multiriem vervangen, start niet

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) multiriem vervangen, start niet

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271980
    CasperKlus
      Lid sinds:
      19 May 2015

      De multiriem is tijdens het rijden geknapt, ben nog wat kilomtertjes ermee doorgereden. Nu staat de Vivaro bij de garage en ze komen er maar niet achter wat het probleem is. Multiriem is vervangen en hij start niet meer, alles doet het behalve dat de motor niet aan wil slaan. Iemand hetzelfde probleem gehad? Type Vivaro is de 1.9DI 2.7T L1H1 van 2002.

      #18285010
      rickopel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Spie van de nokkenas gebroken… Doordat de stukken multieriem in de distributie zijn gekomen hierdoor raken de kleppen de zuiger en breekt die spie op het tandwiel af.

        #18285011
        juruca
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 January 2005

          Hoe kan je daar dan nog mee zijn door gereden ?

          #18285012
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            Dat is pas na-dieselen!
            Sorry… Kon het niet laten…

            Succes ermee.

            #18285013
            rickopel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 June 2006

              Mijn broertje heeft dit wel eens mee gemaakt met een traffic…

              nieuw tandwiel en riem er op en hij doet het weer

              #18285014
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Distributie zal wel van tijd zijn.

                Laat ze hier eens naar kijken, op tijd zetten en weer proberen.

                #18285015
                CasperKlus
                  Lid sinds:
                  19 May 2015

                  dank voor de reacties,

                  Alles staat op tijd, dat is het probleem niet. De garage vermoedt dat de computer opnieuw geprogrammeerd moet worden, dat wordt morgen gedaan, hopen op herstel. En doorrijden kon waarschijnlijk nog omdat de motor warm was, stuurbekrachtiging deed het niet meer.

                  #18285016
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
                    is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…

                    #18285017
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Bart: Moderne diesels zijn Computer gestuurd.
                      Deze stoppen ook gewoon met draaien bij onvoldoende spanning.

                      Ook conventionele diesels met electrische dieselstop stoppen op een lege accu.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18285018
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        hmm ok.. dan ben ik wel erg oldskool bezig… :P

                        dacht dat diesel op druk deden werken.. dus dat zolang er voldoende druk blijft dat deze door blijft gaan.. althans wat mij toen verteld is met me opleiding.. kreeg dit mee vanaf de middelbare school toen ik vanaf toen mijn chauffeurs opleiding deed…. ergens in 2001 2002 ongeveer…

                        #18285019
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Dan hebbe ze daar ook zitte slapen, de diesels in de astra g vanaf 1998 hadden namelijk al grotendeels pompen aan boort welke computer / electronica gestuurd waren.

                          #18285020
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            daarom.. dan ben ik oldskool geweest… maar ben ook niet meer bij geschoold vanaf dat ik mijn diploma had… ben toen meteen achter het stuur gekropen en ben gaan rijden en verder er niet meer bij stil gestaan.. dus op allerlei vlakken zullen leer momenten voor mij zitten

                            #18285021
                            juruca
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 January 2005

                              @bart-gsi wrote:

                              @juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
                              is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…


                              @Bart-Gsi
                              : thx voor een kleine toelichting :D

                              In de eerste reactie wordt je gewoon belachelijk gemaakt terwijl ik toch dacht dat dit een forum is om mekaar wat te leren :shock:

                              Maar dan vraag ik me toch nog af als de nokken assen niet meer draaien hoe b.v. de verbrande gassen naar de uitlaat gaan als de kleppen niet meer bediend worden ?

                              Thx….

                              #18285022
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                @juruca wrote:

                                @bart-gsi wrote:

                                @juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
                                is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…


                                @Bart-Gsi
                                : thx voor een kleine toelichting :D

                                In de eerste reactie wordt je gewoon belachelijk gemaakt terwijl ik toch dacht dat dit een forum is om mekaar wat te leren :shock:

                                Maar dan vraag ik me toch nog af als de nokken assen niet meer draaien hoe b.v. de verbrande gassen naar de uitlaat gaan als de kleppen niet meer bediend worden ?

                                Thx….

                                ik laat me niet klein maken door die posts.. niet iedereen beschikt over de zelfde hoeveelheid kennis en ja niet iedereen is daarvan gedient als ze de ander niet begrijpen en dan wordt je meestal op die manier aangesproken… dus lekker laten doen… als iemand je de fout gewoon uitlegt inplaats van meteen afblaft zit er nog een leer momentje in en heb je een win-win situatie ( dit laatste is merkbaar bij wim-v6 o.a. en daar stel ik het erg van op prijs)

                                aan je motor heb je 2 riemen ( of 1 ketting en 1 riem) voor op je motor zitten.. de distributieriem/ketting loopt langs alle vitale onderdelen die de motor nodig heeft om te blijven draaien ( krukas, nokkenas en in de meeste gevallen de waterpomp)
                                dan heb je de Multi-riem, poly-V riem, V snaar die loopt langs alle accesoires zoals je dynamo, stuurbekrachtiging, airco, zoals bij de vorige zin kan het ook langs de waterpomp lopen ( bijv. vectra b X25xe heeft dat)

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.