Natte vloer Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Natte vloer Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262703
    tamiya
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 October 2011

      Heb al jaren last van beslagen ramen. Ik dacht dat dit eerst aan het doorvoergat bij achter de accu zou zitten(onder de parafaan), helaas hielp dit niet zoveel.

      Vandaag was ik de auto aan het stofzuigen, kwam ik er achter dat de hele vloermatten aan de onderkant zeiknat waren. Naar wat googlen kwam ik bij het topic van robert_corsa:

      help, vloer corsa b nat:((((

      Dus vanmiddag de vloerbedekking voorzicht los gehaald. De bitumen/schuim isolatie was zeiknat en al gedeeltelijk poreus, dit aan beide kanten(alleen bij de voorstoelen). Heb gelijk de bitumen laag er uit gesneden, binnenkort op de sloop een nieuw stuk zoeken.

      Foto’s:

      Het water komt vanuit de plastic doppen(van onder de auto). Helaas is een gat aan de passagierskant al lekker aan het rotten geweest, nu is mijn vraag; moet hier perse een dop weer in of kan ik dit gat gewoon helemaal dicht maken? Lassen is uiteraard beter, maar kan het ook gelijmd worden?( het slechte staal wegslijpen met dremel, nieuwe stukje erop, en dan plakken met carosserie kit o.i.d?) Zie het niet zo zitten lassen in de auto.
      De andere gaten hadden een beetje roest, deze heb ik behandeld met roestomvormer. Morgen komt er zinkspray op en ga ik de boel volledig afkitten met polymax. Heb gelijk nieuwe dopppen bij de dealer besteld.

      Waar dienen deze gaten eigenlijk voor? En kan het kwaad om ze helemaal dicht te maken?

      #18200859
      Bertram2510
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2013

        als je auto bijv schade heeft gehad, zijn dat de meetpunten om te kijken of alles nog recht is.
        er zitten meerdere gaten in de bodem.
        ik had zelf er weer doppen in gezet en zincspray er op

        #18200860
        PeterNoFear
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2012

          Heb het ook bij mijn Corsa, bij mij is de accubak verrot, heb wel alleen rechts nat.

          #18200861
          BlackDevil
            Lid sinds:
            4 January 2009

            Rond de plastic doppen begint de ellende meestal, vooral bij de reservewielbak. Ik heb alle doppen van voor tot achter eruit gehaald en de gaten dichtgelast. Kan er geen vuil meer ophopen en ziet ook nog beter uit.

            #18200862
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Water komt altijd van bovenaf. Controleer het schutbord maar eens goed, of het raam, en de accubak.
              Laat eens iemand de auto nat spuiten met een sproeier, alle naden langs.

              #18200863
              tamiya
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 October 2011

                @Fearless wrote:

                Water komt altijd van bovenaf. Controleer het schutbord maar eens goed, of het raam, en de accubak.
                Laat eens iemand de auto nat spuiten met een sproeier, alle naden langs.

                Alleen de bitumen/isolatie laag op de bodem was zeiknat, aan de zijkanten(dus de verticale kanten) waren nog kurkdroog. Dan kun je er toch vanuit gaan dat het water vanaf beneden komt? Bij de accubak heb ik laatst al afgekit ;)

                Heb zonet nog een voorbeeld gevonden(van een Vectra B, maar hetzelfde idee)

                roest behandelen

                #18200864
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Het komt van boven af en je vloer zuigt het op.
                  Er zal ergens nog een gaatje zitten. Of de kitlaag van de voorruit is gaar.

                  Gewoon sproeien en je zult het zien.

                  #18200865
                  robert_corsa
                    Lid sinds:
                    16 May 2009

                    Ik heb daar alle gaten dichtgeplakt met dynomat.
                    Spul plakt ook onder water e zit nog steeds prima.
                    Nu blijft alles lekker droog

                    #18200866
                    tamiya
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 October 2011

                      Fearless, vandaag weer bezig geweest. Heb de buitenkant van de auto nat gespoten, kwam geen water binnen.

