voor niks kwijt met die reparatie, Dalijk als ik een ander blok erin zet, En hij loopt niet ben ik meer geld kwijt en dat kan ik niet meer missen, Want een ander blok is toch niet altijd succes? de astra die ik kan kopen heeft weinig kilometers gelopen, Maar is wel heel kaal. zit niks aan luxe op zelfs geen toerenteller. Nou is mijn vraag. Wat zouden jullie doen? Hoe groot is de kans met een ander blok weer te kunnen rijden? Of is de kans juist klein, Kans dat ik me geld weer kwijt ben? help me de knoop door hakken.

      #18355808
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Welk type motor? Je huidige motor repareren is zeker nog een optie die het overwegen waard is, mits je het zelf kunt doen (scheelt arbeidsuren). Dat er nu olie in het koelsysteem zit en een cilinder niet meer mee doet komt doordat de koppakking op dusdanige wijze gescheurd is dat dit de gevolgen zijn. Pak het wel goed aan, dus goed het onderblok controleren en de cilinderkop laten vlakken en controleren als dat nodig is. Als je er dan voor zorgt dat het koelsysteem weer in orde is (de oorzaak van de kapotte koppakking) zal het niet snel weer verkeerd gaan.

        Anders is een goed lopend ruilblok ook een optie.

        Groet,

        Jasper

        #18355820
        Rick-Opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2015

          Ik zou een nieuw motorblok laten monteren. Als ik het zo hoor heb jij een heel speciale Astra F met cruisecontrol en alle overige opties. Dat zie je niet vaak. Heel veel succes!

          #18355832
          dennisnmgn88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2012

            Ik weet niet in hoeverre je budget gaat natuurlijk, maar is die ‘kale Astra’ geen optie om als goede donor te gebruiken dan?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.