Motorsteunen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorsteunen?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258098
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo mede-forumleden,

      Na de afgelopen dagen flink te hebben geklust aan de Corsa en alles weer een wat kilometers mee kan (hoop ik), begin ik mij te irriteren aan het schokkerig wegrijden van de auto.
      Dit is metname als de motor nog koud is en ik uit een parkeerplaats wegrij. Dus bij het maken van een scherpe bocht, zowel linksaf als rechtsaf.

      De auto doet het niet altijd en zelden als ik gewoon rechtdoor optrek, maar het komt wel voor. Ik heb al even zitten zoeken natuurlijk wat hier de oorzaak van kan zijn en kwam als mogelijke dader op de motorsteunen uit. Ik ben erg benieuwd wat jullie er van denken.

      Ik heb als is even liggen duwen en trekken aan de steunen, maar ik heb geen idee of hier speling op mag zitten en zo ja hoeveel. Het lijkt me namelijk een redelijke onderneming (helemaal rechtsvoor lijkt erg lastig bij te komen te zijn) en als het helemaal niet nodig is, tja dan voelt het ook zo nutteloos achteraf. Vandaar doe ik graag weer een beroep op jullie ervaring.

      Ik kon linksvoor en middenachter een beetje bewegen, max 1 of 2 mm. Rechtsvoor is nog even niet te zien, omdat ik dan vol de zon in mn ogen krijg. Dus dat komt later als die informatie dan nog nuttig is.

      #18146981
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Wees maar blij dat er een beetje speling op zit, anders klapperen je tanden er wel uit ;) Over het algemeen zitten er rubbers tussen die juist trillingen van de motor absorberen!

        De reden waarom een auto wat kan schokken kan ontzettend veel oorzaken hebben als je het mij vraagt.

        Zelf zou ik een van onderstaande dingen vermoeden, maar ik zou natuurlijk goed verkeerd kunnen zitten. Heb zelf geen ervaring met het probleem.

        – Ontsteking niet helemaal lekker => Motorverloop onregelmatig waardoor de motor enigszins schudt in de steunen.
        – Vervuilde injectoren (ken aantal verhalen van schokkende motoren bij koudloop die het met een cleaner hebben weggekregen)

        M.a.w. loop voor jezelf eens na hoe het ontstekingscircuit erbij ‘staat’.

        Een schoon brandstoffilter zal een vervuilde injector niet oplossen, maar als deze tijden niet vervangen is geweest kan deze wel vervuilde injectoren hebben veroorzaakt.

        #18146982
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Hij doet het zowel op gas als op benzine en het gas zit er 20k in nu. De auto heeft het gehad vanaf het moment dat ik hem kocht eigelijk en het is ook nooit meer of minder geworden.
          Alleen irritanter :P

          De bougies zijn een paar duizend km terug vervangen, daar was het iig niet mee opgelost, maar zou natuurlijk nog de bobinebrug kunnen zijn. En persoonlijk vind ik de auto heel rustig lopen. Het is alleen bij het optrekken en dan metname als ik (bijna) maximaal ingestuurd heb.

          Ik had zelf aanvankelijk het idee dat het aan de koppeling zelf lag, maar nu weet ik het eigelijk niet meer. Wat het leek mij logisch dat als het de koppeling is, de stand van de wielen niet van invloed zouden zijn? Maar wie weet is dat heel dom gedacht van me.

          #18146983
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            Het is een vreemd verhaal, denk dat je pas meer te weten komt door iemand tegen te komen met dezelfde ervaring…

            Ik kan je helaas ook niet verder helpen dan ;)

            #18146984
            Vannos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2010

              schokkerig wegrijden, lijkt als of je koppeling een eind versleten is !, als je eenmaal rijd geen problemen ?

              #18146985
              Heks
                Lid sinds:
                18 June 2012

                Als ik rij zijn er geen problemen.

                De auto is door de vorige eigenaar redelijk mishandeld, dus het zou mij niet verbazen als het de koppeling zou zijn.

                Het is dus niet altijd. Meestal als de motor koud is maar soms ook als de motor warm is

                #18146986
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Bibberen bij wegrijden is eerder normaal te noemen dan een Corsa welke normaal weg rijdt..

                  Willem

                  #18146987
                  Heks
                    Lid sinds:
                    18 June 2012

                    Is het te verhelpen? Of kan ik het beter accepteren en een ander project verzinnen?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.