motronic 1.5 probleem…

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) motronic 1.5 probleem…

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206934
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      Hoi,

      In mijn Rekord heb ik inmiddels de complete motor en bak van een A omega uit 1991 gebouwd.:agent Ben nu bezig met de kabelboom van de motor om de motor lopend te maken.

      Ik heb dus een Motronic 1.5 systeem en loop tegen het volgende probleem aan.:hmmz

      De motor gaat rond met starten. De benzinepomp wordt aangestuurd en doet het dus met starten. De bougies worden nat en de injectoren tikken, er wordt dus geinjecteerd. alleen krijg ik maar geen vonk.:swear

      Geen vonk op de bougie, niet op de bobinekabel, niet met een andere bobine. Heb gemeten en op contact komt er 12v op de 15 pool te staan, weerstand van de bobine is ook goed. De signaaldraad naar de ecu pen 1 is ook ononderbroken. Het lijkt er op alsof ik geen signaal van de ecu krijg op de bobine maar er wordt wel geinjecteerd.

      Kan ik ergens iets gemist hebben met aansluiten? het brandstofrelais misschien half defect oid? :hmmz

      Hopelijk kan iemand me helpen, wil nou eindelijk wel eens kunnen gaan rijden met mijn Rekord!:afro

      Groeten Remco

      #17399789
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        brandstof relais of bdp sensor..
        ff de bdp sensor vervangen, willen nog wel eens kapot gaan en je brandstofrelais verwijderen dan dan die draden ff doorverbinden.
        je gaat van de dikke 12volt naar 2 andere dikke draden bij je relais..

        dan ff starten.. loopt ie wel weer

        #17399790
        giuliettaevo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2006

          Als de bdp sensor kapot is wordt er toch ook geen brandstof ingespoten? heb hem ook doorgemeten, weerstand was in orde.

          Heb net een paar andere computers geleend, hebben alleen een ander nummer maar komen wel allemaal van c20ne blokken af. ook een andere bobine en relais geleend dus zal zo na het eten eens de grote wisseltruc gaan proberen. zal met het relais beginnen!:thumbup

          Groeten Remco

          #17399791
          giuliettaevo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 November 2006

            inmiddels loopt hij…:thumbup

            Had een draad verkeerd aangesloten waardoor er via de toerenteller + op beide zijden van de bobine kwam te staan. Dan komt er natuurlijk ook geen vonk…:hmmz

            Het rijden is weer een grote stap dichterbij in ieder geval!:afro

            Groeten Remco

            #17399792
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              mooi man :D

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.