Navigatie Intellilink werkt niet goed na update 2016/2017

Forumindex Forums Modellen Insignia Navigatie Intellilink werkt niet goed na update 2016/2017

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342954
    AJE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 December 2013

      Hallo mede Opel liefhebbers

      Ik ben in het bezit van een Opel Insignia 2.0 CDTI modeljaar 2014
      Onlangs heb ik mijn navigatie bij de opeldealer laten updaten naar versie 2016/2017.
      Twee weken geleden gingen we voor een weekje naar Frankrijk.
      Normaal is het adres en de plaats intikken en vind de navigatie het gewenste adres.
      Bij mij ging dat met geen mogelijkheid. Het systeem bleef maar zeggen dat het genoemde adres en plaats niet in Nederland ligt.
      Ik kan niet iets vinden waar ik Nederland in Frankrijk kan veranderen. (dit kon in mijn vorige auto met DVD800 wel)
      Ook via spraak zegt het systeem dat Frankrijk niet word ondersteunt.
      Na 36 keer proberen vond het systeem wel het gewenste adres in Frankrijk en heeft ons daar foutloos heen geleid.
      Na een heerlijke week in Frankrijk te zijn geweest gingen we weer naar huis en probeerde ik het huisadres in Nederland in te toetsen.
      Toen zei het systeem dat het adres en woonplaats niet in Frankrijk voor kwam.
      Dit heb ik na tig keren proberen wel via de spraak opdracht voor elkaar gekregen.
      Dit moet toch veel sneller en eenvoudiger kunnen?
      De opeldealer heeft alleen de navigatie update gedaan.
      Moet er wellicht een complete software update gedaan worden?
      Wie heeft hier enig idee of ervaring mee?
      Graag hoor ik van jullie.

      #18342996
      denilson
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 July 2012

        Bij de Navi900 wordt er bij de kaarten ook een stuk software geupdatet (automatisch via SD-kaart). Ik zou alvast eens proberen (als je SD kaarten hebt) die te verwijderen uit de SD-sleuf en terug in te steken. Anders gewoon naar de dealer he, moeten ze t maar opnieuw doen…

        #18344151
        Arnold Steffens
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 June 2017

          vraagje over je kaartupdate 2016-2017. Ik heb onlangs een Insignia bouwjaar 2015 gekocht en daarbij de dealer verzocht een kaartupdate te installeren. Zodat ik in bezit ben van de nieuwste kaarten. Maar in de software kan ik nergens vinden of te controleren is of de kaarten recent zijn. Wel heb ik onder software informatie een kaartnummer gevonden; 23480134. Kun jij mij vertellen of dit nummer wijzigt bij een kaart update? Zo ja welk nummer heeft jouw kaarten 2016-2017 dan?

          Wat betreft jouw vraag over navigatie naar Frankrijk, ik heb alleen gezien in de handleiding dat er verschil bestaat in het invoeren van het adres. bij sommige landen moet eerst huisnummer worden ingevoerd en dan straat. Wie weet is dat ook in Frankrijk van toepassing.

          Bij voorbaat dank voor je reactie.

          #18344176
          denilson
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 July 2012
            #18344839
            bert pitt
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 May 2014

              Handleiding bestuderen. De volgorde van ingave is belangrijk. Echter je hoeft niet het hele adres in te voeren. Per land kan de volgorde afwijken. Ook staan er nergens de landcodes die je moet gebruiken. Totdat je in Frankrijk zelf komt, dan heb je die landcode niet meer nodig. (dat was dus na 36 keer)

              Van een slimmer Forumlid dan ik heb ik geleerd dat je niet het volledige adres hoeft in te geven. Wel moet je achter elke ingave een komma en spatie zetten. Ik meen dat voor Frankrijk de landcode FRA is. Dus voor Rue des Jacobins in Amiens te Frankrijk geef je in: jacob, amie, FRA. Volgorde weet ik niet zeker, staat in de handleiding. Inspreken kan uitsluitend in de eigen taal. Succes met dit ingewikkelde systeem en slechte handleiding.

              #18348032
              Josenmandy@gmail.com
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 September 2017

                Ik heb dezelfde insignia 2014.
                Mijn dealer vroeg echter 150 euro voor update van kaart.
                Is dat normaal?
                Vind ik eigenlijk niet heel realitisch.

                #18348034
                Josenmandy@gmail.com
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2017

                  Iemand zelfde ervaring?
                  Dank.

                  #18348050
                  denilson
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 July 2012

                    Nieuwste sd-kaarten kosten idd zoveel bij de dealer. Online kan je ze voor 80 euro ong vinden (Marktplaats)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.