Motorsteunen C25xe en C20xe zelfde?

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Motorsteunen C25xe en C20xe zelfde?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260729
    Davebatenburg
      Lid sinds:
      16 February 2013

      Hallo,

      Ik heb plannen om bij mn calibra het blok te swappen van 20xe naar 25xe, maar vroeg me af of de motorsteunen hetzelfde zijn, evenals de baksteunen zodat de bak op dezelfde plek blijft hangen? Iemand die hier meer over kan vertellen?

      alvast bedankt,

      Dave

      #18174650
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        Als je een C25XE in je calibra gaat plaatsen kun je geen gebruik maken van de motor- en baksteunen van de C20XE.
        Dit omdat de V6 anders in elkaar steekt qua ophanging.
        De baksteun is ook niet te gebruiken, er van uitgaande dat je met een F25-bak achter de v6 gaat rijden, of een aangepaste f28.
        Bij een F28 zou je wel een baksteun kunnen gebruiken van de bak die achter de C20XE zit(uit mijn hoofd, pin me daar niet op vast!).

        De kantelsteun linksachter naar het schutbord toe voor de v6 is NIET meer leverbaar via de VOD.
        Wellicht dat er imitatie te leveren is, maar ik heb met HEEL veel geluk nog 2 originele en nieuwe GM-kantelsteunen kunnen krijgen.

        Is het niet handig om een sloper op te kopen, een Calibra v6 of een Vectra A V6 en daaruit alles over te zetten in je eigen Calibra?

        Succes met je ombouw.

        Gr.
        Pastra

        #18174651
        Davebatenburg
          Lid sinds:
          16 February 2013

          @Pastra wrote:

          Als je een C25XE in je calibra gaat plaatsen kun je geen gebruik maken van de motor- en baksteunen van de C20XE.
          Dit omdat de V6 anders in elkaar steekt qua ophanging.
          De baksteun is ook niet te gebruiken, er van uitgaande dat je met een F25-bak achter de v6 gaat rijden, of een aangepaste f28.
          Bij een F28 zou je wel een baksteun kunnen gebruiken van de bak die achter de C20XE zit(uit mijn hoofd, pin me daar niet op vast!).

          De kantelsteun linksachter naar het schutbord toe voor de v6 is NIET meer leverbaar via de VOD.
          Wellicht dat er imitatie te leveren is, maar ik heb met HEEL veel geluk nog 2 originele en nieuwe GM-kantelsteunen kunnen krijgen.

          Is het niet handig om een sloper op te kopen, een Calibra v6 of een Vectra A V6 en daaruit alles over te zetten in je eigen Calibra?

          Succes met je ombouw.

          Gr.
          Pastra

          Pastra,

          ik heb gister ook met mn pa overlegd en er komt inderdaag een complete v6. Gezien de losse onderdelen een ramp zijn om te krijgen, en je met een complete auto bijna net zo duur uit bent als los.gr

          #18174652
          Pastra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2007

            Daar doe je goed aan!
            Ook ben je er dan zeker van dat je ook alle benodigde onderdelen hebt voor de ombouw.

            Succes!

            Gr.
            Pastra

            #18174649
            Davebatenburg
              Lid sinds:
              16 February 2013

              Zoo de v6 staat lekker warm in de loods langs de andere calibra. Binnekort ff verkooptopic aanmaken.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.