My Opel app via bluetooth

Forumindex Forums Modellen Grandland X My Opel app via bluetooth

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

BerryGLX
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 13

Mijn Grandland X is nu een paar dagen oud en heeft geen Onstar en ook nog geen Opel Connect. Waarschijnlijk is mijn GLX net tussen de overgang tussen de 2 systemen gemaakt, want er zit ook geen SOS knop in, dus waarschijnlijk is er geen data connectie mogelijk. Nu heb ik op mijn Android telefoon geprobeerd in te loggen op de Onstar app en kreeg toen de melding dat er een nieuwe My Opel app beschikbaar is. Deze geinstalleerd en nu zie ik in de app dat het toch mogelijk moet zijn om auto gegevens met de app uit te wisselen, alleen via een koppeling van de auto met de telefoon via bluetooth ipv via mobiel internet. Mij is het echter nog niet gelukt, is er hier iemand ook zonder Onstar en zonder Opel Connect bij wie dit al wel gelukt is?

autodata

hulp1

hulp2

hulp3

Grandland X Business Executive 1.2 handgeschakeld/Diamond Black/Executive+ pakket/Achteruitrijcamera/Denon audio/18" velgen bi-color black/Zilverkleurige dakrails/Vaste trekhaak

rednas_3ssen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 25

In mijn GrandlandX zitten de OpelOnStar knopjes, van dat systeem heb ik in het 1e jaar ook gebruik gemaakt. Nu werkt het niet meer omdat het gestopt is door Opel. Heb zojuist deze app geïnstalleerd en zal morgen testen of ik dan wel de verbinding kan maken met bluetooth.

Grandland X 1.2 MT (2018)

jjschelling
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 11

Zelfde situatie @berryglx. iPhone APP geinstalleerd maar lukt niet echt verbinding te maken tussen app en de auto. Zag ook in de app download link voor Navigatie systeem en een voor kaarten, dat zijn allemaal oudere versies. Tevens zijn ze erg klein. Ben benieuwd of er updates van anderen of Opel gaan komen hierop.

rednas_3ssen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 25

Mij is het ook niet gelukt om verbinding te maken / data over te dragen…

GrandLand-x
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2

Hier hetzelfde, bluetooth verbinding gemaakt, maar app lijkt geen data te krijgen van het navigatie systeem….

(2019 model, geen onstar knoppen oid)

rednas_3ssen
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 25

Er is inmiddels een nieuwe versie van de app uit. (Althans via de App-store kreeg ik een update) Of de verbinding nu wel werkt heb ik nog niet kunnen testen…

wzmn39
    Participant
    • Topics 0
    • Reacties 2

rednas_3ssen . Wat jij beweerd dat Opel nu is gestopt met On Star is niet waar. Opel On Star loopt nog tot einde 2020. Maar ja daar moet ge voor betalen hé. Dus zet dan geen onjuiste info op dit forum.

BerryGLX
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 13

In GLX’en met my2019 die nu worden geleverd is Onstar in elk geval niet meer mogelijk (ook niet tegen betaling) en Opel Connect zit pas in my2020 dacht ik. Mijn auto heeft in elk geval 2 witte, loze, afdekplaatjes op de plaats van de Onstar/ Connect en SOS knoppen.

Ik heb navraag gedaan bij de klantenservice of het mislukken van data overdracht via bluetooth evt  met een firmware update van de Intellilink 5 op te lossen is en krijg dan als reactie dat ze alleen antwoord kunnen geven op vragen over kaartupdates en dat ik maar naar een dealer moet gaan met andere vragen. Geweldige service van Opel!

Grandland X Business Executive 1.2 handgeschakeld/Diamond Black/Executive+ pakket/Achteruitrijcamera/Denon audio/18" velgen bi-color black/Zilverkleurige dakrails/Vaste trekhaak

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.