                      Het roestige gat ben ik niet verder mee gekomen. Ik heb momenteel niet de middelen om het te maken. De ellende is dat aan de onderkant het gat heel dicht bij de remleidingen lopen(blauwe leidingen) en aan de binnenzijde van de auto zit ik tegen een verstevigingsprofiel aan. Lassen is het beste, maar handig is anders :argue

                      Vanmiddag naar de sloop geweest voor andere bitumen/isolatiematten. Bij alle Corsa’s waren de isolatiematten aan de bestuurderskant nat, geen enkele auto gevonden die het niet had. Alleen vreemd genoeg hadden alle auto’s roest aan de zijkant(zegmaar ter hoogte van de dorpel). Daar heb ik dus weer geen roest, want ik heb het in een van de afwateringsgaten, heel vreemd :hmmz

                      De andere gaten, welke ik gister had voorzien van roestomvormer, heb ik vandaag in de zinkspray en verf gezet. Toen ik bezig was, kwam ik ook nog een paar beginnende roest-plekken tegen, dus meteen maar aangepakt. Wat is roest toch ….. :puke

                      #18200867
                      beurjean
                        Lid sinds:
                        19 July 2011

                        Ik heb ook al een tijdje last van een beslagen voorruit.

                        Dat vocht voel je dat ook op het tapijt of moet je er echt onder voelen.

                        #18200868
                        tamiya
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 October 2011

                          Vandaag de hele dag bezig geweest, het verroeste gat is nu helemaal dicht gelast(bedankt buurman :thumbup ):

                          Nieuwe doppen geplaatst in de andere gaten, en rondom afgekit. Bestuurderskant heb ik vanmiddag ander bitumen/isolatie laag in pas gemaakt en de rest weer gemonteerd. Is niet ideaal, maar auto moet morgen weer gebruikt worden. De passagierskant ga ik binnenkort afmaken, er blijkt nog wat oppervlakkige roest in een hoek te zitten.

                          Tip voor alle Corsa B rijders: controleer je bodemplaat op roest! Hopelijk kun je de oppervlakkige roest nog wegschuren i.p.v. te hoeven lassen ;)

                          #18200869
                          Fearless
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 January 2005

                            Ben benieuwd of je nu van je vochtprobleem af bent.

                            Die vloertjes van de corsa b’s rotten zoiezo wel lekker.

                            Vorige week voor de apk een vloer moeten lassen omdat de stoel half los lag. Heb maar een stuk uit een sloper geslepen.

                            #18200870
                            robert_corsa
                              Lid sinds:
                              16 May 2009

                              Klopt. Die gaten zijn drama plekken.

                              bij mijn corsa b 5 deurs uit 2000 is ook hetnodige roestig.
                              maar zodra de lasser klaar is, is die weer voor jaren goed.

                              #18200871
                              tamiya
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 October 2011

                                Heb de water problemen een tijdje in de gaten gehouden. Wat blijk nu, het water loopt via de deur naar midden. Als ik mijn auto voor huis parkeer, staat ie altijd wat scheef(de bijrijderskant staat dan een stuk lager, omdat de straat scheef afloopt). Het water loopt tussen de deurbak(onderste gedeelte) en de deur via de kier naar binnen, dan komt het precies aan de binnenkant van het deurrubber, en zo drupt het langzaam naar binnen onder de isolatiemat. Heb alle gaten al dicht gekit die ik kon vinden, zelfs de speaker, maar tot nu toe zonder resultaat :swear

                                Wie kan dit verklaren? De deur heeft grote afvoergaten aan de onderkant, en toch loopt het via het deurpaneel naar beneden. Heb zelfs nog een dakje aan de binnenkant van de speaker gemaakt( waar de kabelaansluiting zit) om zo te voorkomen dat het wegloopt, dit helpt ook niet :hmmz

                                #18200872
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  heb er in mn astra ook last van
                                  en denk dat het komt van de rand tussen mn raam en paravaanplaat

                                  #18200873
                                  robert_corsa
                                    Lid sinds:
                                    16 May 2009

                                    Bij je spiegel moet jekijken.

                                    #18200874
                                    sjoerdie
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2005

                                      dan moet je het plastic onder loshalen en naar binnen vouwen.

                                      dan loopt het water weg via je deur afwatering.

                                      #18200875
                                      tamiya
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 October 2011

                                        robert_corsa, spiegel heb ik er laatst nog af gehad. Hier was het niet nat :hmmz

                                        sjoerdie, het lekt ter hoogte van de speaker, daar zit bijna geen plastic( zit metaal achter).

                                        #18200876
                                        robert_corsa
                                          Lid sinds:
                                          16 May 2009

                                          Plastic eraf halen en bitumen plakken.
                                          is het zeker dicht.

                                          haal je rubber daar eens los in je sponning. Is net daar vochtig en schimmelig?

                                          #18200877
                                          tamiya
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 October 2011

                                            Heb het laatst nog los gehad om het te controleren op vocht, het was daar allemaal schoon en droog.

                                            Bitumen plakken is wel een idee, is alleen meer een zomerklusje. Wil het graag deze winter droog hebben ;)

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.