MyOpel app mist functionaliteit Navigatie

Forumindex Forums Modellen Grandland X MyOpel app mist functionaliteit Navigatie

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354153
    GrandlandX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2018

      Hoi allen,

      Ik heb inmiddels de MyOpel app gedownload. In ben ingelogd en ik zie alleen de volgende functionaliteiten staan:
      -afstandsbedieningsfuncties
      -voertuigstatus
      -Wifi-hotspot

      Afbeelding: vanuit mijn smartphone:

      Schermafbeelding 2018-03-24 om 16.25.43

      Wat ik mis is is de functionaliteit: Navigatie (Naar voertuig versturen).
      Deze functionaliteit zouden ook moeten zijn volgens youtube vid om 1:14min: https://www.youtube.com/watch?v=vrNZTtMlxbc&t=27s

      Afbeelding vanuit de Youtube vid: Zie pijltje

      Schermafbeelding 2018-03-24 om 15.47.57

      Ik heb helpdesk van MyOpel en Onstar gebeld en ze zeggen dat ze niet precies weten wanneer deze Navigatie (Naar voertuig versturen) gaan komen! Ik vind dit wel een gemiste kans hoor….. :(

      Groet,

       

      #18354156
      Roland Bergsmidt
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 December 2017

        Helaas wordt dit inderdaad niet ondersteund voor de Grandland X! Via de Onstar button in je auto kun je kenbaar maken hoe belachelijk het is! Er wordt immers wel reclame mee gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=IHtLGFNMqv0

        Hopelijk doen ze er nog wat mee!

        #18354158
        GrandlandX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2018

          @ Roland Bergsmidt,
          Ik heb ze vanochtend al kenbaar gemaakt voor het gemist van de betreffende functionaliteit! Ik vind het niet kunnen dit. Ik vind het een misleidend reclame.. :-( :-( :-(

          #18354174
          Kietje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2016

            Mogelijk moet je de reclame teksten wat beter analyseren want er staan altijd uitzonderingen bij. De Grandland zal bij deze uitzonderingen horen omdat die een Peugeot oorsprong heeft.

            #18354176
            GrandlandX
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 February 2018

              @Kietje,

              “uitzonderingen”???? pffff please, dan moeten ze ook deze MyOpel app ook niet maken!! Dat is dus al vragen om vraagstukken.

              #18354180
              Kietje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2016

                De MyOpel app werkt echt wel, alleen de navi in de grandland ondersteunt de functie die je zoekt mogelijk niet. Daarom staat er bij de reclame uitingen dat niet ieder model dit ondersteunt.

                kijk eens onder ‘dashboard bewerken’ of je opties aan of uit kunt zetten.

                22D1CD59-B8A0-4F31-B360-98284D4D19B9263C1D22-8E77-4F55-AF02-9983AFF3D47F

                #18354352
                GrandlandX
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 February 2018

                  @Kietje,

                  Dank voor je uitleg. Misschien heb je gelijk de navigatie bij de Grandland X ondersteunt (nog) niet functionaliteit ‘Navigatie’ .
                  Jammer en wat een gemiste kans…..  :-( :-( :-( :cry: :cry:

                  #18354362
                  JoPeet
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 February 2018

                    @Kietje ,

                    Voordat ik kan inloggen op myopel krijg ik jouw bovenste foto gepresenteerd , wanneer ik dan probeer in te loggen krijg ik een van de twee onderstaande meldingen op mijn iphone. Ik ben nederlander maar woon in Belgie , ik mag aannemen dat de apps in Nederland en Belgie hetzelfde zijn ?

                    Wanneer ik inlog bij Onstar is het helemaal geen probleem maar krijg ik bij actieradius alleen maar streepjes (—–) vermeldt EN dat de bandenspanning moet worden verhoogd. Als ik nu inlog op mijn laptop is de bandenspanning plots WEL in orde maar zie ik helemaal niets staan van actieradius.

                    Ik heb zojuist onstar gebeld maar moest het helaas via een tolk doen ivm de drukte , ze hebben wel de auto gediagnosteerd en geen enkele afwijking gevonden , dus hoe de bandenspanning er in komt ??????

                    Wat kun jij allemaal met zowel de myopel als de onstar app , het enige dat mij lukt is van afstand claxonneren , deuren openen en sluiten en knipperlichten activeren. Gemiddeld verbruik en afgelegde aantal kilometers werkt ook nog. Ligt het mss aan de instellingen van de iphone ?

