Natte voeten bestuurderskant!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Natte voeten bestuurderskant!

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244292
    PenM
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Wij hebben sinds 4 weken een Zafira 1.6 16v na 17 jaar VW (en ik de man nog steeds een polo van 1984 en 1980) te hebben gereden toch maar met moeders de vrouw een grote gezins auto gekocht.

      Nu hebben we ergens lekkerij of verstopping? heb gekeken naar het koelvloeistof niveau en dat blijft mooie op pijl. Smaakt naar gewoon water/condens, wat kan dat zijn?

      Er zit een airco op en rijd verder super!

      Met vriendelijke groet Pieter en Marincke

      #17960389
      patrickww
        Lid sinds:
        27 October 2011

        Misschien je afwater kanaaltje van je airco verstopt? Of je paravan (waterbak) verstopt? Bij de wat oudere skoda’s is het zo als je parafan vol met blaadjes zit er water in blijft staan en zo je kachel huis in loopt.

        Groeten

        #17960390
        Cobus
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 February 2010

          Hallo PenM

          Misschien als je je even voorsteld in het voorstel topic, heb je mogelijk meer kans op een of meerdere antwoorden.

          #17960391
          dutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2005

            Aantal berichten: 1 en Cobus slaat aan ;)

            Schrijft ie in het voorsteltopic: Hoi, wij zijn PenM en hebben een Zaf 1.6 na 17 jaar VW. Hopen dat we hier wat meer over de Opel kunnen leren. En dan zijn er 2 of 3 mensen die reageren met een “welkom op Opel forum”. Misschien ligt het aan mij, maar man, wat een meerwaarde ;)

            :jerry :jerry


            @TS
            , kijk inderdaad de afwaterkanaaltjes na, tussen voorruit en motorklep kunnen zich aardig wat blaadjes verzamelen en met name de kleine blaadjes en ander troep die van de bomen komt kan door de roosters gaan.

            #17960392
            corsakupesh
              Lid sinds:
              29 December 2011

              Mijn corsa heeft het ook soms maar alleen als het geregend heeft en da komt omdat de ruit een keer vervangen is geweest en waarschijnlijk verkeerd is gelijmd
              Grt

              #17960393
              PenM
                Lid sinds:
                17 December 2011

                We zijn een aantal weken verder droog weer gehad geen natte voeten en nu het weer regent, weer een plas water aan de bestuurders kant,

                Ik heb de parafan hoeken schoon geblazen, binnen kuipen een stuk los en goed schoon gemaakt, en er staat geen water/condens in de airco bak!, ben al met een soort spuitschuim op de rubbers bezig geweest maar die sluiten ook goed aan. Raam lijkt me de originele nog maar goed dat weet ik niet 100 % natuurlijk heb al een waterslang op de auto gehad maar zag het nergens lekken.

                Waar kan het eventueel nog meer lekken? ? ?

                Groet Pieter

                #17960394
                xanquezer
                  Lid sinds:
                  21 April 2011

                  afwatering?

                  #17960395
                  ColinH
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2009

                    Gezien je ‘m nog maar 4 weken heb, zou ik toch even teruggaan naar de verkoper.

                    Een Zafira is toch niet zo maar een auto. Heb je ‘m bij een bedrij gekocht of particulier?
                    Een bedrijf wil misschien nog wel even helpen zoeken.

                    GR Colin

                    #17960396
                    vorvaro
                      Lid sinds:
                      1 February 2009

                      De afwaterings gaten bij de voorruit zit verstopt met bladeren, probeer er eens een trekveer door te trekken en je ziet het van zelf als de gaten verstopt zitten.

                      #17960397
                      PenM
                        Lid sinds:
                        17 December 2011

                        @vorvaro wrote:

                        De afwaterings gaten bij de voorruit zit verstopt met bladeren, probeer er eens een trekveer door te trekken en je ziet het van zelf als de gaten verstopt zitten.

                        heb je misschien een foto voor de duidelijkheid?

                        ik heb die 2 gaten links en rechts van de parafan die in de wielkuipen uitkomen al schoon gemaakt.

                        #17960398
                        vorvaro
                          Lid sinds:
                          1 February 2009

                          @PenM wrote:

                          @vorvaro wrote:

                          De afwaterings gaten bij de voorruit zit verstopt met bladeren, probeer er eens een trekveer door te trekken en je ziet het van zelf als de gaten verstopt zitten.

                          heb je misschien een foto voor de duidelijkheid?

                          ik heb die 2 gaten links en rechts van de parafan die in de wielkuipen uitkomen al schoon gemaakt.

                          Die bedoel ik.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.