netwerk probleem

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia netwerk probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207550
    Jerk
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2004

      Ik heb nu mijn zoon zijn pc met internet verbonden dmv een draadloos netwerkkaart van Sitecom.

      Doet het hardstikke goed, internet is gewoon goed.
      Maar zodra ik die pc opnieuw opstart kan hij geen verbinding meer maken met een netwerk.
      Dus ook mijn eigen netwerk niet.
      Als ik op vernieuwen van de netwerkverbindingen knop druk vind ik niks.

      Maar als ik dan het programma van de cd weer opnieuw installeer en de wepsleutel weer invoer vind hij hem wel.

      Wie weet hoe ik dit het beste op kan lossen want na elke x opstarten het programma er opnieuw opzetten is geen optie.

      Alvast bedankt voor de antwoorden

      #17420237
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Start -> uitvoeren -> CMD en dan van daar IPCONFIG intypen en enter drukken.

        Kijk even wat woor een IP adres hij krijgt, typ dan in IPCONFIG / RELEASE (enter) en dan IPCONFIG /RENEW (enter) wat die dan heeft….

        Maar je hebt het over een sleutel, dus een Wifi….
        Dan moet je rechts onderin je taakbalk toch een tool erbij gekregen hebben voor het vinden en instellen van draadloze netwerken ?

        #17420238
        peerke1987
          Lid sinds:
          28 December 2006

          origineel gepost door Roelof
          Start -> uitvoeren -> CMD en dan van daar IPCONFIG intypen en enter drukken.

          Kijk even wat woor een IP adres hij krijgt, typ dan in IPCONFIG / RELEASE (enter) en dan IPCONFIG /RENEW (enter) wat die dan heeft….

          Maar je hebt het over een sleutel, dus een Wifi….
          Dan moet je rechts onderin je taakbalk toch een tool erbij gekregen hebben voor het vinden en instellen van draadloze netwerken ?

          Ik wil eventjes wachten op het antwoord op de bovenstaande vraag, maar het lijkt erop dat de ontvanger van de pc niet vanzelf aanstaat wanneer hij opgestart word.

          Zoals roelof al zei, hoogstwaarschijnlijk heb je er een programma’tje bij gekregen in je taakbalk waar je dit soort dingen kunt regelen.

          BTW. VISTA/XP?

          #17420239
          Jerk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2004

            Windows XP :thumbup

            Ik heb nog niet kunnen vinden waar het aan ligt

            #17420240
            peerke1987
              Lid sinds:
              28 December 2006

              Had je die nieuwe tool kunnen vinden? En wat zegt het “”windows” Draadloze netwerk icoon?

              Dus het computertje met 3 Groene/Rode streepjes in vorm van een signaal ?

              #17420241
              Jerk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 July 2004

                Zodra ik deze computer aan zet en verbinding wil maken met internet zie ik bij dat computertje rechts onderin een rood kruisje staan.
                Als ik daar op klik kan je netwerklijst vernieuwen doen maar daar vind hij geen nieuwe netwerken.
                Als ik dan de cd van Sitecom weer opnieuw instaleer dan vind hij wel een netwerk.
                Nu bv zie ik dat icoontje met 3 groene streepjes met draadloze netwerkverbinding uitstekend.
                En om verbinding te maken met dat netwerk moet je een passwoord (wepsleutel) invoeren.
                Anders zou de hele straat kunnen meegenieten met mijn netwerk wat uiteraard niet de bedoeling is.

                Maar als ik nu naar start ga en dan naar Sitecom Wireless wil gaan zie ik een wit vierkant icoontje met bovenin een blauwe streep.
                Dat programma kan ik dus niet starten.
                Ik denk ook dat het daaraan ligt…..

                Maar weet nog niet hoe ik het moet oplossen ;)

                Er zit weer een update aan te komen en als ik mijn computer weer opnieuw op moet starten moet ik weer dat programma opnieuw instaleren :thumbdown

                #17420242
                Jerk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2004

                  origineel gepost door Roelof
                  Start -> uitvoeren -> CMD en dan van daar IPCONFIG intypen en enter drukken.

                  Kijk even wat woor een IP adres hij krijgt, typ dan in IPCONFIG / RELEASE (enter) en dan IPCONFIG /RENEW (enter) wat die dan heeft….

                  Maar je hebt het over een sleutel, dus een Wifi….
                  Dan moet je rechts onderin je taakbalk toch een tool erbij gekregen hebben voor het vinden en instellen van draadloze netwerken ?

                  Gedaan

                  1e x kreeg ik mijn ipadres enz in beeld
                  2e x werd ik van het internet afgegooid
                  Toen ik rechts beneden op dat icoontje klikte kon ik mijn ipadres vernieuwen, dat heb ik gedaan.
                  Die heeft hij hersteld en nu heb ik weer verbinding met het internet

                  #17420243
                  peerke1987
                    Lid sinds:
                    28 December 2006

                    Oke, hij laat dus geen draadloze netwerken zien. Dat kan.

