Naar rechts trekken Crossland

Forumindex Forums Modellen Crossland Naar rechts trekken Crossland

Trekt jouw Crossland X ook naar rechts?

Ik wil graag weten wie er allemaal last hebben van dit euvel.

Je moet zijn ingelogd om te kunnen stemmen.
  • Ja, mijn Crossland trekt naar rechts.
  • Ja, mijn Crossland trekt ook, maar dan naar links.
  • Nee, mijn Crossland gaat netjes rechtdoor.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368727
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Sinds enkele dagen heb ik een Crossland en het is een fijne auto. Alleen merkte ik direct al (op de snelweg) dat de auto naar rechts trekt. De ene keer wat meer duidelijk dan de andere keer, maar je moet het telkens in de gaten blijven houden c.q. Corrigeren. Ik ben er afgelopen week al mee terug geweest en ze (dealer) hebben e.e.a. aan de stuurbekrachtiging gereset of ingesteld.

      Helaas is het euvel niet verholpen en op de ANWB website lees ik verontrustende berichten van anderen die tegen deze problemen zijn aangelopen (of beter gereden). Ik voorzie dan ook een lange geschiedenis aan bezoekjes aan de dealer zonder dat het ooit tot een oplossing gaat komen. Klinkt pessimistisch, maar denk realistisch als ik die andere berichten lees.

      Ik zal proberen op dit forum berichten te plaatsen hoe het verloopt en afloopt. Ondertussen ben ik benieuwd of er andere mensen zijn met dezelfde problemen en hoe het hen vergaan is.

      Met vriendelijke groet,

      #18368782
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Vandaag heeft de dealer mij gebeld en ze erkennen dat er sprake is van een blijvend probleem. We gaan ook niet meer aan de auto lopen knutselen, maar wachten af waar Opel NL/DE mee op de proppen gaat komen. Nu is natuurlijk alleen nog de vraag hoe lang geven we Opel de tijd voor een fix? Voorlopig ben ik al blij met de erkenning van het probleem. Ik laat mijn toekomstige bevindingen hier wel weer achter. Een heel druk forum lijkt dit overigens niet te zijn :unsure:

        #18369364
        TheLarger
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2010

          Hi,

          Mijn crossland heeft precies hetzelfde probleem! Dealer moeilijk moeilijk, alles nagelopen en opnieuw uitgelijnd… resultaat? Niks veranderd.. tsja elke auto trekt naar rechts. Dat zal best maar niet zo als deze. Echt belachelijk!

          Ook heb ik last van de ‘tok’ in de voorvering. Is erkend maar Opel/Peugeot heeft geen idee hoe het op te lossen..

          #18369433
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Is bekend, ze zijn bij Opel aan het zoeken naar een oplossing

            #18369617
            Ronald65
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 November 2019

              Hoi Luitjes,
              <p style=”text-align: left;”>Sinds 13 september rij ik ook crossland x. Innovation van 2018</p>
              Tis mij ook opgevallen dat hij naar rechts afwijkt.

              Vooral op de snelweg is dit vrij irritant.

              Mijn vraag is zou dit op ten duur erger worden of te wel gevaarlijk?
              <p style=”text-align: left;”>Ik Ga volgende week op maar x keer contact opnemen met de dealer ff kijken hoe ze reageren. :bye:</p>
               

              #18369621
              Crossland19
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 November 2019

                Ik rijd in een Crossland x 120 jaar editie met 110pk. Geleverd in juni 2019. Na 11000km nergens last van voor wat betreft een afwijking.

                #18369841
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Belangrijke update!

                  Vorige week hebben ze bij mijn dealer (Aalsmeer) de auto een aantal dagen in de garage gehad. Ik moet zeggen dat het naar rechts trekken goed deels verholpen is. Voldoende. De auto blijft een klein beetje raar stuurgedrag vertonen, maar dat is misschien gewoon de soort auto (samenwerking met PSA) en voor een deel zit het wellicht in m’n hoofd.

                  Toch zit ik op dit moment weer bij de dealer. De koppeling piept en het dak lekt. Ja serieus, er stond water bij mijn versnellingspook toen ik vandaag instapte. Mensen wat heb ik gekocht?!

