Navigatie Opel Mokka B GS line

Forumindex Forums Modellen Mokka Navigatie Opel Mokka B GS line

Heb jij ook deze ervaring

Voor de meerprijs van deze optie zijn heel veel goede navigatie systemen te koop

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • #1
  • #2
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18552281
    JanO4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 December 2015

      In mijn Mokka GS line van 2023, zit de navigatie optie in het infotainment systeem.
      Laatste week heb ik dit navigatie systeem gebruikt met een hele grote teleurstelling. Aangezien ik voor mijn werk vroeger heel Nederland door kruiste ben ik redelijk bekend me het Nederlandse wegennet.

      Na de ervaringen van laatste week zou ik niemand aanraden om deze navigatie te gebruiken op plaatsen waar je onbekend ben.

      Om te beginnen houd het systeem alleen rekening met de verkeerssituatie bij het begin van de route, iets wat op lange routes nogal een probleem kan zijn, want files en opstoppingen verschijnen en verdwijnen nogal random.

      Mijn ervaring van de laatste week is kortom erg teleurstellend:
      Ik had in de Achterhoek een verkeerde afslag genomen en startte de navigatie om mij weer op het rechte pad te helpen. Helaas werd het van kwaad tot erger de navigatie dacht schijnbaar dat wij met de fiets waren, want wij werden via boswegen en onverharde wegen gestuurd totdat wij niet verder mochten, terwijl de eenvoudigste oplossing geweest was doorrijden over de huidige N weg en bij het eerstvolgende plaats en andere N weg naar de bestemming te kiezen.
      Op de terugweg wederom een poging gewaagd om de navigatie te gebruiken, helaas stuurde deze ons rechtstreeks files in , die vrij eenvoudig waren te omzeilen. Maar maakte het nog veel bonter omdat ik een via had ingevoerd.
      Nu ken ik het wegennet in mijn provincie aardig goed en rijd ik dit deel van de route wekelijks, maar de navigatie bleef volhouden dat wij via het centrum van Waalwijk moesten rijden, ook toen wij weer op de originele route waren.
      Op het moment dat de eindbestemming was bereikt wilde de navigatie nog ruim 45 km een rondje door onze provincie rijden over b en andere secundaire wegen om de bestemming te bereiken waar wij ondertussen al stonden.

      Advies is om maar gewoon een kaart te gebruiken en deze navigatie als een kaartweergave te gebruiken als je niet wilt omrijden.

      Weet iemand een methode om deze navigatie te vervangen door een betere exemplaar?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.