New Vivaro (2015) L2H1 2 schuifdeuren: filmpje bergruimtes

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) New Vivaro (2015) L2H1 2 schuifdeuren: filmpje bergruimtes

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273682
    VAN BELLE Jean Marc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 April 2015

      Op vraag van Johny0503 probleem van minder laadruimte door twee schuifdeuren.

      Op https://www.youtube.com/watch?v=byPDinj3zuM” onclick=”window.open(this.href);return false; vind je een filmpje hierover.

      Kwaliteit erg slecht van beeld (heb net mijn eerste halve triathlon in een dolverliefde bui uitgevoerd gisteren en vannacht en dus wellicht waterresten op dit waterfototoestel) maar het geeft weer wat moet:

      Twee schuifdeuren met dus onderaan aan beide zijden verlaagde gedeeltes waardoor nu echter gemakkelijker één fiets dwars kan geplaatst worden (ontdekte dit vanmorgen per toeval toen ik iemand moest voeren en mijn laadruimte vol was met een zware werfkast van 3 X 380 volt, ja ik doe ook wat elektriciteit). Duiding:
      1. Zijdeuren groot en gemakkelijk (zoals altijd al, veronderstel ik, met deadlocks voelen voordeuren vooraan wel zwaarder aan). Ben nog niet uit aan sleutelsysteem of dat in deze versie nog vergrendelt bij 15 km/h: 2 X klikken is ook rechterzijdeur en schuifdeuren en koffer open. Onderste knop lijkt enkel laadruimte. Handleiding klopt niet voor dit model van programmeren want knopje deuren vergrendelen is nu drukknop ipv schakelknop (programmeren vroeger OFF/ON contact en 5 à 10 seconden duwen voor autovergrendelen aan en af à 15 km/h, dat werkt niet meer bij mij, ondanks beschreven in de handleiding)
      2. Bergruimte vooraan rechts: nu vanuit openen dubbele passagiersleuningen (1 bank met twee zittingen opklapbaar, twee rugleuningen waavan middelsopklapbaar, let wel: ENKEL rechtse opklapbaar en volledig openbaar voor ladingen door te schuiven, middenzetel kan enkel opgeklapt en niet vooraan geopend worden; als je het voordeel openklapt om 4 meter buizen te kunnen vervoeren met de L2H1 kan/mag de rechtse passagierszetel niet meer naar beneden volgens de veiligheidsrichtlijnen van Europa). Hier getoond met bureaudesk continu neergeklapt. Let op schuine A4 houder met teksten in het Bulgaars erop: belemmert NIET het gezicht op noch de bediening van NAV50, heel goed. Onzichtbare ruimte eronder bureaudesk (= achterkant neergeklapte middenzetel waardoor je nu ook beter door de achterruit kunt kijken, want hoofdsteun daarvan is NIET MEER los te maken versus de variant Trafic/Vivaro Van/lichte vrachtwagen van vroeger van 27 X 40 voor portable). Met rechter passagierszetel op op filmpje zie je duidelijk dat je toch kunt doorschuiven naar midden eronder. Zéér functioneel al was het wennen omdat je vroeger tijdens het rijden van alles onder de zetel kon ‘wegmoffelen’ al rijdende, dus nu minder gevaarlijk ook, en het glijdt niet meer weg en maakt geen kabaal meer bij het remmen). Let vervolgens ook nog eens op het extra vak als je GEEN passagiersairbag bestelt (vind ik echt de moeite, heb zelden passagiers mee, behalve lifters/liftsters, wist initieel niet dat je geen vrouwelijke liftster in Roemenië mocht meenemen en verstond eerst iets van pizza maar de vraag ging over ‘orale seks’ en moest ze dan duidelijk maken dat ik alles thuis had en niets tekort had om ze terug buiten te werken, gewone lifters stellen in Bulgarije en Roemenië dan weer standaard voor om hun busticket te betalen aan u als tussenkomst voor de door u gegeven lift, wel heel mooi), en ook nog het niet zo mooi afgewerkte bovenvak dat nogal plastiekerig aanvoelt, maar bij mij schitterend dient als USB oplaadruimte en ook mijn WIFI aansluiting bevat voor eender wie in mijn auto zit, en die door mijn Iphone gebruikt wordt om gewoon in België 100% continu snel netwerk te hebben voor diverse apps hoewel je zo zelfs op je Iphone 6plus gedraaid gewoon videoclips kunt bekijken terwijl je rijdt, terwijl ze dat net op de NAV50 en alle navigatiesystemen uitschakelen en verbieden). De middenruimte bevat van mij ook twee schrijfgeriefbekers en een multifunctionele bureaustandaard met o.a. een nagelknippertje (jawel, met 80.000 km gepland voor het eerste rijjaar hebben we daarvoor tijd natuurlijk).
      3. Zijdeuren: vakje bovenaan is weg, maar twee vakken nu in deur: mijn rolmeter zit standaard in ene deur en valt nu ook niet meer uit de speciale zijvakjes die weg zijn aan de zijkanten van het dashboard.
      4. Achterruimte: wat verlies door tweede schuifdeur inderdaad zoals Johny stelt, en daardoor moest ook mijn ladenkast voor het eerst een paar centimer van de zijkant geplaatst worden, maar deze maxi werfkast met 6 X 230 volt aansluiting van 1,60 meter X 0,87 meter breed (dat is wat je tussen wielkast rechts en ladenkast links van achter gezien ziet op de clip) en 0,37 m dik (maar let op: met buizen frame errond is dat nu 125 qua hoogte X net iets meer dan 90 cm en kantel ik deze dus zonder hulp in en uit de Vivaro L2H1). Mooi gevonden van Abeco om de A4 extra documenthouder (in het lelijke kleur wit, maar ze hadden geen zwart) bij het openen van de zijdeur op de voorzijde van de ladenkast te bevestigen, nu hoef ik niet meer rond te lopen bij ophaling van dossiers (nu erg belangrijk want eind september alle vennootschapsaangiften elektronisch met ingescande PDF bijlagen indienen en eind oktober alle PB’s elektronisch uploaden).
      5. Nogmaals voorruimte langs kant gezien van chauffeur: let hierbij op het nieuwe vuilnisbakje in compensatie van de andere verdwenen lades. Let op de royale en beter ingerichte deur weer met onderaan mijn rolmeter (zit nu weer bij mij, zat een eindje rechts) die er niet meer uitvalt, wat wel het geval was bij de vorige versie met al die kleine ladetjes van het vorige model Trafic/Vivaro in het dashobard zelf uiterst links en rechts en dat meer op dat van een Honda Goldwing (ook oud model) leek qua ‘bergruimtetjes’. En hier zie je ook de Iphone houder, maar let op: Mijn Iphone 6plus was te groot voor de houder, maar met de rubberklemmetjes eruit te schuiven in de houder links en rechts en een vijsje te zetten in de geleideregel achteraan om dit op vast maar groter formaat te zetten, is dit ook veel degelijker dan verwacht en kun je dit mooi vlak draaien terwijl je rijdt. Met mijn eigen promotiestylopennen met deze info op
      eerste lijn: “van belle, info@vb.be, 056/25.25.20″
      tweede lijn: “bellegemsestraat, bellegem, belgium” (mooiere poëzie kon ik echt niet maken en ik zocht lang naar zo’n adres, is geen toeval) met een Iphone rubbertje eraan kan ik zelfs al rijdende mooi op m’n app duwen om Bulgaarse woorden te laten lezen of op de lange ritten mij te ‘quiz’functie te laten doen [let wel: zo’n taallessen hou ik als 50 jarige maar 15 plusuutjes per keer vol, is echt zeer intens en belastend voor mijn piepkleine hersentjes, maar als schildpad tussen hazen (mijn vader, twee of drie broers en mijn zoon, zie http://florisvanbelle.be/iq.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;, waren/zijn superbegaafd waar ik een normaal IQ heb van 122, zie http://logocom.be/iq.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;) ben ik een volhouder als geen ander en haalt de schildpad na 50 jaar die hazen meestal inderdaad in zoals in het gekende verhaaltje…

