Netbook installatie

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Netbook installatie

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262923
    Seth
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 September 2009

      Hey iedereen,

      Ik heb hier een netbook waar ik opnieuw Windows XP HE moet op zetten. Dat ding heeft geen DVD-drive dus dan maar een externe op gezet. De DVD-drive en HD wordt in de BIOS herkent dus das is geen enkel probleem maar zodra ik de Windows DVD erin steek en dat hij vraagt in welke partitie hij moet installeren zijn er totaal geen partities.

      Heb dit vroeger ook meegemaakt met mijn oude desktop en om dit te fixen moest ik toen indertijd een diskette insteken en F6 drukken bij het laden van bestanden van Windows XP installatie. Deze driver teruggevonden op de site van de netbook en op een externe HD gezet maar deze netbook wil alleen maar de driver aannemen van de A: drive die de netbook dus niet meer heeft…

      Vista installatie is geen probleem maar daar heb ik geen productnummer voor dus dat is ook geen optie… Wou de HD er ook uitnemen om die zo dan extern aan te sluiten en hopen dat ie die wel herkent maar daar moet ik 3 kwart van de netbook gaan uitbreken dus dat is belachelijk werk…

      Weet niet of een BIOS update gaat helpen…

      Iemand nog een ID?

      Grtz

      #18202944
      Corsaliefhebber
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 February 2012

        Je xp naar een usb stick kopieren en die bootable maken
        En dan je usb als eerste opstartdevice zetten.

        Succes :thumb

        #18202945
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          laat hij helemaal geen harddisk zien bij de vraag waar te installeren?
          of staat je hd er wel bij maar heeft hij geen partities?
          want partities moet je wel zelf even maken als de schijf die nog niet heeft.
          dan pas is er een ‘c’ waar windows op kan installeren.

          die diskette van vroeger was meestal alleen maar om bijv een raid controller te herkennen en te kunnen gebruiken. dan pas kon de installatie de hd zien en gebruiken die daar dan aan hing.
          sommige oude moederborden hadden wat rare constructies met raid zodat dat ook nodig was ook al gebruikte je die hele onboard raid controller niet.
          maar dat is eigenlijk allang niet meer.
          sinds vista herkent windows ook gewoon los van de bios de schijven.

          xp van usb instaleren is niet zo makkelijk als het zo gezegd wordt ;)

          #18202946
          Seth
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 September 2009

            Maar ik heb een externe DVD-speler waar ik de Windows op heb staan… domme vraag misschien maar is dit dan een verschil? :hmmz

            Hij herkent totaal geen HD. Heb nu de HD eruit gehaald en als externe HD aangesloten en gepartitioneerd dan herkent hij de HD wel in de installatie maar hij wil zelf XP er niet opzetten…

            #18202947
            Seth
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 September 2009

              Heb het waarschijnlijk gevonden: De DVD zelf.

              Heb dus nu via nLite een boot-DVD gemaakt waarin XP + de 3 service packs en alle drivers zijn geïntegreerd. Nou herkent ie zijn schijf wel en installeert hij…

              #18202948
              Seth
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 September 2009

                Nu gelijk een vraagje: zit zelf met een i5 M450 processor. dus nog een laptop met de eerste generatie i5 met een HD van 160GB. Maakt het een verschil moest ik hierin een SSD steken of is dit nutteloos omdat mijn mobo niet sneller dan S-ata II kan? (ik gok maar)

                #18202949
                gose91
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 November 2013

                  @Seth wrote:

                  Nu gelijk een vraagje: zit zelf met een i5 M450 processor. dus nog een laptop met de eerste generatie i5 met een HD van 160GB. Maakt het een verschil moest ik hierin een SSD steken of is dit nutteloos omdat mijn mobo niet sneller dan S-ata II kan? (ik gok maar)

                  Een SSD is dé manier om een laptop te versnellen. Zou ik dus zeker doen. Heb zelf een bijna 4 jaar oude HP (ook Sata 2) met sinds maart een SSD. Opstarten van Windows en grote programma’s gaat als de brandweer.

                  #18202950
                  Seth
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 September 2009

                    :thumb

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.