Na herstarten valt auto stil astra j

Forumindex Forums Modellen Astra Na herstarten valt auto stil astra j

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362639
    tie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2018

      Beste Leden

      opel astra j ecoflex start&stop bouwjaar 2012 1.7 cdti 110pk 115.000km

      ik heb een probleem met mijn auto.

      Als ik s’morgens moet vertrekken, start de auto normaal. Nadat ik een lange afstand heb afgelegd en de motor is warm en ik kom aan bij mijn bestemming zet ik dan mijn wagen uit. Na 5minuten als ik mijn auto terug wil opstarten, begint de auto te trillen en dan valt die opeens stil en mijn koppelingpedaal voelt aan alsof die ontlucht moet worden. Ik heb al de koppeling meerdere keren ontlucht zonder resultaat. Pas nadat ik de wagen voor de tweede keer heropstart dan start de auto weer normaal?!

      Nadat ik deze probleem ervaar, zorg ik ervoor dat ik na lange afstanden de auto niet meer per direct opstart. Ik wacht eerst af dat de auto afgekoeld is na zeker 4uren. Hierna ervaar ik geen opstartproblemen met mijn wagen.

      ik heb deze probleem nu meer dan 2maanden!

      Ik heb ondertussen de cilinderpomp aan de koppelingpedaal vervangen zonder resultaat.

      De computer geeft geen foute diagnose aan.

      Mijn probleem is dus bij warme motor start mijn wagen niet direct na de eerste poging.

      Kan iemand mij hierbij helpen waar het probleem ligt?

       

      #18362675
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        geen remvloeistof lekkage tussen motor en bak? kan zijn dat de cilinder in de bak lek is

        #18362694
        tie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 November 2018

          Ik heb alle leidingen gecontroleerd. Er is geen lekkage! De niveau van de remvloeistof blijft dan ook het zelfde

          Ik zou graag weten waar het aan ligt?

          :help:

           

          #18363068
          Laarbeek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 January 2019

            Heb het zelfde probleem

            #18363082
            tie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2018

              Ik heb deze probleem meer dan 4maanden. Ik ben bij verschillende garagisten geweest en ze zeggen dat ik bepaalde stukken moet veranderen die trouwens superduur zijn en alsnog is het niet zeker of het opgelost geraakt.
              Nu ben ik het zelf aan het proberen op te lossen.
              Eerst heb ik koppelingcilinderpomp aan de pedaal veranderd ( zonder resultaat)
              Tweede heb ik de starter veranderd ook zonder resultaat
              Derde vandaag heb ik de koppelingcilinderpomp aan de versnellingsbak vervangen ( was super veel werk :cry:)!
              En nu ik denk dat het opgelost is omdat ik een verschil merk, maar pas binnen een week kan ik weten of het nu daadwerkelijk opgelost is.

              Probeer de koppeling te ontluchten zeker na een lange afstand voor je die opnieuw begint te starten

              #18363087
              tie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 November 2018

                [quote quote=18363068]Heb het zelfde probleem[/quote]

                welk auto heb je

                kw  km .Dat doet hij precies

                #18363095
                Laarbeek
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 January 2019

                  Heb een Astra 2012 1.7 CDTI 131pk, het probleem doet zich voor bij warme blok, auto trilt dan in stationair en bij herstarten gaat het weg, koppeling voelt wel normaal, ik denk zelf dat het de drukventiel is op de hogedrukpomp, zie soms ook toerental soms lichtjes schommelen, heb trouwens 350.000 op de klok

                  #18363099
                  tie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 November 2018

                    Ik denk dat injector  probleem bij mijn vriend was ook zo aan stoplicht begint te trillen  auto afzetten en terug starten doet normaal bij volgende stoplicht terug trillen alleen bij warm Motor (Koud Motor geen probleem)
                    1 Probeer  nieuw  brandstoffilter en  injector cleaner Doe beetje in de brandstoffilter zelf  de rest in de tank Maxime om 20 l tanken

                    2 Controleer alle  kabels van injectors Losmaken en terug in steken

                    Succes

                     

                     

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.