My Opel app via bluetooth

Forumindex Forums Modellen Grandland X My Opel app via bluetooth

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369676
    BerryGLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2019

      Mijn Grandland X is nu een paar dagen oud en heeft geen Onstar en ook nog geen Opel Connect. Waarschijnlijk is mijn GLX net tussen de overgang tussen de 2 systemen gemaakt, want er zit ook geen SOS knop in, dus waarschijnlijk is er geen data connectie mogelijk. Nu heb ik op mijn Android telefoon geprobeerd in te loggen op de Onstar app en kreeg toen de melding dat er een nieuwe My Opel app beschikbaar is. Deze geinstalleerd en nu zie ik in de app dat het toch mogelijk moet zijn om auto gegevens met de app uit te wisselen, alleen via een koppeling van de auto met de telefoon via bluetooth ipv via mobiel internet. Mij is het echter nog niet gelukt, is er hier iemand ook zonder Onstar en zonder Opel Connect bij wie dit al wel gelukt is?

      autodata

      hulp1

      hulp2

      hulp3

       

      #18369677
      rednas_3ssen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2019

        In mijn GrandlandX zitten de OpelOnStar knopjes, van dat systeem heb ik in het 1e jaar ook gebruik gemaakt. Nu werkt het niet meer omdat het gestopt is door Opel. Heb zojuist deze app geïnstalleerd en zal morgen testen of ik dan wel de verbinding kan maken met bluetooth.

        #18369688
        jjschelling
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 May 2019

          Zelfde situatie @BerryGLX. iPhone APP geinstalleerd maar lukt niet echt verbinding te maken tussen app en de auto. Zag ook in de app download link voor Navigatie systeem en een voor kaarten, dat zijn allemaal oudere versies. Tevens zijn ze erg klein. Ben benieuwd of er updates van anderen of Opel gaan komen hierop.

          #18369692
          rednas_3ssen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2019

            Mij is het ook niet gelukt om verbinding te maken / data over te dragen…

             

            #18369706
            GrandLand-x
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2019

              Hier hetzelfde, bluetooth verbinding gemaakt, maar app lijkt geen data te krijgen van het navigatie systeem….

              (2019 model, geen onstar knoppen oid)

               

              #18369902
              rednas_3ssen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 January 2019

                Er is inmiddels een nieuwe versie van de app uit. (Althans via de App-store kreeg ik een update) Of de verbinding nu wel werkt heb ik nog niet kunnen testen…

                 

                #18369905
                wzmn39
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 July 2018

                  rednas_3ssen . Wat jij beweerd dat Opel nu is gestopt met On Star is niet waar. Opel On Star loopt nog tot einde 2020. Maar ja daar moet ge voor betalen hé. Dus zet dan geen onjuiste info op dit forum.

                   

                  #18369907
                  BerryGLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2019

                    In GLX’en met my2019 die nu worden geleverd is Onstar in elk geval niet meer mogelijk (ook niet tegen betaling) en Opel Connect zit pas in my2020 dacht ik. Mijn auto heeft in elk geval 2 witte, loze, afdekplaatjes op de plaats van de Onstar/ Connect en SOS knoppen.

                    Ik heb navraag gedaan bij de klantenservice of het mislukken van data overdracht via bluetooth evt  met een firmware update van de Intellilink 5 op te lossen is en krijg dan als reactie dat ze alleen antwoord kunnen geven op vragen over kaartupdates en dat ik maar naar een dealer moet gaan met andere vragen. Geweldige service van Opel!

                    #18370151
                    rednas_3ssen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2019

                      [quote quote=18369905]rednas_3ssen . Wat jij beweerd dat Opel nu is gestopt met On Star is niet waar. Opel On Star loopt nog tot einde 2020. Maar ja daar moet ge voor betalen hé. Dus zet dan geen onjuiste info op dit forum.[/quote]

                      Klopt, ik zie dat ik het had kunnen verlengen, wat ik postte is dus inderdaad niet juist. OnStar werkt nog tot 2020 mits je een abonnement hebt. Bij deze rechtgezet @wzmn39

                      #18444811
                      CJX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2011

                        De “My Opel app.” heeft sinds maart continu prima gewerkt, maar sinds afgelopen week worden de gemaakte ritten niet meer geregistreerd.

                        De auto blijft in het beginscherm ( Google Maps ) voor mijn huis staan terwijl ik ergens anders ben. De km-stand loopt ook niet meer mee. Ik heb al alle menu’s geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen, maar vooralsnog geen succes.

                        Iemand suggesties?

                        #18445731
                        Opel goes on and on
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 January 2005

                          Misschien een tip , voor het geval je een iPhone hebt

                          zet in de hotspot de connectie op maximaliseer compatibiliteit.C66B693F-B30E-47E7-AB9B-54C63BD039E4

                          #18446335
                          CJX
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2011

                            Bedankt voor je reactie.

                            Maar nee. Ik heb Android.
                            De app heeft het ruim een half jaar prima gedaan op mijn Samsung Galaxy S9, maar weigert nu pertinent om nieuwe ritten te registreren. :scratch:

                            #18446372
                            Jan Driebeen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2018

                              [quote quote=18446335]Bedankt voor je reactie. Maar nee. Ik heb Android. De app heeft het ruim een half jaar prima gedaan op mijn Samsung Galaxy S9, maar weigert nu pertinent om nieuwe ritten te registreren. :scratch:[/quote] de app verwijderen van je mobiel en dan weer opnieuw installeren en inloggen. Misschien helpt dat?

                              #18446442
                              GrandLand-x
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 October 2019

                                Bij mij werkt het (soms) als ik de app opstart, en daarna pas de auto start.

                                Als dat niet lukt, wil ik nog wel eens de bluetooth uitschakelen op de telefoon en daarna weer aan.
                                Maar het gaat dus niet vlekkeloos. Vind het ook niet zoveel toevoegen, zeker omdat het verbinden niet lekker gaat.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.