                  Mvg, Jan-Paul

                  #18370284
                  digitall12
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 September 2019

                    Ook mijn Crossland trekt naar rechts. Ik moet een afspraak maken om de auto te gaan uitlijnen. Maar zoals ik hier lees zal dat niets uitmaken.

                    #18370343
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      @digitall12

                      Bij mij is het naar rechts trekken goeddeels verholpen. Laat jouw dealer/garage anders even contact opnemen met Van Kouwen in Aalsmeer. Ze zijn er dagen mee zoet geweest, dus waarom het (stuur)wiel opnieuw uitvinden ?

                      #18370458
                      Jaap de Ruyter
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2019

                        Sinds Juli 2019 rijden wij een Opel crossland X. En vanaf het begin trekt hij naar rechts en niet te krab. Na 3 keer uitgelijnen is het probleem nog steeds NIET verholpen. De garage doet niet vervelend, en wil het probleem graag oplossen alleen ze zijn afhankelijk van de importeur en die is zo vlug als dikke ……………   Inmiddels zijn we wel 6 maanden verder en is er nog GEEN duidelijk waarneembaar resultaat geboekt, en hoe het verder moet?????? Het probleem vind ik zo ernstig  dat we overwegen een andere auto te kopen.

                        Laat wat van u horen groetjes

                        #18370468
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          @Jaap de Ruyter

                          Zoals ik er boven schreef. Laat je garage (of neem zelf) contact opnemen met de Opel dealer te Aalsmeer. Ze hebben een voldoende resultaat bij mijn auto weten te bereiken. Mvg

                          #18370512
                          Ronald65
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 November 2019

                            Hoi Luitjes,

                            Hier een update ben ondertussen al 2 keer naar de garage geweest en het naar rechts trekken is zo goed als verholpen voor 95% en nog 5% in mijn hoofd …ze hebben alles gedaan balanceren en uitlijnen maar ook de wielen van voor naar achteren geplaatst . Nu ben ik benieuwd wat voor velgen jullie er op hebben zitten en banden?

                            20191204_12322520191204_123300

                             

                             

                            #18370515
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              21B13063-19A8-485A-AE35-C9F30C80BD5F5A8CF46D-33E8-4A49-A93B-744512950AFC

                              #18370521
                              Ronald65
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 November 2019

                                Mm het zit hem dus niet in de banden en velgen . :-( :rolling:
                                <p style=”text-align: left;”>Crossland x innovation 110 pk</p>
                                <p style=”text-align: center;”></p>

                                #18370624
                                digitall12
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 September 2019

                                  Dank je BattleDroid.
                                  ik zal mijn dealer laten weten dat van Kouwen een oplossing heeft. Maar weet je ook wat ze er aan hebben gedaan?

                                  #18370639
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Ik meen dat ze het voertuig op alle manieren hebben uitgelijnd en dat ze met de instelling van de stuurbekrachtiging aan het werk zijn geweest. Echter ik was er niet bij dus weet niet zeker. Wat ik nu nog heb (nadien) is dat het stuurwiel heel iets uit het lood staat. Zet ik het stuur recht dan gaat de auto naar links. Afwijking van een paar graden hoor. Maar laat je het stuur dus met rust, dan gaat de auto vrijwel rechtdoor. Nog steeds geen super oplossing, maar vele malen beter dan ervoor.

                                    #18370860
                                    TheLarger
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 November 2010

                                      Goedemiddag allemaal,

                                      Allereerst de beste wensen voor iedereen!

                                      Op dit moment staat mijn Crossland voor de derde keer bij de dealer maar ik kan wel al wat informatie delen waar jullie wellicht wat aan hebben.

                                      De eerste keer is de auto uitgelijnd, uiteraard geen verschil.

