Navigatie Opel astra G cabrio

Forumindex Forums Modellen Astra Navigatie Opel astra G cabrio

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265498
    papui
      Lid sinds:
      24 April 2014

      Geachte medeleden,

      ik heb een vraagje over de opel astra G cabrio met bouwjaar 2002 en een 2.2i motor (dit is trouwens het enige wat mij nog tegenhoud om hem te kopen).
      Onlangs heb ik zo eentje zien staan aan de kant van de weg en ik was direct verkocht. Maar ik heb er wel nog een paar vragen bij:

      volgens de eigenaar is het een full option van die tijd. Dus de volgende opties:

      cabrio (uiteraard) :D
      ingebouwde telefoon
      verwarmde zetels
      cd wisselaar
      automaat
      navigatie

      Maar volgens hem is cd/dvd van europa gecrasht waardoor is dus wel een nieuwe moet kopen; de vraag hieromtrent is dus of die nog verkrijgbaar zijn? Sommigen onder jullie zullen wel zeggen: bij een opel dealer gaan ze dat zeker kunnen zeggen maar door het drukke werk geraak ik daar gewoon niet.

      Dus heeft er iemand enig idee of deze nog verkrijgbaar zijn? Enzo, hoeveel kan dit ongeveer kosten? Of misschien nog belangrijker, kan ik daar geen goedkoper alternatief voor vinden buiten een goedkope tomtom ofzo te kopen?

      Het leder van de handrem dient ook vervangen te worden, kan ik dit ook nog altijd gewoon bestellen bij een opel dealer want het is al wel een auto van 12 jaar ondertussen.

      Dank jullie wel altans.
      MVG.

      #18230667
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Het How-To deel is niet voor vragen maar voor een uitleg over het oplossen van een
        probleem of het toevoegen van een optie aan je Opel, daarom dit topic verplaatst naar Astra sub-forum

        #18230668
        Tommy666
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 July 2007

          Je hebt PM.

          #18230669
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            CD kun je gewoon een kopie van de meest recente kaart 2011 gebruiken, mits die verder niet stuk is. Is bij de dealer wel leverbaar maar niet betaalbaar. Handremhoes is gewoon nog leverbaar.

            #18230670
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Welkom!
              Die 2.2 motor hoeft geen reden te zijn om die Astra niet te kopen hoor!
              Zijn fijne motoren, alleen de distributieketting kan een zwak punt zijn.

              #18230671
              cano666
                Lid sinds:
                28 September 2012

                als je denkt dat de 2.2 veel verbruikt zit je mis verbruikt bijna net zo veel als de 1.8 de 2.2 is zelfs zuinig als je weet hoe je er mee moet omgaan let alleen op bij de aankoop of de ketting geleidets etc al een x zijn vervangen en als dat niet zo is goed luisteren of je geen gerammel hoort of met het starten een korte gerammel vaak is er dan iets mis bij de ketting en dit is niet goedkoop

                #18230672
                Pinokio
                  Lid sinds:
                  16 December 2013

                  Ik rijd ook in een 2.2 cabrio full options. Op zich verbruikt de auto veel, maar ik rijd alleen korte stukjes. Het voordeel van de 2.2 is, dat hij gewoon lekker optrekt. Er zit echt power in de motor. Ik heb destijds ook in een 1.8 proefgereden, maar dat verschil is duidelijk te merken. Navicd heb ik van mo geplukt. Maar……ik heb ontzettend veel problemen met de ncdr 1500. Mijn haren gaan al gelijk overeind staan bij het verhaal, dat de cd gecrasht is. Probeer dit systeem aub uit! Neem een navicd mee en test het. Een nieuw systeem kost bij Opel 2800 euro! Via de andere wegen, zoals eBay en. kan het goedkoper, maar als je niet erg handig bent……………

                  Succes

                  Gr. renate

                  #18230673
                  Baas J.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2008

                    Ik zoek ook voor de ncdr1100 de CD….

                    #18230674
                    Pinokio
                      Lid sinds:
                      16 December 2013

                      Ongeveer 20 euro op mp.

                      #18230675
                      papui
                        Lid sinds:
                        24 April 2014

                        Dank jullie wel voor de vele antwoorden en mijn excuses voor het lange wachten op antwoord langs mijn kant maar heb het de laatste tijd nogal druk met werken enzoverder.

                        In verband met de navigatie: hij had nog wel een tweede cd liggen maar deze heb ik nog niet getest dus bij de volgende afspraak maar eens de navicd uittesten dan maar.

                        Het verbruik van de 2.2 ligt inderdaad nogal tamelijk hoog. Op de boordcomputer stond ongeveer 10 liter op 100km dus dat is niet mis maar hij trekt inderdaad serieus goed op. Dat is dan weer het voordeel. Maar het is niet alleen het verbruik hoor, de verzekeringen zijn ook niet echt min voor zo een wagen als je die wilt op 24-jarige leeftijd. Tot nu toe geen enkele gevonden onder de €750 dus best wel prijzig.

                        Is er trouwens geen enkele (betaalbare) mogelijkheid om er een modernere navigatie in te steken. Handig ben ik wel dus dat zou wel in orde moeten komen maar ik wil er natuurlijk geen duizenden euro’s aan besteden.

                        Ik had ook al gehoord dat die motoren gevoelig zijn met hun distributieketting e.d. dus daar maak ik me wel zorgen om want toen ik voor de eerste keer ging kijken hadden we de motor eens gestart en ik hoorde wel een rammelig geluid in het begin. Na een paar keer goed gas gegeven te hebben was dit gerammel al veel minder tot zelfs bijna weg.
                        Reden om me zorgen te maken?

                        MVG.

                        #18230676
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Als ie rammelt met de koude start, zit de ketting eraan te komen(beste is meteen vervagen) tja moet je je zorgen maken.

                          Misschien kan je wat van de prijs af krijgen en daarvan deels de kosten van het vervangen van de ketting bekostigen.

                          Zitten genoeg mensen op het forum die voor een betaalbare prijs je ketting en toebehoren kunnen vervangen.

                          #18230677
                          papui
                            Lid sinds:
                            24 April 2014

                            Voor de mensen die het kunnen vervangen hier, wat is dan een betaalbare prijs?
                            Als ik dat weet dan kan ik eens nadenken of het wel de moeite is om deze auto aan te schaffen.

                            Want ik vind het een supermooie wagen maar niet tegen elke prijs; dus daarmee deze vraag naar jullie.

                            #18230678
                            Opeltje17
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              Dat durf ik je zo niet te zeggen, stuur anders ”CarloAstra” eens een PM(zit in Zoetermeer) die doet vaker klusjes voor forum leden.

                              Die kan hem zeker voor je vervangen.

                              #18480561
                              richard1999
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 September 2022

                                Ik heb een opel astra g cabrio,nou brand het esp lampje en tegelijk gaat hij op drie cylinders lopen,ik heb nu een nokkenas sensor gekocht omdat ik dat hoorde,,iemand nog tips wat het is of moet doen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.