Naar rechts trekken Crossland

Forumindex Forums Modellen Crossland Naar rechts trekken Crossland

Trekt jouw Crossland X ook naar rechts?

Ik wil graag weten wie er allemaal last hebben van dit euvel.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • Ja, mijn Crossland trekt naar rechts.
  • Ja, mijn Crossland trekt ook, maar dan naar links.
  • Nee, mijn Crossland gaat netjes rechtdoor.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur

BattleDroid
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Sinds enkele dagen heb ik een Crossland en het is een fijne auto. Alleen merkte ik direct al (op de snelweg) dat de auto naar rechts trekt. De ene keer wat meer duidelijk dan de andere keer, maar je moet het telkens in de gaten blijven houden c.q. Corrigeren. Ik ben er afgelopen week al mee terug geweest en ze (dealer) hebben e.e.a. aan de stuurbekrachtiging gereset of ingesteld.

Helaas is het euvel niet verholpen en op de ANWB website lees ik verontrustende berichten van anderen die tegen deze problemen zijn aangelopen (of beter gereden). Ik voorzie dan ook een lange geschiedenis aan bezoekjes aan de dealer zonder dat het ooit tot een oplossing gaat komen. Klinkt pessimistisch, maar denk realistisch als ik die andere berichten lees.

Ik zal proberen op dit forum berichten te plaatsen hoe het verloopt en afloopt. Ondertussen ben ik benieuwd of er andere mensen zijn met dezelfde problemen en hoe het hen vergaan is.

Met vriendelijke groet,

Opel Crossland X 120 jaar editie (met plus pakket, 110pk)

BattleDroid
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Vandaag heeft de dealer mij gebeld en ze erkennen dat er sprake is van een blijvend probleem. We gaan ook niet meer aan de auto lopen knutselen, maar wachten af waar Opel NL/DE mee op de proppen gaat komen. Nu is natuurlijk alleen nog de vraag hoe lang geven we Opel de tijd voor een fix? Voorlopig ben ik al blij met de erkenning van het probleem. Ik laat mijn toekomstige bevindingen hier wel weer achter. Een heel druk forum lijkt dit overigens niet te zijn :unsure:

TheLarger
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 27

Hi,

Mijn crossland heeft precies hetzelfde probleem! Dealer moeilijk moeilijk, alles nagelopen en opnieuw uitgelijnd… resultaat? Niks veranderd.. tsja elke auto trekt naar rechts. Dat zal best maar niet zo als deze. Echt belachelijk!

Ook heb ik last van de ‘tok’ in de voorvering. Is erkend maar Opel/Peugeot heeft geen idee hoe het op te lossen..

Nick-GSI
    Participant
    • Topics 24
    • Reacties 2175

Is bekend, ze zijn bij Opel aan het zoeken naar een oplossing

Ronald65
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 1

Hoi Luitjes,
    <p style=”text-align: left;”>Sinds 13 september rij ik ook crossland x. Innovation van 2018</p>
    Tis mij ook opgevallen dat hij naar rechts afwijkt.

Vooral op de snelweg is dit vrij irritant.

Mijn vraag is zou dit op ten duur erger worden of te wel gevaarlijk?
    <p style=”text-align: left;”>Ik Ga volgende week op maar x keer contact opnemen met de dealer ff kijken hoe ze reageren. :bye:</p>

Crossland19
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 4

Ik rijd in een Crossland x 120 jaar editie met 110pk. Geleverd in juni 2019. Na 11000km nergens last van voor wat betreft een afwijking.

BattleDroid
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 2

Belangrijke update!

Vorige week hebben ze bij mijn dealer (Aalsmeer) de auto een aantal dagen in de garage gehad. Ik moet zeggen dat het naar rechts trekken goed deels verholpen is. Voldoende. De auto blijft een klein beetje raar stuurgedrag vertonen, maar dat is misschien gewoon de soort auto (samenwerking met PSA) en voor een deel zit het wellicht in m’n hoofd.

Toch zit ik op dit moment weer bij de dealer. De koppeling piept en het dak lekt. Ja serieus, er stond water bij mijn versnellingspook toen ik vandaag instapte. Mensen wat heb ik gekocht?!

Mvg, Jan-Paul

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.