                                      De tweede keer andere Opel dealer die zegt we hebben dit 1 keer eerder gehad, er zit iets in de veerpoten niet goed waardoor tijdens het rijden de rechter voorkant de poot naar buiten duwt en de auto dus naar rechts trekt, helaas einde van de dag dat ik al de nieuwe poten had en dit het dus niet was. Dit alles gaat in overleg met de technische dienst van Opel in Duitsland. Laat je dealer hier dus eens mee bellen! Ivm feestdagen auto opgehaald en later weer terug

                                      Derde keer naar dealer: gister erheen gegaan, ditmaal op advies van Opel nieuwe spoorstangen, wielen kruislings wisselen en opnieuw uitlijnen. Gister gebeld, we willen de auto nog een dagje hebben want hij trekt nu niet meer naar rechts maar een beetje naar links… weer contact met TD Opel Duitsland… hopelijk komt vandaag het verlossende antwoord want ik ben er klaar mee :)

                                       

                                      Wellicht hebben jullie er wat aan!

                                      #18371494
                                      Henny de Ruijter
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 January 2020

                                        Volgens het uitlijn bedrijf van Mario Verkade Kwikstaartlaan 14 Zeist

                                        Zou het een constructie fout  in de electronische stuurbekrachtiging zijn.  Iets wat bij Opel bekent is, zijn maar waar ze tot op heden geen oplossing voor hebben.

                                        #18371496
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          @Henny

                                          Ikzelf heb ook het idee dat het in die stuurbekrachtiging zit en niet in iets anders in de auto. Ik hoop dat ze het ooit oplossen want deze auto’s sturen gewoon niet prettig zo.

                                          Mvg

                                          #18371759
                                          Jaap de Ruyter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            11 December 2019

                                            Ook onze Crossland trek/trok naar rechts . Nu hebben ze (een externe monteur) het electronisch gedeelte van stuurhuis gekalibreerd. Alleen daar krijg ik Geen computer uitdraai/rapport  van. Ja dit kalibreren heeft wel geholpen maar het is NIET over. We overwegen wel om verder te gaan om deze storing/fabrieks fout totaal te verhelpen . Volgens mij behoort een auto NIET naar echts of links te trekken

                                            #18372111
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              L.S.

                                              Zoals ik 23 december jl. beschreef was het naar rechts trekken van de auto toen goeddeels verholpen. Afgelopen week hebben ze hem nog voor een laatste keer onder handen genomen en op dit moment ben ik klachten vrij. De auto stuurt zoals het hoort (eindelijk).

                                              Ook de andere euvels (achteruitrijcamera, koppeling en lekkage) zijn verholpen en kan ik dus eindelijk beginnen met het genieten van de auto. En dan maar hopen dat er zich geen nieuwe mankementen aandienen.

                                              Er zijn v.w.b. het sturen van de auto (voor zover ik weet) geen onderdelen vervangen bij mijn auto. Dat wil niet zeggen dat het oplossen van dit probleem altijd mogelijk is zonder dat te doen, maar het lijkt me raadzaam om jullie dealer in contact te brengen met Opel Janssen Van Kouwen te Aalsmeer. Na drie pogingen is het hun helemaal gelukt en die kennis kunnen ze best delen lijkt me.

                                              Groetjes en succes!

                                              #18420849
                                              Henal
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 May 2021

                                                Mijn Opel Crossland x bouwjaar 2020 heeft hetzelfde probleem. Terug uitgelijnd, bredere banden en velgen, andere voorveren. Nog niet veel verbetering. Volgens Opel(PSA) rijdt mijn wagen normaal en dreigen hun handen van het probleem terug te trekken. Begin er stilaan hopeloos van te worden. Deze wagen stuurt echter niet prettig en op de autoweg zelfs gevaarlijk.
                                                Kan iemand mij zeggen hoe het probleem kan opgelost worden.
                                                Mijn dealer heeft ook contact opgenomen met van Kouwen echter zonder resultaat.

                                                #18420990
                                                Botr
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2019

                                                  Mijn Opel Crossland x bouwjaar 2019 stuurt ook niet prettig. Net als je denkt dat het naar rechts trekken wat minder vaak optreedt tijdens het rijden, dan begin je het toch weer te voelen. Volgens de dealer is dit bij deze auto ”normaal” en is er niets aan te doen. Mijn garantie loopt over enkele maanden af en ik vrees dat er voor die tijd geen oplossing is vanuit Opel, maar wat kan ik er, behalve over klagen, nog aan doen. Het aantal klachten lijkt hier mee te vallen, maar is dat echt zo of komt het maar bij een beperkt aantal wagens voor?

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.