nederlandse tutorials |made by calike|

Forumindex Forums Overige Fotografie & Photoshop nederlandse tutorials |made by calike|

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208172
    calike
      Lid sinds:
      5 July 2007

      hallo, ik ben een tijd geleden aan tutorials bezig (in het nederlands natuurlijks) voor degene die geen engels kunnen:thumbuptips altijd welkom;)
      mijn eerste tutorial:

      1.verlagen
      Pffffffffffffffffff, veel te hoog. Daar gaan we verandering in maken !!!

      neem de pentool, magnetic lassotool,… Ik koos voor de pentool, bij gebruik van de pentoolen selecteer van de onderkant van de wagen.
      Resultaat:

      hoe je hem zou moeten geselecteerd hebt:

      Bij het selecteren kun je het best met kleine kliks werken dan met een paar lompe lange kliks zoals je hieronder kunt zien:

      groen: goed
      rood: slecht
      druk Ctrl+c en dan Ctrl+v (Ctrl+c = copy en Ctrl+v = paste). Het beste is om de move tool (v) te nemen, op de foto gaan staan en met de pijltoetsen werken. Een andere manier is om terug de move tool (v) te nemen en het geplakte stuk naar onder te slepen. De beste manier is met de pijltoetsen !!!
      Zoals je ziet is hij hier ”te” zwaar verlaagd (zien tutorial ‘zwaar verlaagd):

      Bij sommige foto’s is het nodig om de crop tool (c) te gebruiken zoals bij deze:

      bij gebruik van de croptool zal je zoiets krijgen:

      druk op enter of op de vink rechts boven naast workspace.
      Dan zou je dit als resultaat moeten hebben:

      als er dingen iets overlappen selecteer je dat deel dat overlapt is en druk je op delete of bij de wielkasten kun je dat deel verhogen.

      1.2. Zwaar verlagen.

      Zoals je bij deze astra kunt dien is deze te zwaar verlaagd.
      Behoud de layer van de verlaging en ga rond het deel van de wielkast(en) dat omhoog zou moeten komen, dit kan je met de polygon lassotool doen, met den magnetic lassotool, met de elliptical marque tool en de pentool (mijn keuze gaat naar de pentool), neem de move tool (v) en sleep het geselecteerde naar boven met de pijltoetsen

      dan pak je weer de lasso tool, ga je in het geselecteerde deel staan en druk je op de rechtermuisknop, dan klik je op deselect. Dan zie je dat er beneden een stuk open is, werk dat dicht met de clone stamp tool.

      Sommige delen moet je zwart maken zoals het stuk achter de voorbumper van de skirt.
      En voila, hij is zwaar verlaagd.

      #17451489
      Dr.gore
        Lid sinds:
        5 September 2008

        ik doe het meestal met een nieuwe laag. dan laten zakken.. laagmasker aanmaken en dan met een brush met 0%hardheid over de plekjes die niet kloppen gaan.. mss wat omslachtig maar werkt mooi

        #17451490
        X-Qlusive0ne
          Lid sinds:
          29 September 2007

          mensen die wel engels kunnen..

          voila
          http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

          Goed bezig.. :D

          #17451491
          calike
            Lid sinds:
            5 July 2007

            deel 2 van verlagen toegevoegd:jerry
            nu de volgende:D

            #17451492
            calike
              Lid sinds:
              5 July 2007

              1.Kleur veranderen
              Standaard kleuren zijn een beetje saai… dus die gaan we veranderen =)
              neem uw foto die je wilt, ik heb gekozen voor een vw golf:

              selecteer de hele foto en druk vervolgens op copy/copy merged>paste:

              druk daarna op ctrl+shift+u om de kleur te verwijdere, daarna Image>Adjustements>Variations

              (extra info bij variations: werk met fine/coarse voor zwart of wit te krijgen)
              TIP: NIET TEVEEL KLEUR BIJKLIKKEN, ANDERS WORD HET EEN ZOOTJE ;)
              druk vervolgens op ‘ok’
              verwijder vervolgens de delen die je niet ingekleurd wilt

              greetzz

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.