Movano-A wil motor niet aanslaan

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Movano-A wil motor niet aanslaan

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350624
    opel1234
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 May 2014

      Goedendag mensen op Opel Forum,

      Ik  heb een vraag over een Opel Movano 66kw 90pk 2.2Dti van bouwjaar 2003. Hier hebben wij de cilinderkop van vervangen alleen toen wij de oude cilinderkop eraf haalden stond de motor wel op bdp. Omdat wij op dat moment nog geen timing gereedschap hadden hebben we de motor op bdp gezet aan de hand van de markering op de krukaspoelie.

      Nu echter met het monteren van de nieuwe cilinderkop kwamen we erachter dat we de nokkenassen 180 gr door moesten draaien om zo de timingtools te kunnen plaatsen, alleen wat we niet hebben gedaan is de krukas ook 1 slag extra door te draaien wat we zijn vergeten!

      Over bovenstaande kwamen we pas achter toen we klaar waren en de motor niet aan wou slaan. Is het mogelijk dat het tandwiel van de inspuitpomp nu 180 graden uit het lood staat omdat wij de krukas niet ook die extra slag hebben gegeven??? :wacko:

      Denk dat dit type werkt met een sensor op de hogedrukpomp?

      Alle tips zijn graag welkom, gr Kevin :help:

       

      #18350630
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Krukas 1 omwenteling doordraaien!

        Dan verdraai je het tandwiel van je brandstof pomp 180 graden.

        Nokkenas signaal zit idd op je hogedrukpomp poelie.

        Heb dit zelf ook al een keer aan de hand gehad bij dit type!

        Timing tools heb je bij dit type zeker wel nodig!

        #18350726
        opel1234
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 May 2014

          Opeltje 17,

          Bedankt voor je reactie. Helemaal helder ik had zelf dit vermoeden ook. Ik ga dit weekend even de motor een extra slag geven en de nokkenassen goed zetten, uiteraard heb ik de timing tools.

          Gr Kevin

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.