navi 50 intellilink update

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) navi 50 intellilink update

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18473554
    Henk Breunissen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2022

      Hoe kan ik bij mijn opel vivaro van 2016 de navi 50 intellilink updaten?

      Ik zie zelf niet hoe, ben al een middag bezig.

      Vr.gr. Henk

      #18483976
      VAN BELLE Jean Marc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 April 2015

        Ga het even voor je zelf doen zodat ik je per stap kan begeleiden:

        1. Neem een oude stick USB stick die nog zo klein mogelijk is en check of die in FAT32 op FAT16 staat, of herformatteer die op  Deze computer, E schijf rechter muisknop (de ‘E’ kan natuurlijk ‘F’ of iets anders zijn bij u), Eigenschappen en die van mij lijkt dan als volgt:  20221022_printscreen_FAT32_stick_voor_NAVI50

        2. Moet nu even mijn NAVI50 van Bulgaars naar Nederlands vertalen:

        2.1. Je gaat niet naar KAARTEN maar naar NAVIGATIE en dan naar Opties, en dan druk je op de pijl naar rechts voor het extra menu dat bij mij noemt Актуализации на карти wat betekent Actualisatie van de kaart, denk ik.  Nu stop je de lege FAT32 geformatteerde usb stick erin.
        2.2. Dan krijg je weer een submenu en moet je boven klikken op het lijntje Actualisatie (kan update zijn ook) boven de knop sluiten
        2.3. Dan vraag het systeem te wachten (tenzij je USB stick niet in zit) en moet die die vinden.
        2.4. Een bevestiging wordt gevraagd en dan zeg je Da in Bulgaars of Russisch of ‘ja’ in het Nederlands
        2.5. Een balk zal oplichten van links naar rechts met blokjes en dat gaat vrij snel bij mij.
        2.6. Daarna krijg je een melding dat alle gegevens en versies nu op de stick staan en je de USB stick op de PC kunt gebruiken voor update.

        3. je gaat nu naar de PC en installeert de app of je gaat naar de link: NaviExtras Toolbox die je kunt downloaden op https://www.naviextras.com/shop/portal/newLogin waar je je moet registreren zodat je apparaat herkenbaar is.

        Als er daar iets niet duidelijk is, laat het weten.  De oude tool NaviExtras Toolbox kon vééél meer want ik kocht OostEuropa en Turkije ooit en toen bleek onvoldoende geheugen te zijn en zat er niets voor mij anders op dan plots BeNeLux en centraal Europa te verliezen, maar eigenlijk ken ik mijn weg daar en gebruik ik Waze want die landen zijn ongehoord onmogelijk geworden op vlak van flitsen en dat heeft absoluut niets meer te zien met veiligheid maar met een Europa en enorme geldnood in hun dicatoriale administratieve en gepolitiseerde diensten die naar fascisme beginnen neigen omdat ze ervan uitgaan dat alles wat ze doen ‘goed’ is en beter dan andere culturen.  Ik heb nu immers geschiedenis geleerd van meerdere culturen eng ezien dat elke cultuur en godsdienst zich blijkbaar snel beter vindt te vinden dan anderen, wat natuurlijk wetenschappelijk noch psychologisch helemaal niet klopt, maar in ego tijdperken wel in zekere zin een evident gevolg is van ‘comfort’… en gemakkelijke tijden (ook al zeggen we dat het moeilijk is, onze sensititiviteit steeg, niet de moeilijkheidsgraad om te ‘over’leven).

         

        Laat weten of ik de rest ook documenteer hier.

         

        +je

        #18508573
        FarseFons
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 February 2023

          @henk, is deze update gelukt? Ben er wel benieuwd naar, zit met hetzelfde probleem maar met een Vivaro van 2018.

           

          #18550595
          VAN BELLE Jean Marc
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 April 2015

            Heb Windows 11 geinstalleerd en eindelijk werkt de tool terug na meer dan een jaar niet meer te werken voor wie meer kaarten kocht, en dus manueel moet selecteren hoe je bijkomende updates maakt. De nieuwe app, terug met inloggen op een nieuwe PC ipv op je oude PC met de oude Naviextras Toolbox (nu versie 4), werkt haarfijn.

            Je krijgt eerst deze aanduiding bij ‘Updates’:

            Naviextras_onvoldoende_ruimte

            En dan kun je klikken op de knop Content beheren en kun je je recentste updates wat scherper zetten. Het is me nog niet duidelijk of de laatste snelheidsinstellingen aangepast werden voor bijv. BeNeLux, want die zijn serieus veranderd in België (70 km/h ipv 90 km/h, ik dacht van wel toen ik er laatst reed, ook voor Bulgarije zag ik plots een veel betere overeenstemming met de borden weer).

            Naviextras_aangepaste_installatie

            Ik neem hier dus de kaarten van Oost Europa omdat die meest recent zijn. Bulgarije bestaat niet meer als kaart apart merkte.

             

            Voor wie nog geen updates gedaan had:

            1. Een USB stick nemen FAT32 geformatteerd, en in de USB aansluiting stoppen van je Navi 50 of Navi 80

            2. Naar Navigation menu gaan, daar naar opties en laatste kadertje met pijltje naar rechts nemen en nogmaals op Update klikken. Na een tijdje vraagt die om alle gegevens op die stick te zetten. Contact niet afzetten als je dat doet.

            3. Usb stick in PC en deze app opstarten, je moet inloggen (normaal maakte je een login bij aankoop), serienr. en zo zie je rechtsbovenaan overigens, en die onthoudt nog altijd al mijn aankopen ooit hierop.  En dan updates doen, bij schrijfruimte te kort, selecteren wat je wil (staat op portable, dus als ik naar Rusland ga, kan ik Duitsland en Frankrijk schrappen en Rusland installeren als dat nodig is).

            4. usb stick in Navi 50 of Navi 80 terug stoppen en na een tijdje vraagt het systeem zelf op het moet updaten want dat het deze update vond.  Motor hier ook niet afzetten en geduldig wachten, want dit kan iets langer duren, als je plots nieuwe kaarten selecteert die op de stick gezet werden.

             

            Jean Marc VAN BELLE

            +je

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.