      Zeker als de schildpad over zo’n super gehuurleasde camionette beschikt de komende vijf jaren…

      Samengevat: als je een tweede schuifdeur kiest, dien je bijna automatisch voor een lengte twee te gaan. De camera om achteruit te rijden is dan ook weer een optie die bijna onmisbaar wordt (deze is enorm kwalitatief door het hoogtezicht van de camera, in tegenstelling tot de camera’s die in de nummerplaat zelf zitten, en ook zie je de zijkanten en is hij enorm breedbeeld dus helpt die zelfs bij het achteruit rijden uit een oprit op straat, maar tweemaal kijken aan alle zijden en overal blijft het minimum voor wie met vrachtwagens rijdt, driemaal bij voorkeur).

      #18297704
      arnovariante
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2015

        Ik ben wel zoooo benieuwd of iemand dit interessant vind…..
        :sleeping :sleeping :hmmz

        #18297705
        warhamstr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 August 2009

          Echt! Dit verhaal :wtf ! Kan er geen touw aan vast knopen! Je doet is met elektriciteit en Bulgaarse liftsters in een nieuwe Vivaro (met dubbele schuifdeuren) en dat film je met een onderwatercam met waterschade?

          #18297706
          VAN BELLE Jean Marc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2015

            Ja, inderdaad, maar ik zit dan ook liever krap dan dat ik rood sta, Warhamstr. Sorry. Kreeg wel al twee mailtjes hierover met extra vraag om uitleg. Dit is een gebruikersforum, geen professioneel forum om op commerciële wijze ‘mezelf’ te verkopen, dacht ik. Clip is gewoon bedoeld als overzicht voor wie wil weten wat voor- en nadelen zijn bij de veranderingen van vorige model naar model 2014/2015. Die onderwatercam heeft geen enkele schade, maar ik had ervoor hem uitgeleend aan mijn zoon voor de afdaling van de Lesse en daarna er nog een beetje mee met mijn honden in Cadzand in de zee gezeten aan de Zwinmonding gespeeld en de camera niet ‘uitgespoeld’ nadien in de drukte tussendoor. Ja emo versus verstand, dat gaat zelden samen zeker? Als je over banden of kledij begint op een motoforum is het echter nog 100 X ‘heviger’ meteen. +je

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.