Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Navigatie Opel astra G cabrio
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 september 2022om 22:13 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 16:41 #17265498
Geachte medeleden,
ik heb een vraagje over de opel astra G cabrio met bouwjaar 2002 en een 2.2i motor (dit is trouwens het enige wat mij nog tegenhoud om hem te kopen).
Onlangs heb ik zo eentje zien staan aan de kant van de weg en ik was direct verkocht. Maar ik heb er wel nog een paar vragen bij:volgens de eigenaar is het een full option van die tijd. Dus de volgende opties:
cabrio (uiteraard) :D
ingebouwde telefoon
verwarmde zetels
cd wisselaar
automaat
navigatieMaar volgens hem is cd/dvd van europa gecrasht waardoor is dus wel een nieuwe moet kopen; de vraag hieromtrent is dus of die nog verkrijgbaar zijn? Sommigen onder jullie zullen wel zeggen: bij een opel dealer gaan ze dat zeker kunnen zeggen maar door het drukke werk geraak ik daar gewoon niet.
Dus heeft er iemand enig idee of deze nog verkrijgbaar zijn? Enzo, hoeveel kan dit ongeveer kosten? Of misschien nog belangrijker, kan ik daar geen goedkoper alternatief voor vinden buiten een goedkope tomtom ofzo te kopen?
Het leder van de handrem dient ook vervangen te worden, kan ik dit ook nog altijd gewoon bestellen bij een opel dealer want het is al wel een auto van 12 jaar ondertussen.
Dank jullie wel altans.
MVG.24 april 2014 om 16:50 #18230667Het How-To deel is niet voor vragen maar voor een uitleg over het oplossen van een
probleem of het toevoegen van een optie aan je Opel, daarom dit topic verplaatst naar Astra sub-forum24 april 2014 om 16:56 #18230668Je hebt PM.
24 april 2014 om 20:43 #18230669CD kun je gewoon een kopie van de meest recente kaart 2011 gebruiken, mits die verder niet stuk is. Is bij de dealer wel leverbaar maar niet betaalbaar. Handremhoes is gewoon nog leverbaar.
24 april 2014 om 20:51 #18230670Welkom!
Die 2.2 motor hoeft geen reden te zijn om die Astra niet te kopen hoor!
Zijn fijne motoren, alleen de distributieketting kan een zwak punt zijn.24 april 2014 om 22:41 #18230671als je denkt dat de 2.2 veel verbruikt zit je mis verbruikt bijna net zo veel als de 1.8 de 2.2 is zelfs zuinig als je weet hoe je er mee moet omgaan let alleen op bij de aankoop of de ketting geleidets etc al een x zijn vervangen en als dat niet zo is goed luisteren of je geen gerammel hoort of met het starten een korte gerammel vaak is er dan iets mis bij de ketting en dit is niet goedkoop
25 april 2014 om 05:17 #18230672Ik rijd ook in een 2.2 cabrio full options. Op zich verbruikt de auto veel, maar ik rijd alleen korte stukjes. Het voordeel van de 2.2 is, dat hij gewoon lekker optrekt. Er zit echt power in de motor. Ik heb destijds ook in een 1.8 proefgereden, maar dat verschil is duidelijk te merken. Navicd heb ik van mo geplukt. Maar……ik heb ontzettend veel problemen met de ncdr 1500. Mijn haren gaan al gelijk overeind staan bij het verhaal, dat de cd gecrasht is. Probeer dit systeem aub uit! Neem een navicd mee en test het. Een nieuw systeem kost bij Opel 2800 euro! Via de andere wegen, zoals eBay en. kan het goedkoper, maar als je niet erg handig bent……………
Succes
Gr. renate
28 april 2014 om 13:47 #18230673Ik zoek ook voor de ncdr1100 de CD….
28 april 2014 om 14:48 #18230674Ongeveer 20 euro op mp.
28 april 2014 om 15:28 #18230675Dank jullie wel voor de vele antwoorden en mijn excuses voor het lange wachten op antwoord langs mijn kant maar heb het de laatste tijd nogal druk met werken enzoverder.
In verband met de navigatie: hij had nog wel een tweede cd liggen maar deze heb ik nog niet getest dus bij de volgende afspraak maar eens de navicd uittesten dan maar.
Het verbruik van de 2.2 ligt inderdaad nogal tamelijk hoog. Op de boordcomputer stond ongeveer 10 liter op 100km dus dat is niet mis maar hij trekt inderdaad serieus goed op. Dat is dan weer het voordeel. Maar het is niet alleen het verbruik hoor, de verzekeringen zijn ook niet echt min voor zo een wagen als je die wilt op 24-jarige leeftijd. Tot nu toe geen enkele gevonden onder de €750 dus best wel prijzig.
Is er trouwens geen enkele (betaalbare) mogelijkheid om er een modernere navigatie in te steken. Handig ben ik wel dus dat zou wel in orde moeten komen maar ik wil er natuurlijk geen duizenden euro’s aan besteden.
Ik had ook al gehoord dat die motoren gevoelig zijn met hun distributieketting e.d. dus daar maak ik me wel zorgen om want toen ik voor de eerste keer ging kijken hadden we de motor eens gestart en ik hoorde wel een rammelig geluid in het begin. Na een paar keer goed gas gegeven te hebben was dit gerammel al veel minder tot zelfs bijna weg.
Reden om me zorgen te maken?MVG.
28 april 2014 om 16:15 #18230676Als ie rammelt met de koude start, zit de ketting eraan te komen(beste is meteen vervagen) tja moet je je zorgen maken.
Misschien kan je wat van de prijs af krijgen en daarvan deels de kosten van het vervangen van de ketting bekostigen.
Zitten genoeg mensen op het forum die voor een betaalbare prijs je ketting en toebehoren kunnen vervangen.
28 april 2014 om 16:53 #18230677Voor de mensen die het kunnen vervangen hier, wat is dan een betaalbare prijs?
Als ik dat weet dan kan ik eens nadenken of het wel de moeite is om deze auto aan te schaffen.Want ik vind het een supermooie wagen maar niet tegen elke prijs; dus daarmee deze vraag naar jullie.
28 april 2014 om 19:41 #18230678Dat durf ik je zo niet te zeggen, stuur anders ”CarloAstra” eens een PM(zit in Zoetermeer) die doet vaker klusjes voor forum leden.
Die kan hem zeker voor je vervangen.
20 september 2022 om 22:13 #18480561Ik heb een opel astra g cabrio,nou brand het esp lampje en tegelijk gaat hij op drie cylinders lopen,ik heb nu een nokkenas sensor gekocht omdat ik dat hoorde,,iemand nog tips wat het is of moet doen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.