multiriem spanner / airco compressor verwijderen van V6

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz multiriem spanner / airco compressor verwijderen van V6

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341236
    calibrav6fan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 February 2017

      Weet iemand of de multiriemspanner van een X25XE met Airco gelijk is aan die zonder Airco ? Moet de multiriem vervangen van mijn V6 en de airco is defect en ik wil deze verwijderen. Is het mogelijk om alleen een multiriem van een V6 zonder airco te kopen en deze er om te leggen of gaat dat niet passen en zijn er toch nog andere verschillen? Denk met name aan de multiriemspanner.

      Alvast bedankt voor de reacties!

      #18341243
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Ik denk dat je een kortere riem kunt gebruiken voor de niet airco modellen.. Maar dat je de pully van de airco wel eraf moet halen omdat die denk ik in de weg gaat zitteb

        #18341245
        calibrav6fan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 February 2017

          Dank voor de reactie, Bart-gsi! Bedoeling is om de airco pomp er compleet af te halen.

          #18341247
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            dat moet dan gewoon mogelijk zijn.. alleen heb je dan een verkorte riem nodig voor niet airco modellen..
            dan kun je ook andere airco delen verwijderen.. is anders ook maar onnodig gewicht wat je meesleurt…

            dan heb je deze multiriem nodig http://www.fsrs-opelwebshop.nl/multiriem-opel-astra-f-calibra-omega-b-sintra-vec.html
            als je het goed wilt doen.. vervang ook je waterpomp.. aangezien deze op je multiriem zit… die zit in het midden van je blok aan de distributiekant…

            #18341253
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              het kan aan mij liggen, maar waarom zou je de pomp er af halen?
              zit toch niks in de weg, en loopt ook niet zwaarder of zo als de pomp het niet doet, dus waarom al dat werk?

              #18341303
              calibrav6fan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 February 2017

                Zoals ik sche

                [quote quote=18341253]het kan aan mij liggen, maar waarom zou je de pomp er af halen?
                zit toch niks in de weg, en loopt ook niet zwaarder of zo als de pomp het niet doet, dus waarom al dat werk?

                [/quote]
                multiriem moet vervangen worden, waarom dingen erop laten die kapot zijn en die ik niet wil (laten) repareren? Aircopomp kan ook nog vastlopen (risico is klein).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.