Motorvermogen beperkt

Forumindex Forums Modellen Insignia Motorvermogen beperkt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366822
    Kenstarr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 January 2018

      Hallo,

      Ik ben de bezitter van een Opel Insignia Sports Tourer 1.6 turbo uit 2010.

      Vanmiddag tijdens het rijden wilde ik een ander voertuig inhalen. Ik schakelde terug van 4 naar 3 om wat makkelijker door te kunnen trekken. Tijdens het inhalen hield de motor ineens in en kwam er de melding “motorvermogen beperkt!” In de display te staan.

      Hierna kon ik alleen nog in lage toerentallen doorrijden. Dit heb ik gedaan tot thuis, ongeveer 20km.

      Iemand ervaring met dit probleem of enig idee wat de oorzaak dan wel het probleem zou kunnen zijn?

      Het motorlampje op het dashboard brandt niet. Zekeringen lijken allemaal in orde. Slang bij Turbo zit goed vast.

      Alvast bedankt voor jullie reacties.

      #18366829
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Uitlezen, dat hij zegt motorvermogen beperkt betekend dat er waarschijnlijk wel een foutcode inzit

        #18366830
        RME
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 December 2013

          Misschien bobine heb ik zelf ook gehad

          #18366839
          Kenstarr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 January 2018

            5779466C-A365-41F5-9460-65E8D24B5A9D

            #18366840
            Kenstarr
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 January 2018

              Dit was de melding die ik kreeg. Iemand enig idee of daar, naast de foutcode, ook nog een probleem aan vast zit of kan zitten? Ik heb de foutcode verwijderd en het lijkt erop dat alles weer normaal is.

              #18367566
              tijne
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 January 2005

                ik zit nu met het zelfde probleem in west Frankrijk (met vouwwagen er achter) is geen pretje.

                ik dacht het probleem opgelost te hebben na het vervangen van de turbo regeling en de egr klep maar helaas.

                nu jij: eerste je vacuüm slangen controleren op lekkage (tussen de vacuüm pomp vacuüm bakje en turbo.

                als dit alles goed is. de turbodruk sensor op het inlaat spruitstuk schoonmaken.

                grote kans dat het dan opgelost is (atans dat hoop ik voor je).

                 

                gr martijn

                #18516696
                lubin vanwaeyenberghe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 March 2023

                  Hallo ik heb hetzelf probleem met mijn astra en tot nu niets gevonden

                  Het enige wat ik kan doen is de motor stilleggen e´ 1 minut wachten en daarna terug starten

                  Probleem voorlopig opgelost je kan terug rijden zonder probleem

                  #18516891
                  Haasje17
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    8 September 2009

                    <p style=”text-align: left;”>Auto niet gechipt of dergelijke? Anders waarschijnlijk wastegate vast. Of actuator ervan stuk.</p>

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.