natte vloerbedekking passagierszijde astra h station 2005

Forumindex Forums Modellen Astra natte vloerbedekking passagierszijde astra h station 2005

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263731
    h67racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2008

      hallo forumleden

      Ik heb bij mijn astra station h (2005) las van ontzettend natte vloerbedekking aan de passagierszijde. Het is water, het smaakt nl niet zoet. ik kan eigenlijk nergens zien waar het vandaan zou komen. Ik heb wel het vermoeden dat het ergens via de kachelmotor komt omdat ik deze vorig jaar heb vervangen en toen meende te zien dat die nat is geweest. Enkele weken geleden wel geprobeerd de parafaanplaat los te halen tot het moment dat de ruitenwissers eraf moesten, dat durfde ik eigenlijk niet want ze zaten erg vast, bang dat ik meer kapot zou maken, maar zit ik daar misschien in de goede richting, is de afwatering in die parafaanbak geregeld door een slangetje wat misschien verstopt zit? Heeft iemand dus ervaring met het bovenstaande of waar kan ik naar kijken? ergens een afwateringsslang verstopt ofzo? Bij voorbaat mijn dank voor de reacties!

      #18211604
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        Het eerste wat in mij opkomt is dat de afvoergaten/rubbers dicht zitten die onder je parafaan zitten

        #18211605
        Leonard59
          Lid sinds:
          12 January 2013

          Ja, ik heb dat ook gehad bij mijn vectra. Gaatjes open maken en klaar.

          #18211606
          h67racing
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 August 2008

            bedankt mannen voor het antwoord, dus de parafaanplaat moet er dus af? Eventueel iemand een trukje om de ruitenwissers eraf te halen als ze oervast zitten? (zowiezo beetje wd40 o.i.d.)

            #18211607
            Leonard59
              Lid sinds:
              12 January 2013

              Ik weet niet of dit bij de astra hetzelfde zit als bij de vectra. Bij de vectra moest de motorkap open, het rubber dat onder de motorkap onder het raam zit lostrekken waardoor het schutbord los komt en zo kon ik er bij om de afvoergaten door te steken. De wissers zij er helemaal niet afgeweest . Wel is het zo dat het regenwater wat naar binnen was gelopen via de kachelventilator naar binnen kwam. Is niet echt fijn want daardoor was deze gaan roesten en is vastgelopen. Heeft me ook nog een kachelweerstand gekost.
              ik hoop dat je er wat met deze info kunt.

              #18211608
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Klopt, is het zelfde..

                Overigens heb ik een howto gemaakt van de kachelmotor als daar water in is gekomen, wat vele auto’s krijgen op den duur door die verstopping.

                viewtopic.php?f=129&t=173146

                #18211609
                h67racing
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 August 2008

                  @Leonard59 wrote:

                  Ik weet niet of dit bij de astra hetzelfde zit als bij de vectra. Bij de vectra moest de motorkap open, het rubber dat onder de motorkap onder het raam zit lostrekken waardoor het schutbord los komt en zo kon ik er bij om de afvoergaten door te steken. De wissers zij er helemaal niet afgeweest . Wel is het zo dat het regenwater wat naar binnen was gelopen via de kachelventilator naar binnen kwam. Is niet echt fijn want daardoor was deze gaan roesten en is vastgelopen. Heeft me ook nog een kachelweerstand gekost.
                  ik hoop dat je er wat met deze info kunt.

                  Bedankt voor de info! Ja klopt, vorige winter ook al de kachelweerstand EN de kachelmotor vervangen. Zag toen al vreemde plekken op de motor, toen niet wetende dat het water via de filter de kachelmotorunit inkomt. Morgen is even alles rustig bekijken, hoop idd niet dat de wissers eraf moeten en dat ik er zo bij kan. Waar zitten de gaten ergens? in de hoek, midden et etc?

                  #18211610
                  Leonard59
                    Lid sinds:
                    12 January 2013

                    er zitten waarschijnlijk 2 gaten. Zie je zo. even met de schroevendraaier de troep er uit halen en klaar.

                    #18211611
                    kwalihavome
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 August 2006

                      Ik heb ook natte plekken gehad aan de passagiers zijde, alleen toen was het een overloop van de airco.
                      Deze stond zomers hard op de voeten te blazen en ik denk dat het toen condensvorming oid was.

                      #18211612
                      h67racing
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 August 2008

                        helaas blijkt dat het probleem nog niet verholpen is. Misschien toevallig iemand die het probleem momenteel ook heeft gehad? Ik heb de parafaanplaat losgehad in de plaat zat 1 klein afvoergaatje dicht. De gaten in de zijkant van de grote “bak” die bij de schutborden zitten aan de binnenkant zijn volgens mij ook gewoon open. Of loopt het toch al via het gat van de kachelventilator naar binnen, is dat ook mogelijk? en hoe zou ik dat kunnen voorkomen…….. Vooral met het huidige weer is de mat weer binnen de kortste tijd erg nat. Helluupp!!! :(

                        #18211613
                        h67racing
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 August 2008

                          maar weer is dit topic oprakelen. Zojuist de afwateringskanalen aan de zijkant van de parafaanbak schoongemaakt. Tevens het scherm onder het spatbord gedemonteerd. Er kwam geen rotzooi uit. Met de tuinslang op de voorruit loopt het daar ook goed weg. Ik heb een stellige indruk dat het via het rooster van de verwarming binnenkomt maar technisch gezien is dat vrijwel onmogelijk omdat deze iets hoger in die bak zit, of heb ik het fout? Weet langzamerhand echt niet meer waar te zoeken dus hoop dat er toch iemand is die dezelfde problemen had/heeft.

                          Edit

                          dashbordkastje gedemonteerd. Onder aan de kachelventilator hangen wat druppels. Kachelventilator onderste deel gedemonteerd en zit vol water, hoe komt dat daar? Rara waar moet ik verder zoeken…………..

                          #18211614
                          h67racing
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 August 2008

                            Zo, inmiddels hoop ik het probleem gevonden te hebben. Aangezien aan de kachelventilator druppels hingen moest het ergens vanuit daar komen. Ruitewissers eraf, parafaanplaat eraf en daar lijkt het euvel te zitten. Op de hoek van het raam zit ook een klein afvoergootje, geheel over de lengte van de ruit overigens. Aan de passagierszijde zat dat gootje verstopt zodat het water precies het rooster van de ventilatie inliep, ik zag het water al in de behuizing staan. Alles schoongemaakt en weer gemonteerd en hopelijk is het probleem nu opgelost.

                            #18211615
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Fijn dat je nog wat laat weten, is voor anderen ook wel handig om dat gelijk te bekijken en controleren.. Zal het zelf ook doen..

                              #18211616
                              h67racing
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                4 August 2008

                                misschien nog een tip, ik heb in de behuizing van de ventilatierooster, die je ziet als je de parafaanplaat hebt verwijderd, in het onderste punt een sleufgat gemaakt. Mocht er toch nog wat water in komen te staan, dan loopt het de parafaanbak in en gaat dan via de gebruikelijke weg weg.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.