Motorstoring MM brandt en motor loopt op 3 cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra Motorstoring MM brandt en motor loopt op 3 cilinders

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267806
    EddieAstraG
      Lid sinds:
      15 March 2014

      Beste allemaal,

      Sinds gisteren loopt mijn astra 1.6 16V niet meer lekker. Hij loopt nog maar op drie cilinders en mijn mm lamp brandt. Als hij stationair draait brandt het lampje constant, geef ik echter wat meer gas gaat deze knipperen.
      Ook is de bougie van de eerste cilinder nat.
      Ikzelf was aan de koppakking aan het denken maar aan de andere kant komt er totaal geen rook uit de uitlaat.
      Kan ik eventueel met een compressiemeter meten of de koppakking nog heel is?
      Ik heb de pc er nog niet aangehangen maar misschien hebben jullie al een idee wat het eventueel zou kunnen zijn.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      Mvg Edwin.

      #18250536
      Bertram2510
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 February 2013

        doe hem eerst maar is aan de computer, beetje koffiedik kijken.
        maar dat de bougie nat is, lijkt mij dat er wat mis is in de ontsteking.

        #18250537
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Koppakking gaat meestal je managementlampje ook niet van branden.
          Dus ik denk dat je bobinerail stuk is.

          #18250538
          EddieAstraG
            Lid sinds:
            15 March 2014

            Alvast bedankt voor de reactie,s vanavond inderdaad ff opcom eraan hangen en uitlezen.
            Zou gunstig zijn als het de bobine is scheelt een hoop werk :)

            #18250539
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              Ook ik zou eerst is even uitvogelen waarom loopt hij op 3 cilinders en ik bedoel dan naar een elektrische storing zoeken vonkt hij op de cilinder die niet mee doet bobine rail is niet goed koop maar gebruikt makkelijk te vinden voor een paar tientjes alles beter als de kop er af rukken als het niet nodig is.
              Compressie test is nooit fout . maar 4 bougie,s en bobine rail 200 nieuw tegen 1200 kop pakking met distributie .

              succes

              #18250540
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                als je zelf een kabel en laptop heb zou ik daar eerst even naar kijken voor dat je aan de verkeerde dingen gaat zitten.

                als alleen de bougie van cilinder 1 nat is dan denk ik dat die niet vonkt , haal de bougies er is uit en kijk of ze allemaal vonken, als dan bijvoorbeeld de bougie van cilinder 1 niet vonkt dan wissel je die om met cilinder 2 en, kijk je weer of die dan wel vonkt,als die dan nog niet vonkt kan je nog proberen om je bougie kabel van bijvoorbeeld cilinder 2 op cilinder 3 te zetten,zo kan je in ieder geval je bougies en, kabels uitsluiten maar, ik vermoed dat je lampje niet zal gaan branden van een kapotte bougie en,dat het inderdaad iets met je bobine is als die na dit nog steeds niet vonkt

                #18250541
                EddieAstraG
                  Lid sinds:
                  15 March 2014

                  Ik ga inderdaad straks maar eens ff de laptop eraan hangen, kijken wat die zegt.
                  Daarna maar eens dingen gaan uitsluiten, voor alsnog denk ik niet dat het de koppakking is.
                  Bedankt alvast.

                  #18250542
                  EddieAstraG
                    Lid sinds:
                    15 March 2014

                    Net de auto uitgelezen, hij geeft foutcode P0301 overslaan cilinder 1
                    Als ik van alle info op het net uit moet gaan denk ik dat de bobine het begeven heeft.
                    Gelijk maar even alle bougies vervangen is het allemaal weer netjes.

                    #18250543
                    SimpleFace
                      Lid sinds:
                      14 July 2014

                      Zeker, lang doorrijden met oude en vervuilde bougies kan ook een defecte bobine opleveren omdat de spanning steeds hoger oploopt. Daarom ook meestal met bobine ook meteen de bougies vervangen.
                      NGK levert goede en betaalbare bougies. (info zo van horen zeggen en internet, gebruik op eigen wijsheid :))

                      #18250544
                      usbstick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2012

                        Als bobine stuk is gaat ie dat niet aangeven, als ik me niet vergis,en als de bobine stuk is,kan het zijn dat ie wel iets vonkt,ik zou op de sloop een andere halen en nieuwe originele boogies erin, zijn de kosten niet..

                        #18250545
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Bij de x16xel geeft ie inderdaad bij een kapotte bobine.

                          Bij een Z16XE doet ie dat wel.

                          verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk

                          #18250546
                          EddieAstraG
                            Lid sinds:
                            15 March 2014

                            Probleem opgelost.
                            Nieuwe bobine en vier nieuwe bougies erin, fout code gereset en alles loopt weer zoals het hoort.
                            Weer helemaal happy :)

                            Bedankt allemaal voor het meedenken.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.