Motorstoring X20XEV — opgelost..

Forumindex Forums Modellen Calibra Motorstoring X20XEV — opgelost..

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208614
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    Hallo,

    Een kameraad van mij heeft een Calibra DTM-edition met
    een X20XEV,sinds vandaag brande het MM-lampje:thumbdown

    We hebben dit met de “paperclip methode” uitgelezen,
    volgende resultaten:

    0335 Kurbelwell-Positions-sensor A schaltkreis fehlfunktion
    0340 Nockenwelle-Positions-sensor schaltkreis fehlfunction
    0351 Zündspule A Primär/Sekundär schaltkreis fehlfunction
    0352 Zündspule B Primär/Sekundär schaltkreis fehlfunction

    het lijkt ons sterk dat plotseling alle sensoren kapot zijn…
    hoe nu verder?? waar zal het aan liggen?

    #17462420
    2slow
    Bijdrager
    • Topics 45
    • Reacties 1214
    Lid sinds:
    21 October 2006

    ?

    Nouja die sensoren willen wel stuk… :thumbdown:cry

    Hoe loopt ie verder?

    Calibra 16v Special Edition 1997
    Zafira OPC 2002

    #17462421
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    origineel gepost door 2slow
    ?

    Nouja die sensoren willen wel stuk… :thumbdown:cry

    Hoe loopt ie verder?

    Lijkt me sterk dat ze allebei in één keer kapot gaan.

    Hij loopt in noodprogramma. We kwamen er gister achter, dat het een vacuum slangetje, dat van de kleppendeksel naar de luchtinlaatslang een beetje gaar was. Teven zat er al een gaatje onderin. Dit hebben wij vandaag vervangen. Na dat vanmiddag het MM lampje brande…

    De motor houde één keer in. Tevens schommelde een paar keer de toerenteller naar de 5000/6000 toeren, terwijl er gewoon rustig werd gereden.

    Na het vervangen van het slangetje hebben wij de ECU uitgelezen. Toen hebben we de accuspanning er afgehaald om de boel te resetten. Daarna ging het MM lampje niet aan, ook niet tijden een testrit. Echter de eerst volgende keer starten brande het lampje weer. Weer de zelfde fout codes.

    #17462422
    Project
    Bijdrager
    • Topics 27
    • Reacties 431
    Lid sinds:
    30 June 2004

    bij de ecotec is de nokkenas sensor een storing die veel voor komt

    in dit geval met die 4 storingen is het waarschijnlijk de krukas sensor

    #17462423
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    We hebben vanmiddag een krukassensor bij de dealer gekocht,
    nu willen we deze vervangen..maar waar zit deze..?
    op internet stond iets van “ter hoogte van de startmotor” maar daar zien we zeer weinig..
    iemand een duidelijk uitleg of zelfs een foto?

    #17462424
    Calibration
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    28 October 2007

    Krukassensor zit vooraan links onder in je blok met 1 torx boutje vast. De kabel van de krukassensor zit links bij de distributiekap in je kleppendeksel gedruk. Dus als je hem van daaruit naar beneden volgt, kom je er ook bij uit.
    Hij zit best een beetje lastig, want hij zit net onder een aluminium beugel, waar de stuurbekrachtigingspomp en de aircopomp aan vast zit. Als je het nog niet kunt vinden, kan ik altijd nog wel een foto voor je maken.
    Mocht je probleem nog niet verholpen zijn, nadat je de krukassensor vervangen hebt, dan kan het ook wel eens zijn dat je misschien te weinig massa op je computer hebt, dan kun je altijd nog ff een extra massa van je accu naar het chassis leggen. Dit omdat je zoveel verschillende foutcodes krijgt. Héél misschien is er daar wat mee.
    Succes!!!

    #17462425
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    perfecte uitleg, we hebben de krukassensor gevonden..,
    maar nu de grootste vraag,
    hoe krijgen we deze eruit?
    er is erg moeilijk bij te komen, er zit van alles in de weg..
    is er een manier om er makkelijk bij te kunnen komen?
    zou de oliepijlstok-houder er uit kunnen?

    #17462426
    Calibration
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 58
    Lid sinds:
    28 October 2007

    Pijlstokhouder zit met volges mij 2 M8 bouten vast, dus sleutel/dop 13. Die zou je er best uit kunnen halen, maar waarschijnlijk zit er een pakkingkje of rubber ringetje in en daar moet je wel goed opletten dat je die niet kapot maakt. Je loopt ook de kans da hij erna wat kan lekken, omdat hij los is geweest. Maar meestal valt da allemaal wel mee en is dat niet zo en anders bestel je er ff een bij de dealer en waarschijnlijk hebben ze die wel op voorraad. Maar ik zou hem als je er niet bij kunt gewoon er even uithalen en erna zorgen dat er geen rommel tussen zit als je hem weer terug doet. Verder zit die krukassensor gewoon met 1 torx vast geloof ik. Ik denk dat je het beste een beetje kan winkelen met een torx sleutel of een torx dop met verlengstuk, zonder verlengstuk, kniebochtje, enz…. gewoon wat winkelen en via verschillende plekken proberen en dan moet dat denk ik wel lukken….
    Succes.

    #17462427
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    de oliepijlstokhouder hebben we er vanavond al uitgehaald,
    deze zat met 1 boutje vast..
    het maakte het stukken makkelijker om er bij te komen,
    we hebben de krukassensor vervangen (zat vast met een M6-boutje), massa verbinding van accu-chassis schoongemaakt..,
    Daarna een testrit gemaakt, de testrit begon goed,zonder MM-lampje..
    thuisgekomen zijn we daarin tegen met behulp van een afsleepkabel en een auto ervoor…:thumbdown

    #17462428
    2slow
    Bijdrager
    • Topics 45
    • Reacties 1214
    Lid sinds:
    21 October 2006

    Wat ging er mis dan?……

    Calibra 16v Special Edition 1997
    Zafira OPC 2002

    #17462429
    robbyrood
    Bijdrager
    • Topics 15
    • Reacties 631
    Lid sinds:
    6 February 2006

    distributie of olie??

    #17462430
    mantamartin
    Bijdrager
    • Topics 23
    • Reacties 242
    Lid sinds:
    19 September 2005

    origineel gepost door robbyrood
    distributie of olie??

    Daarmee was alles in orde

    origineel gepost door 2slow
    Wat ging er mis dan?……

    De calibra begon weer in noodprogramma te lopen..
    dus het lag niet aan de krukassensor die we daarvoor vervangen hadden,
    We hebben gister de nokkenassensor vervangen, en tot nu toe geen storing :D,
    dus we gaan er vanuit dat het opgelost is

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.