Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Natte vloer Corsa B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 17:15 #17262703
Heb al jaren last van beslagen ramen. Ik dacht dat dit eerst aan het doorvoergat bij achter de accu zou zitten(onder de parafaan), helaas hielp dit niet zoveel.
Vandaag was ik de auto aan het stofzuigen, kwam ik er achter dat de hele vloermatten aan de onderkant zeiknat waren. Naar wat googlen kwam ik bij het topic van robert_corsa:
Dus vanmiddag de vloerbedekking voorzicht los gehaald. De bitumen/schuim isolatie was zeiknat en al gedeeltelijk poreus, dit aan beide kanten(alleen bij de voorstoelen). Heb gelijk de bitumen laag er uit gesneden, binnenkort op de sloop een nieuw stuk zoeken.
Foto’s:
Het water komt vanuit de plastic doppen(van onder de auto). Helaas is een gat aan de passagierskant al lekker aan het rotten geweest, nu is mijn vraag; moet hier perse een dop weer in of kan ik dit gat gewoon helemaal dicht maken? Lassen is uiteraard beter, maar kan het ook gelijmd worden?( het slechte staal wegslijpen met dremel, nieuwe stukje erop, en dan plakken met carosserie kit o.i.d?) Zie het niet zo zitten lassen in de auto.
De andere gaten hadden een beetje roest, deze heb ik behandeld met roestomvormer. Morgen komt er zinkspray op en ga ik de boel volledig afkitten met polymax. Heb gelijk nieuwe dopppen bij de dealer besteld.Waar dienen deze gaten eigenlijk voor? En kan het kwaad om ze helemaal dicht te maken?
19 december 2013 om 17:32 #18200859als je auto bijv schade heeft gehad, zijn dat de meetpunten om te kijken of alles nog recht is.
er zitten meerdere gaten in de bodem.
ik had zelf er weer doppen in gezet en zincspray er op19 december 2013 om 17:47 #18200860Heb het ook bij mijn Corsa, bij mij is de accubak verrot, heb wel alleen rechts nat.
19 december 2013 om 18:14 #18200861Rond de plastic doppen begint de ellende meestal, vooral bij de reservewielbak. Ik heb alle doppen van voor tot achter eruit gehaald en de gaten dichtgelast. Kan er geen vuil meer ophopen en ziet ook nog beter uit.
19 december 2013 om 19:50 #18200862Water komt altijd van bovenaf. Controleer het schutbord maar eens goed, of het raam, en de accubak.
Laat eens iemand de auto nat spuiten met een sproeier, alle naden langs.19 december 2013 om 19:53 #18200863@Fearless wrote:
Water komt altijd van bovenaf. Controleer het schutbord maar eens goed, of het raam, en de accubak.
Laat eens iemand de auto nat spuiten met een sproeier, alle naden langs.Alleen de bitumen/isolatie laag op de bodem was zeiknat, aan de zijkanten(dus de verticale kanten) waren nog kurkdroog. Dan kun je er toch vanuit gaan dat het water vanaf beneden komt? Bij de accubak heb ik laatst al afgekit ;)
Heb zonet nog een voorbeeld gevonden(van een Vectra B, maar hetzelfde idee)
19 december 2013 om 20:20 #18200864Het komt van boven af en je vloer zuigt het op.
Er zal ergens nog een gaatje zitten. Of de kitlaag van de voorruit is gaar.Gewoon sproeien en je zult het zien.
20 december 2013 om 05:25 #18200865Ik heb daar alle gaten dichtgeplakt met dynomat.
Spul plakt ook onder water e zit nog steeds prima.
Nu blijft alles lekker droog20 december 2013 om 17:51 #18200866Fearless, vandaag weer bezig geweest. Heb de buitenkant van de auto nat gespoten, kwam geen water binnen.
