Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Na herstarten valt auto stil astra j
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 januari 2019om 12:19 door tie.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2018 om 18:47 #18362639
Beste Leden
opel astra j ecoflex start&stop bouwjaar 2012 1.7 cdti 110pk 115.000km
ik heb een probleem met mijn auto.
Als ik s’morgens moet vertrekken, start de auto normaal. Nadat ik een lange afstand heb afgelegd en de motor is warm en ik kom aan bij mijn bestemming zet ik dan mijn wagen uit. Na 5minuten als ik mijn auto terug wil opstarten, begint de auto te trillen en dan valt die opeens stil en mijn koppelingpedaal voelt aan alsof die ontlucht moet worden. Ik heb al de koppeling meerdere keren ontlucht zonder resultaat. Pas nadat ik de wagen voor de tweede keer heropstart dan start de auto weer normaal?!
Nadat ik deze probleem ervaar, zorg ik ervoor dat ik na lange afstanden de auto niet meer per direct opstart. Ik wacht eerst af dat de auto afgekoeld is na zeker 4uren. Hierna ervaar ik geen opstartproblemen met mijn wagen.
ik heb deze probleem nu meer dan 2maanden!
Ik heb ondertussen de cilinderpomp aan de koppelingpedaal vervangen zonder resultaat.
De computer geeft geen foute diagnose aan.
Mijn probleem is dus bij warme motor start mijn wagen niet direct na de eerste poging.
Kan iemand mij hierbij helpen waar het probleem ligt?
27 december 2018 om 00:24 #18362675geen remvloeistof lekkage tussen motor en bak? kan zijn dat de cilinder in de bak lek is
27 december 2018 om 19:53 #18362694Ik heb alle leidingen gecontroleerd. Er is geen lekkage! De niveau van de remvloeistof blijft dan ook het zelfde
Ik zou graag weten waar het aan ligt?
:help:
13 januari 2019 om 09:35 #18363068Heb het zelfde probleem
13 januari 2019 om 21:01 #18363082Ik heb deze probleem meer dan 4maanden. Ik ben bij verschillende garagisten geweest en ze zeggen dat ik bepaalde stukken moet veranderen die trouwens superduur zijn en alsnog is het niet zeker of het opgelost geraakt.
Nu ben ik het zelf aan het proberen op te lossen.
Eerst heb ik koppelingcilinderpomp aan de pedaal veranderd ( zonder resultaat)
Tweede heb ik de starter veranderd ook zonder resultaat
Derde vandaag heb ik de koppelingcilinderpomp aan de versnellingsbak vervangen ( was super veel werk :cry:)!
En nu ik denk dat het opgelost is omdat ik een verschil merk, maar pas binnen een week kan ik weten of het nu daadwerkelijk opgelost is.Probeer de koppeling te ontluchten zeker na een lange afstand voor je die opnieuw begint te starten
13 januari 2019 om 21:24 #18363087[quote quote=18363068]Heb het zelfde probleem[/quote]
welk auto heb je
kw km .Dat doet hij precies
13 januari 2019 om 23:11 #18363095Heb een Astra 2012 1.7 CDTI 131pk, het probleem doet zich voor bij warme blok, auto trilt dan in stationair en bij herstarten gaat het weg, koppeling voelt wel normaal, ik denk zelf dat het de drukventiel is op de hogedrukpomp, zie soms ook toerental soms lichtjes schommelen, heb trouwens 350.000 op de klok
14 januari 2019 om 12:19 #18363099Ik denk dat injector probleem bij mijn vriend was ook zo aan stoplicht begint te trillen auto afzetten en terug starten doet normaal bij volgende stoplicht terug trillen alleen bij warm Motor (Koud Motor geen probleem)
1 Probeer nieuw brandstoffilter en injector cleaner Doe beetje in de brandstoffilter zelf de rest in de tank Maxime om 20 l tanken2 Controleer alle kabels van injectors Losmaken en terug in steken
Succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.