Motorproblemen

Forumindex Forums Modellen Manta Motorproblemen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245294
    JustinP
      Lid sinds:
      26 December 2009

      Iets minder pit heb ik het idee, steeds meer witte rook (koelvloeistof-niveau daalt niet zichtbaar) maar wel witte ‘mayonaise’ op de onderkant van de oliedop in het kleppendeksel. Zou je toch bang zijn voor waterlekkage in combinatie met die witte rook..

      De wagen moet zeer binnenkort weer dagen achter elkaar lange afstanden rijden berg op, berg af. Als er lekkage blijkt te zijn wil ik hiervoor eigenlijk een nieuwe koppakking erop zetten (als dat het probleem blijkt te zijn).

      Het plan was morgen even de compressie te meten, maar kan de standaardwaardes + afwijkingen van compressie per cilinder niet terugvinden. Iemand die deze heeft?

      Groeten weer.

      #17974890
      fluks
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 October 2005

        met dit weer is het niet vreemd dat je meer witte rook hebt dan anders en ook de sludge is niet raar

        #17974891
        JustinP
          Lid sinds:
          26 December 2009

          Ik heb de auto al een paar jaar en vind dit toch wel een beetje te gortig. Het oliepeil is ook flink gedaald toen ik gisteren 300 km heb gereden (wel met aanhangwagen, maar dan nog). Vanmiddag kan ik een compressiemeter ophalen, iemand die de voorgeschreven drukken weet?

          Groet,

          Justin

          #17974892
          manta2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Rij je er normaal alleen korte afstanden mee? Zo ja, dan is de witte rook, sludge verklaarbaar, ook het hoger olie verbruik als ie eens moet werken. Vaker motorolie verversen.
            Compressie bij warme motor tussen 11 en 14 bar.
            Onder de 10 bar, is ie aan revisie toe.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.