                    Maar wat staat er dan? Er kan bijvoorbeeld een lap text staan, die zegt dat er een ander programma op de computer geinstalleerd is die eigelijk ook Primair staat aangevinkt om de draadloze signalen te beheren

                    Kun je dat eens kijken?

                    #17420244
                    Jerk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 July 2004

                      Ik krijg een vierkant scherm waarin staat dat hij geen netwerken kan vinden

                      #17420245
                      Tommy666
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 July 2007

                        Is het laptop of pc en welk merk?

                        #17420246
                        Roelof
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Anders even de laatste driver downloaden:
                          http://www.sitecom.com/drivers.php

                          #17420247
                          Tommy666
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 July 2007

                            Gok het ook ja.
                            Heb dit probleem ook nog gehad afgelopen weekend bij iemand.

                            #17420248
                            Jerk
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 July 2004

                              origineel gepost door Tommy666
                              Is het laptop of pc en welk merk?

                              Is pc
                              Merk…… :hmmz

                              Maar ik zal ff proberen om de laatste driver te downloaden en kijken of het probleem dan verholpen is :thumbup

                              #17420249
                              Jerk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 July 2004

                                Nieuwste driver gedownload en geinstaleerd.
                                Hij ging toen iets nieuws instaleren, toen kreeg ik naar mijn idee hetzelfde als dat ik hem vanaf de cd doet instaleren ;)
                                Dus toen kon ik weer op internet maar toen ik hem opnieuw opstartte kon hij weer geen netwerk vinden :hmmz

                                #17420250
                                Tommy666
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 July 2007

                                  Hmm erg vaag. Je weet ook niet wat hij ging installeren?
                                  Nieuwe hardware? Of gaf hij iets anders aan?

                                  #17420251
                                  peerke1987
                                    Lid sinds:
                                    28 December 2006

                                    origineel gepost door Jerk
                                    Ik krijg een vierkant scherm waarin staat dat hij geen netwerken kan vinden

                                    Dit betekend dat jij een ander programma hebt geinstalleerd om draadloze signalen te regelen.

                                    Eigelijk staat er dit letterlijk als ik me niet vergis.
                                    Wat je kunt doen is het volgende, is eventjes iets technischer. Zal het even toelichten,

                                    Jou radio (dus jou draadloze ontvanger) heeft een driver nodig, normaal gesproken als je een kale driver hebt voor jou radio zal windows XP vanzelf zijn draadloze netwerk icoon gebruiken.

                                    Wat nou vaak gebeurt, wanneer jij de driver installeerd word er ook een programma geinstalleerd die de radio eigelijk bestuurd. In dit geval word het standaard windows programma eigenlijk disabled.

                                    Wat je dus kunt doen, uninstall de driver dit kan op 2 manieren:

                                    1: Start –> Configuratiescherm –> Software –> Uninstall het programma (wss sitecom in dit geval)

                                    2: Klik met de rechtermuisknop op “deze computer” –> Eigenschappen –> Tablad “Hardware” –> Apparaatbeheer.
                                    Nu ben je in het scherm waar eigelijk al je hardware met de bij behorende drivers staan.

                                    Ga nu naar “netwerkadapters” en klap deze open. Hier zie je hoogstwaarschijnlijk iets met “wireless” staan. Dit zou dan je driver zijn voor je draadloos internet oftewel je radio.

                                    Klik met de rechtermuisknop op het “wireless” en klik installatie ongedaan maken. Zorg ervoor dat je Sitecom CD eruit is. Nu is je radio driver eraf.

                                    We gaan hem nu handmatig installeren.
                                    Dit word wat moeilijker, omdat ik de inhoud van de cd zo niet uit me hoofd ken, houd het venster met “apparaatbeheer” open. Je ziet nu een geel vraagteken staan bij je “radio”.

                                    dubbel Klik op dat icoontje en kies voor stuurprogramma installeren, zorg ervoor dat nu je sitecom cd in de cd-rom speler zit. Windows zal vragen of hij het web moet zoeken voor drivers, doe dit niet. Kies voor de andere optie, en klik op volgende.

                                    Nu krijg je een nieuw venster met andere opties, klik beide vinkjes aan, en klik op “bladeren” blader nu naar de sitecom cd. Hier moet je even zoeken naar driver files. Als je pas op “OK””kunt drukken is het eigelijk goed, want dat zou betekenen dat er driver files in die directory staan. Hij zal gaan zoeken en als het goed is gaat hij files kopieren, dit wijst zichzelf. Wanneer hij dit gedaan heeft, zal je driver geinstalleerd zijn, en zul je verder geen andere programma’s geinstalleerd hebben. Nu zou het moeten werken.

                                    Als het niet lukt, laat het me even weten. Ik heb dit uit me hoofd gedaan.

                                    Succes!

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.