Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Motorstoring X20XEV — opgelost..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2009 om 20:22 #17208614
Hallo,
Een kameraad van mij heeft een Calibra DTM-edition met
een X20XEV,sinds vandaag brande het MM-lampje:thumbdownWe hebben dit met de “paperclip methode” uitgelezen,
volgende resultaten:0335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion
0340 Nockenwelle-Positions-sensor schaltkreis fehlfunction
0351 Zündspule A Primär/Sekundär schaltkreis fehlfunction
0352 Zündspule B Primär/Sekundär schaltkreis fehlfunctionhet lijkt ons sterk dat plotseling alle sensoren kapot zijn…
hoe nu verder?? waar zal het aan liggen?19 januari 2009 om 20:30 #17462420?
Nouja die sensoren willen wel stuk… :thumbdown:cry
Hoe loopt ie verder?
19 januari 2009 om 20:47 #17462421origineel gepost door 2slow
?Nouja die sensoren willen wel stuk… :thumbdown:cry
Hoe loopt ie verder?
Lijkt me sterk dat ze allebei in één keer kapot gaan.
Hij loopt in noodprogramma. We kwamen er gister achter, dat het een vacuum slangetje, dat van de kleppendeksel naar de luchtinlaatslang een beetje gaar was. Teven zat er al een gaatje onderin. Dit hebben wij vandaag vervangen. Na dat vanmiddag het MM lampje brande…
De motor houde één keer in. Tevens schommelde een paar keer de toerenteller naar de 5000/6000 toeren, terwijl er gewoon rustig werd gereden.
Na het vervangen van het slangetje hebben wij de ECU uitgelezen. Toen hebben we de accuspanning er afgehaald om de boel te resetten. Daarna ging het MM lampje niet aan, ook niet tijden een testrit. Echter de eerst volgende keer starten brande het lampje weer. Weer de zelfde fout codes.
20 januari 2009 om 10:38 #17462422bij de ecotec is de nokkenas sensor een storing die veel voor komt
in dit geval met die 4 storingen is het waarschijnlijk de krukas sensor
20 januari 2009 om 19:26 #17462423We hebben vanmiddag een krukassensor bij de dealer gekocht,
nu willen we deze vervangen..maar waar zit deze..?
op internet stond iets van “ter hoogte van de startmotor” maar daar zien we zeer weinig..
iemand een duidelijk uitleg of zelfs een foto?20 januari 2009 om 21:38 #17462424Krukassensor zit vooraan links onder in je blok met 1 torx boutje vast. De kabel van de krukassensor zit links bij de distributiekap in je kleppendeksel gedruk. Dus als je hem van daaruit naar beneden volgt, kom je er ook bij uit.
Hij zit best een beetje lastig, want hij zit net onder een aluminium beugel, waar de stuurbekrachtigingspomp en de aircopomp aan vast zit. Als je het nog niet kunt vinden, kan ik altijd nog wel een foto voor je maken.
Mocht je probleem nog niet verholpen zijn, nadat je de krukassensor vervangen hebt, dan kan het ook wel eens zijn dat je misschien te weinig massa op je computer hebt, dan kun je altijd nog ff een extra massa van je accu naar het chassis leggen. Dit omdat je zoveel verschillende foutcodes krijgt. Héél misschien is er daar wat mee.
Succes!!!21 januari 2009 om 20:18 #17462425perfecte uitleg, we hebben de krukassensor gevonden..,
maar nu de grootste vraag,
hoe krijgen we deze eruit?
er is erg moeilijk bij te komen, er zit van alles in de weg..
is er een manier om er makkelijk bij te kunnen komen?
zou de oliepijlstok-houder er uit kunnen?22 januari 2009 om 20:56 #17462426Pijlstokhouder zit met volges mij 2 M8 bouten vast, dus sleutel/dop 13. Die zou je er best uit kunnen halen, maar waarschijnlijk zit er een pakkingkje of rubber ringetje in en daar moet je wel goed opletten dat je die niet kapot maakt. Je loopt ook de kans da hij erna wat kan lekken, omdat hij los is geweest. Maar meestal valt da allemaal wel mee en is dat niet zo en anders bestel je er ff een bij de dealer en waarschijnlijk hebben ze die wel op voorraad. Maar ik zou hem als je er niet bij kunt gewoon er even uithalen en erna zorgen dat er geen rommel tussen zit als je hem weer terug doet. Verder zit die krukassensor gewoon met 1 torx vast geloof ik. Ik denk dat je het beste een beetje kan winkelen met een torx sleutel of een torx dop met verlengstuk, zonder verlengstuk, kniebochtje, enz…. gewoon wat winkelen en via verschillende plekken proberen en dan moet dat denk ik wel lukken….
Succes.22 januari 2009 om 21:20 #17462427de oliepijlstokhouder hebben we er vanavond al uitgehaald,
deze zat met 1 boutje vast..
het maakte het stukken makkelijker om er bij te komen,
we hebben de krukassensor vervangen (zat vast met een M6-boutje), massa verbinding van accu-chassis schoongemaakt..,
Daarna een testrit gemaakt, de testrit begon goed,zonder MM-lampje..
thuisgekomen zijn we daarin tegen met behulp van een afsleepkabel en een auto ervoor…:thumbdown23 januari 2009 om 07:25 #17462428Wat ging er mis dan?……
25 januari 2009 om 20:32 #17462429distributie of olie??
27 januari 2009 om 20:25 #17462430origineel gepost door robbyrood
distributie of olie??Daarmee was alles in orde
origineel gepost door 2slow
Wat ging er mis dan?……De calibra begon weer in noodprogramma te lopen..
dus het lag niet aan de krukassensor die we daarvoor vervangen hadden,
We hebben gister de nokkenassensor vervangen, en tot nu toe geen storing :D,
dus we gaan er vanuit dat het opgelost is -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.