Het roestige gat ben ik niet verder mee gekomen. Ik heb momenteel niet de middelen om het te maken. De ellende is dat aan de onderkant het gat heel dicht bij de remleidingen lopen(blauwe leidingen) en aan de binnenzijde van de auto zit ik tegen een verstevigingsprofiel aan. Lassen is het beste, maar handig is anders :argue
Vanmiddag naar de sloop geweest voor andere bitumen/isolatiematten. Bij alle Corsa’s waren de isolatiematten aan de bestuurderskant nat, geen enkele auto gevonden die het niet had. Alleen vreemd genoeg hadden alle auto’s roest aan de zijkant(zegmaar ter hoogte van de dorpel). Daar heb ik dus weer geen roest, want ik heb het in een van de afwateringsgaten, heel vreemd :hmmz
De andere gaten, welke ik gister had voorzien van roestomvormer, heb ik vandaag in de zinkspray en verf gezet. Toen ik bezig was, kwam ik ook nog een paar beginnende roest-plekken tegen, dus meteen maar aangepakt. Wat is roest toch ….. :puke
20 december 2013 om 18:23 #18200867Ik heb ook al een tijdje last van een beslagen voorruit.
Dat vocht voel je dat ook op het tapijt of moet je er echt onder voelen.
23 december 2013 om 19:30 #18200868Vandaag de hele dag bezig geweest, het verroeste gat is nu helemaal dicht gelast(bedankt buurman :thumbup ):
Nieuwe doppen geplaatst in de andere gaten, en rondom afgekit. Bestuurderskant heb ik vanmiddag ander bitumen/isolatie laag in pas gemaakt en de rest weer gemonteerd. Is niet ideaal, maar auto moet morgen weer gebruikt worden. De passagierskant ga ik binnenkort afmaken, er blijkt nog wat oppervlakkige roest in een hoek te zitten.
Tip voor alle Corsa B rijders: controleer je bodemplaat op roest! Hopelijk kun je de oppervlakkige roest nog wegschuren i.p.v. te hoeven lassen ;)
23 december 2013 om 20:13 #18200869Ben benieuwd of je nu van je vochtprobleem af bent.
Die vloertjes van de corsa b’s rotten zoiezo wel lekker.
Vorige week voor de apk een vloer moeten lassen omdat de stoel half los lag. Heb maar een stuk uit een sloper geslepen.
24 december 2013 om 19:54 #18200870Klopt. Die gaten zijn drama plekken.
bij mijn corsa b 5 deurs uit 2000 is ook hetnodige roestig.
maar zodra de lasser klaar is, is die weer voor jaren goed.27 januari 2014 om 16:35 #18200871Heb de water problemen een tijdje in de gaten gehouden. Wat blijk nu, het water loopt via de deur naar midden. Als ik mijn auto voor huis parkeer, staat ie altijd wat scheef(de bijrijderskant staat dan een stuk lager, omdat de straat scheef afloopt). Het water loopt tussen de deurbak(onderste gedeelte) en de deur via de kier naar binnen, dan komt het precies aan de binnenkant van het deurrubber, en zo drupt het langzaam naar binnen onder de isolatiemat. Heb alle gaten al dicht gekit die ik kon vinden, zelfs de speaker, maar tot nu toe zonder resultaat :swear
Wie kan dit verklaren? De deur heeft grote afvoergaten aan de onderkant, en toch loopt het via het deurpaneel naar beneden. Heb zelfs nog een dakje aan de binnenkant van de speaker gemaakt( waar de kabelaansluiting zit) om zo te voorkomen dat het wegloopt, dit helpt ook niet :hmmz
27 januari 2014 om 17:01 #18200872heb er in mn astra ook last van
en denk dat het komt van de rand tussen mn raam en paravaanplaat27 januari 2014 om 17:19 #18200873Bij je spiegel moet jekijken.
27 januari 2014 om 17:39 #18200874dan moet je het plastic onder loshalen en naar binnen vouwen.
dan loopt het water weg via je deur afwatering.
27 januari 2014 om 18:12 #18200875robert_corsa, spiegel heb ik er laatst nog af gehad. Hier was het niet nat :hmmz
sjoerdie, het lekt ter hoogte van de speaker, daar zit bijna geen plastic( zit metaal achter).
27 januari 2014 om 19:27 #18200876Plastic eraf halen en bitumen plakken.
is het zeker dicht.haal je rubber daar eens los in je sponning. Is net daar vochtig en schimmelig?
27 januari 2014 om 19:51 #18200877Heb het laatst nog los gehad om het te controleren op vocht, het was daar allemaal schoon en droog.
Bitumen plakken is wel een idee, is alleen meer een zomerklusje. Wil het graag deze winter droog hebben ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.