                    Ik hoor het graag van je ,

                     

                    Groet ,

                    Johan

                    29830057_1618282264934579_1563550202_o29748458_1618282284934577_130379126_o

                    #18354366
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      [quote quote=18354362] @kietje , Voordat ik kan inloggen op myopel krijg ik jouw bovenste foto gepresenteerd , wanneer ik dan probeer in te loggen krijg ik een van de twee onderstaande meldingen op mijn iphone. Ik ben nederlander maar woon in Belgie , ik mag aannemen dat de apps in Nederland en Belgie hetzelfde zijn ? Wanneer ik inlog bij Onstar is het helemaal geen probleem maar krijg ik bij actieradius alleen maar streepjes (—–) vermeldt EN dat de bandenspanning moet worden verhoogd. Als ik nu inlog op mijn laptop is de bandenspanning plots WEL in orde maar zie ik helemaal niets staan van actieradius. Ik heb zojuist onstar gebeld maar moest het helaas via een tolk doen ivm de drukte , ze hebben wel de auto gediagnosteerd en geen enkele afwijking gevonden , dus hoe de bandenspanning er in komt ?????? Wat kun jij allemaal met zowel de myopel als de onstar app , het enige dat mij lukt is van afstand claxonneren , deuren openen en sluiten en knipperlichten activeren. Gemiddeld verbruik en afgelegde aantal kilometers werkt ook nog. Ligt het mss aan de instellingen van de iphone ? Ik hoor het graag van je , Groet , Johan [/quote]

                      Beste Johan, ligt niet aan je telefoon, ik heb dezelfde verschijnselen (zowel telefoon, iPad, laptop en PC). Ik vermoed dat de auto icm MyOpel en Onstar te nieuw is en de software er nog niet mee kan omgaan….

                      Groet,
                      Ronald

                       

                      #18354369
                      JoPeet
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 February 2018

                        Dankjewel Ronald ,

                        Laten we dan in ieder geval hopen dat eea zsm wordt opgelost.

                        Ik heb een klacht ingediend bij Opel en OnStar , ik hou jullie hierover op de hoogte !!

                        Groet ,

                        Johan

                         

                        #18354611
                        Rick-Opel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 April 2015

                          Ga er maar van uit dat er binnenkort een nieuwe app ontwikkeld wordt voor alle nieuwe na 2018 Opel modellen. MyOpel2 bijvoorbeeld, die zal gebaseerd zijn op eigen ontwikkelingen en die van Peugeot. Dit is gewoon een kopie van een GM app. Grandland heeft geen GM navi, maar PSA. Wanneer je en Grandland koopt met Radio 4.0 systeem, das wel een Opel systeem.

                          #18354903
                          JoPeet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 February 2018

                            Hallo ,

                            Vanmiddag maar weer eens contact opgenomen met onstar via 080081676 ivm functionaliteit myOpel-app en Onstar-app.

                            Advies gekregen om beide apps van mijn iPhone te verwijderen , daarna telefoon uit en weer aanzetten en vervolgens opnieuw de apps installeren.

                            MyOpel-app geinstalleerd en het werkt !!!!

                            Alleen de OnStar-app is niet meer in de App-Store te vinden !!!

                            Via MyOpel kan ik nu wel het volgende bedienen :

                            Afstandsbediening , Voertuigdiagnose (brandstofpeil,bandenspanning,brandstofefficiency,kilometerteller en terugroepacties controleren) , Locatie geparkeerd voertuig (met mogelijkheid om locatie te wissen ,adres naar kaarten te sturen , een timer instellen ,opmerkingen toevoegen en foto toevoegen) , Instructieboekje verkennen , Voorkeursdealer , Zo werkt het! , Voertuigservice , Recall Center , Schaderapport , en Hulp.

                            Onderaan staat dan nog de mogelijkheid om Dashboard te bewerken , Account en Instellingen.

                            Is er iemand die naast de bandenspanning ook nog de staat van de olie , de actieradius enz.enz. kan inzien , dat lukt bij mij helaas niet.

                            Ik woon , als nederlander , in Belgie en weet dus niet of dit in Nederland idem dito is. in ieder geval ben ik nu mijn OnStar-app kwijt (op mijn iPhone).

                            Op de laptop kan ik wel nog inloggen op OnStar ???

                            Graag jullie reacties svp

                            PS nog een ding : gisteren tijdens mijn eerste lange rit (425 km) regelmatig een vreemd klikachtig geluid , het lijkt mij van de radio te komen , misschien iets te maken met DAB ????   Wie herkent dit ???

                            Alvast bedankt ,

                            Johan.

                             

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.