Niet werkende water temp en tach.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Niet werkende water temp en tach.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18373418
    rob1992
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2020

      Hallo iedereen,

      Tijdens het kijken naar een nieuw voertuig is mijn oog gevallen op een mooie vectra C. Echter kwam ik er tijdens de test rit achter dat er enkele electrische gebreken aan zaten. De voornaamste waren een niet werkende toerenteller en koelwater temperatuur meter. Die laatste is enkel een vermoeden want je zou toch verwachten dat na 10 minuten rondrijden dat het warm was. Jammer genoeg kan ik mij niet meer herinneren of dat de toerenteller op nul hing of op iets anders. Daarnaast kan je beide ramen achter niet open maken met de knoppen in de achterdeuren. Met de bestuurdersbediening dan weer wel.

      Dat je die knoppen schoon kan maken ben ik al achter, Maar is er een voordehand liggende reden dat de linker twee meters op het dashbord niet werken maar alle lampjes en de rechter twee (snelheid en brandstof) wel?

       

      #18373421
      Huiting88
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 March 2015

        Goedemorgen

         

        Met mijn C heb ik 2 van deze problemen ook (gehad)
        De temp meter kwam bij mij ook werkelijk niet omhoog omdat de thermostaat (inclusief huis) niet meer goed was.. dit is vervangen voor geloof ik 160 euro en nu blijft hij perfect op 85/90 graden staan

         

        Je toerentellen weet ik helaas niks van , en die raambedieningen heb ik zelf ook met mijn auto , met name de achterdeuren..
        Ik denk inderdaad dat dat gewoon vuil is waardoor de contacten niet meer goed schakelen

         

        Maar kheb nog geen zin gehad om dat aan te pakken

        #18373446
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Dat de raam achter niet goed werkt komt door versleten kabels in de kabelboom van de bestuurdersdeur. (er zit een module in die deur die de vergrendeling / raam regelt.

           

          Welk motortype zat er in de betreffende vectra?

          #18373450
          rob1992
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2020

            Kabelbomen kunnen vervelend zijn schat ik zo afhankelijk van waar de breuk zit. Het motortype waar ik voor zou gaan is de 1.8 Z18XER zijn. gezien de 2.2 liters de direct ingespoten zijn die niet tegen E10 kunnen. Zou het een slimme optie zijn om de ECU uit te lezen en kijken of dat er een toerental word gedetecteerd? lijkt me dat de auto dit nodig heeft om fatsoenlijk te draaien.

            Tijdens de testrit heb ik er jammer genoeg niet aan gedacht om aan beide kanten van de thermostaat te voelen of dat deze open stond.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.