Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › multiriem vervangen, start niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 mei 2015 om 09:47 #17271980
De multiriem is tijdens het rijden geknapt, ben nog wat kilomtertjes ermee doorgereden. Nu staat de Vivaro bij de garage en ze komen er maar niet achter wat het probleem is. Multiriem is vervangen en hij start niet meer, alles doet het behalve dat de motor niet aan wil slaan. Iemand hetzelfde probleem gehad? Type Vivaro is de 1.9DI 2.7T L1H1 van 2002.
20 mei 2015 om 08:35 #18285010Spie van de nokkenas gebroken… Doordat de stukken multieriem in de distributie zijn gekomen hierdoor raken de kleppen de zuiger en breekt die spie op het tandwiel af.
20 mei 2015 om 08:39 #18285011Hoe kan je daar dan nog mee zijn door gereden ?
20 mei 2015 om 09:50 #18285012Dat is pas na-dieselen!
Sorry… Kon het niet laten…Succes ermee.
20 mei 2015 om 10:26 #18285013Mijn broertje heeft dit wel eens mee gemaakt met een traffic…
nieuw tandwiel en riem er op en hij doet het weer
20 mei 2015 om 10:45 #18285014Distributie zal wel van tijd zijn.
Laat ze hier eens naar kijken, op tijd zetten en weer proberen.
21 mei 2015 om 10:44 #18285015dank voor de reacties,
Alles staat op tijd, dat is het probleem niet. De garage vermoedt dat de computer opnieuw geprogrammeerd moet worden, dat wordt morgen gedaan, hopen op herstel. En doorrijden kon waarschijnlijk nog omdat de motor warm was, stuurbekrachtiging deed het niet meer.
21 mei 2015 om 10:59 #18285016@juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…21 mei 2015 om 11:09 #18285017Bart: Moderne diesels zijn Computer gestuurd.
Deze stoppen ook gewoon met draaien bij onvoldoende spanning.Ook conventionele diesels met electrische dieselstop stoppen op een lege accu.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 mei 2015 om 11:14 #18285018hmm ok.. dan ben ik wel erg oldskool bezig… :P
dacht dat diesel op druk deden werken.. dus dat zolang er voldoende druk blijft dat deze door blijft gaan.. althans wat mij toen verteld is met me opleiding.. kreeg dit mee vanaf de middelbare school toen ik vanaf toen mijn chauffeurs opleiding deed…. ergens in 2001 2002 ongeveer…
21 mei 2015 om 11:24 #18285019Dan hebbe ze daar ook zitte slapen, de diesels in de astra g vanaf 1998 hadden namelijk al grotendeels pompen aan boort welke computer / electronica gestuurd waren.
21 mei 2015 om 11:43 #18285020daarom.. dan ben ik oldskool geweest… maar ben ook niet meer bij geschoold vanaf dat ik mijn diploma had… ben toen meteen achter het stuur gekropen en ben gaan rijden en verder er niet meer bij stil gestaan.. dus op allerlei vlakken zullen leer momenten voor mij zitten
22 mei 2015 om 05:15 #18285021@bart-gsi wrote:
@juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…
@Bart-Gsi: thx voor een kleine toelichting :DIn de eerste reactie wordt je gewoon belachelijk gemaakt terwijl ik toch dacht dat dit een forum is om mekaar wat te leren :shock:
Maar dan vraag ik me toch nog af als de nokken assen niet meer draaien hoe b.v. de verbrande gassen naar de uitlaat gaan als de kleppen niet meer bediend worden ?
Thx….
22 mei 2015 om 13:45 #18285022@juruca wrote:
@bart-gsi wrote:
@juruca nouja een diesel is niet afhankelijk van een electro krachtbron zoals een dynamo of een accu voor de bougies want die heeft die niet ( gloeipluggen daar gelaten) dus zou deze gewoon on op gemerkt door kunnen .. alleen de accessoires zullen dan een voor een of allemaal tegelijk uit vallen omdat je accu dan leeg is en niet meer bij geladen wordt
is de accu wel volledig op geladen?? deze zal denk ik na het doorrijden wel leeg zijn.. dan is het ook lastig starten…. of aanslepen en met het rijden opladen als je een handbak hebt…
@Bart-Gsi: thx voor een kleine toelichting :DIn de eerste reactie wordt je gewoon belachelijk gemaakt terwijl ik toch dacht dat dit een forum is om mekaar wat te leren :shock:
Maar dan vraag ik me toch nog af als de nokken assen niet meer draaien hoe b.v. de verbrande gassen naar de uitlaat gaan als de kleppen niet meer bediend worden ?
Thx….
ik laat me niet klein maken door die posts.. niet iedereen beschikt over de zelfde hoeveelheid kennis en ja niet iedereen is daarvan gedient als ze de ander niet begrijpen en dan wordt je meestal op die manier aangesproken… dus lekker laten doen… als iemand je de fout gewoon uitlegt inplaats van meteen afblaft zit er nog een leer momentje in en heb je een win-win situatie ( dit laatste is merkbaar bij wim-v6 o.a. en daar stel ik het erg van op prijs)
aan je motor heb je 2 riemen ( of 1 ketting en 1 riem) voor op je motor zitten.. de distributieriem/ketting loopt langs alle vitale onderdelen die de motor nodig heeft om te blijven draaien ( krukas, nokkenas en in de meeste gevallen de waterpomp)
dan heb je de Multi-riem, poly-V riem, V snaar die loopt langs alle accesoires zoals je dynamo, stuurbekrachtiging, airco, zoals bij de vorige zin kan het ook langs de waterpomp lopen ( bijv. vectra b X25xe heeft dat) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.