Motorrevisie Astra G 2.2 waar? Kosten??

Forumindex Forums Modellen Astra Motorrevisie Astra G 2.2 waar? Kosten??

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273157
    johannes2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 July 2007

      Hallo

      ik heb een hele mooie 2.2 astra g maar ik vind het olieverbruik wat aan de hoge kant nou lopen de meningen
      natuurlijk uiteen wat hoog is maar dat laat ik even in het midden. (denk 1L per 1000km)
      Dit schijnt vaker voor te komen bij de Z2.2SE motoren
      Nu ik heb besloten om de astra te houden wil ik hem helemaal weer goed hebben dus denk ik erover om
      het blok te laten reviseren. Weet een van jullie waar ik dat kan doen en vooral waar het goed gebeurd.
      E wat zou een kostenplaatje zijn zo globaal?

      En misschien heeft een van de leden zelf al wel eens zoiets gedaan of laten doen.

      Ik hor graag jullie reacties en misschien zit er wel een techneut die dit een uitdaging vind.

      #18293620
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Kosten is beetje afhankelijk van wat je onder revisie verstaat, maar compleet zul je zon 2500 a 3000 euro kwijt zijn aan het motorblok.

        #18293621
        marijnl1988
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2012

          dit heeft mij aan onderdelen en meetwerk al 2500 gekost

          dus inderdaad rond de 2500a3000 ben je wel kwijt

          #18293622
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Gewoon lekker olie in blijven gooien als het niet erger wordt dan 1 l op 1000km kun je heel wat olie kopen voor zo’n bedrag. Gebruiken idd redelijk veel over het algemeen.

            #18293623
            marijnl1988
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2012

              Olie verbruik kan niet veel oorzaken hebben

              Meest voorkomende

              Lekkage uitwendig( olie filter / kleppendeksel/ en dat soort dingen )

              Inwendige lekkage ( zuigveren/olie veren/klepseals )

              Zou eerst de oorzaak zoeken waarom hij het verbruikt denk bijvoorbeeld aan een compressie test rookt hij blauw bij het starten lekt hij uitwendig is je blok ranzig van olie enz

              En dan dat laten maken revisie gaat je een hoop kosten

              #18293624
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Bekend probleem van de z22se motor zijn versleten klepseals. Bij mij ook het geval. Mijn blok verbruikt gemiddeld 1 liter olie op 1200KM. Maar dat is ook het enige nadeel van deze motor.
                Voor de rest is het een heerlijk soepel motor met voldoende power. :wors :thumb

                Je kunt de carterventilatie klepje nakijken (zoek hier op het forum) al voldoende informatie te vinden. Dat kan namelijk ook olie verbruik geven.
                Ik rijd er ook verder mee omdat deze reparatie veel geld gaat kosten. Ik rij gemiddeld 1500KM per maand. En verbruik dus 1 liter olie per maand.
                Maar voor het geld wat ik kwijt ben aan olie kom ik niet in de buurt van de reparatie kosten.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.