Navi 650

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Navi 650

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366099
    Rianne Severin-de Rijcke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2019

      In mijn Meriva van november 2016 zit Navi 650.

      Via het radiomenu zie ik dat versie 84046064 is geïnstalleerd. Op de website van Here’s zag ik eerst versie 2018 met hetzelfde nummer. Deze versie is van 1e kwartaal 2016. Later ging ik nog eens kijken bij Here’s. Nu zag ik een versie 2018 met het nummer 84161654, maar die is ook van 1 kwartaal 2016. Ik heb met Here’s gecorrespondeerd, maar ik word daar niet wijzer, ze verwijzen naar Opel. De vraag is nu of er met het wijzigen van het nummer ook een update is geweest van de kaart. M.a.w. of het zin heeft de “nieuwe” versie aan te schaffen.  De versie die er nu inzit is sterk verouderd.

      #18370701
      Johanlok
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2019

        Hallo,

        ik heb precies hetzelfde probleem.
        Heeft iemand een idee of er een echte update bestaat en waar die eventueel te koop is?
        Bij voorbaat mijn grote dank.

        Johan

         

         

         

         

        #18370718
        Meriva 49
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 October 2018

          Ik ben bang dat niemand je kan helpen. Later heb ik nog een keer contact gehad met Here’s. Men zei dat de kaart niet veranderd is. Volgens de medewerker was het Here’s door Opel verboden de kaarten nog te updaten. Wij hebben “dus” een Tomtom gekocht met levenslange updates. Veel exacter en flexibeler, vooral ook bij verkeersopstoppingen. En niet te vergeten de nieuwe snelheidsbeperking van 90 naar 80 in Frankrijk.

          En in april gaat hij mee naar Sardinië. Alle tracks gepland in My Drive en doorgestuurd naar de Tomtom. Ideaal.

          #18370722
          Johanlok
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 December 2019

            Bedankt voor de heldere toelichting.
            Ik zie het als een minachting van Opel voor de gebruikers van hun producten.

            Helemaal mee eens: Tomtom is perfect.

            #18436339
            Peter Vegt
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 September 2021

              Eens met JohanLok.

              Heb 1 jr geleden een update vd kaart aangeschaft. Na installatie bleek deze identiek aan de versie die geïnstalleerd was bij de aankoop vd auto (5jr)  dus €80 in de goot  Zowel Opel als de helpdesk van ‘Here” de kaart leverancier gaf geen thuis. Wel gaf de “Here” man het advies gewoon google maps te gebruiken of Waze. Veel beter. Dat heb ik me ook voorgenomen.

              Maar van Opel is het ronduit schandalig beleid om nog steeds deze updates aan te bieden zonder waarschuwing

              #18436344
              Meriva 49
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 October 2018

                Het is natuurlijk schandalig dat Opel Navi 650 bezitters hiervoor niet waarschuwt. Hetzelfde geldt voor Here’s. Pas als je diep in de beschrijving duikt van de “update” zie je dat het jaar van verkenning 2016 is. Dit, terwijl kaart vrolijk een veel jonger jaar meekrijgt.

                Een waardeloze navigatie dus, al kort na aankoop.

                Nu is daar het afschaffen van het dure, maar voor veel mensen handige en veilige, On Star wifi nog bij gekomen.

                Langzamerhand stort de elektronica ook in. De USB aansluiting werkt bijvoorbeeld niet meer.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.